Keesokan pagi...
Sya bersama kumpulannya berjalan di atas jalan raya yang kini mula retak disertakan rumput mulai tumbuh ke aras peha(juga di jalan raya).
Masa berlalu dengan lebih cepat. Kini adalah hari ke-37. Sya kini berada jauh dari Kuala Lumpur. Mereka kini berada di kawasan Selangor. Perjalanan mereka akan mengambil masa yang lama kerana mereka sering bersinggah di setiap kedai, rumah dan pelbagai bangunan(jika ia tidak berkunci sama ada di pintu atau tingkap).
Pelbagai spesis yang mereka jumpa, antaranya ialah peringkat 1 adalah zombie, peringkat 2 adalah clickers(yang hanya melibatkan deria pendengaran sahaja) dan peringkat 3 adalah clicker silence(yang melibatkan pendengaran, penglihatan dan pergerakan yang sangat senyap ketika dia mengintip kumpulan Sya).
Semua cabaran ditempuhi mereka, masing-masing sudah terbiasa dengan keadaan sebegini. Mereka semakin berani untuk menerokai kawasan-kawasan yang lain dan membersihkan kawasan itu jika ia menghalang perjalanan mereka.
Rose masih lagi kelemahannya yang sering menyorok di belakang Sya dan berharap Sya dapat melindunginya. Sya terpikat dengan kecomelannya tetapi dengan kegagahannya dia tidak mahu mengalah atas sebab cintanya kepada Rose.
|4:50 P.M.|
Masing-masing melepaskan hajat mereka di tandas walaupun tandas semakin teruk, rosak dan tidak terurus tetapi mereka tetap menggunakannya sebagai membuang najis mereka di tempat tersembunyi.
Sementara Sya menunggu yang lain, Faiz mencuit bahu Sya.
Sya: Yes?
Faiz: Sya, aku ada rahsia dengan kau.
Sya: Aku takde masalah nak borak kisah cinta kau ni.
Faiz: Sya! Not about that. This is about our safety.
Sya: Penting sangat ke?
Faiz: Sangat penting. But...kalau kau tak nak dengar...takpe... Aku boleh luahkan perasaan kau dekat someone yang kau suka...
Faiz tersenyum sinis. Sya menjeling dan memandang ke arah depan lalu bertanya.
Sya: Kalau kau tahu apa aku suka siapa. Then who?
Faiz: Rose.
Sya: Shit! Macam mana dia tahu ni?
Sya tergelak mendengar pernyataan tersebut sebagai lakonannya.
Sya: Nonsense! Dekat siapa yang kau dengar ni?
Sya senyum kembali dengan sinis sekali.
Faiz: With my own ears. Kau ingat aku tak tahu ke? Aku jaga betul-betul dekat ngan kau. Aku disebalik dinding tu(atas kepala Sya) so aku dengar luahan Rose dan kau. Itupun waktu aku nampak Rose kembali tugasannya. Aku ingat kau dah tidur. Rupanya tengah luahkan sekali berseorang diri. Hahahahahahaha....
Sya mengetap giginya lalu mengetuk kepala Faiz.
Faiz: Sakitlah bodo*...
Sya: Baik kau diam kalau tak ni kau...
Sya mengacukan riflenya ke arah mulut Faiz.
Sya: Hilang suara kau sepanjang hari... Silap-silap kau dah tak bernyawa lagi. Fine, aku akan dengar apa yang kau nak cakap as long benda tu penting.
Faiz: Wowowo... Easy girl... Here, hear me out.
Menurut penjelasan Faiz, mereka patut berhati-hati kononnya mereka tidak berseorang di luar kawasan ini. Sebaliknya ada beberapa kumpulan jahat yang sering mempergunakan masa ini yang dianggap sebagai masa untuk merampas segala harta disertakan gadis-gadis yang lain untuk dijadikan mereka sebagai pemuas nafsu lelaki.
YOU ARE READING
Life in Danger [S1] ☡🔞🔞☡
HorrorKisah 5 pelajar yang mengalami dugaan hidup di mana dunia ini menghadapi virus yang lebih berbahaya selain daripada zombie even termasuk zombie.