Setibanya mereka di pusat beli-belah. Sya mengarahkan mereka mengeluarkan pistol. Faiz mencuit bahu Sya. Pantas menoleh ke belakang lalu dibisik.
Sya: Apa?
Faiz: Kitorang takde apa-apa.
Sya mendecit dan memberikan Faiz pistol, Rafiq revolver, Fitri pistol dan Kimi pistol with silencer. Sya tidak memakai pistol mahupun senapang. Dia hanya memakai bow. Mereka diarahkan senyap.
Kimi mencuit Sya lagi.
Sya: Kau nak apa lagi?
Kimi menunjukkan jari telunjuknya di mulut lalu memberikan isyarat jari telunjuk ke arah cafeteria yang berhampiran mereka. Terdapat beberapa ekor zombie.
Sya masih mengarah mereka berjalan dengan senyap dan menyorok di belakang dinding berdekatan pintu cafe tersebut. Sya berjalan secara duduk melintas cafe tersebut. Sya memberikan isyarat kepada mereka bahawa dia akan memberikan kebenaran untuk melintas sekiranya zombie-zombie tersebut tidak perasan akan kehadiran mereka.
Kimi yang berada di hadapan sekali mula melintas. Zombie masih tidak perasan lalu diteruskan dengan Rose. Masih sama, diteruskan Fitri, Razman, Faiz sudah lepas. Apabila giliran Rafiq. Rafiq dapat melintas tetapi geseran seliparnya menghasilkan bunyi yang terlalu kuat.
Mereka diarahkan berhenti bergerak tetapi tidak bagi Razman. Razman memerhati sekeliling jika ada zombie lain perasan akan kehadiran mereka.
Apabila keadaan kembali kepada biasa seperti keadaan yang membuatkan jantung mereka berdebar-debar saat mereka melalui dalam keadaan begini. Saat-saat ini mereka kembali sedar tentang perbualan mereka sewaktu mereka bermain game zombie yang dianggap sebagai game yang tidak akan terjadi di realiti.
Mereka (4 orang) juga berkata bahawa mereka tidak akan takut jika situasi ini berlaku. Dan kini mereka semakin takut kerana ini adalah realiti. Jika mereka tersilap langkah maka jasad mereka dijadikan sebagai juadah zombie pada malam ini.
Mereka mula bergerak dengan perlahan dan kemudian mereka berjalan seperti biasa apabila cafe itu berada jauh daripada mereka.
Faiz: Kita nak pergi mana sebenarnya ni?
Sya: Kita akan pergi ke satu kedai baju. Korang pergi mandi apa semua lepastu kita ambil beg untuk korang. And senjata...korang kena collect sendiri tapi kitorang still ada untuk guide korang.
Razman: So kita tak patah balik la.
Sya: Raz, dah berapa kali aku nak cakap yang kita kat luar ni ada reason. Kita kat luar ni sebab kita nak pergi ke Singapore. Kita dah jauh dari safehouse kita tau.
Kimi: Kenapa korang nak pergi Singapore?
Sya: Sepatutnya aku sorang je tapi dua ekor manusia ni je ha... Rajin sangat nak ikut dah lah jauh. But diorang boleh cover aku.
Faiz: Group kau ramai ke?
Sya: Tak. Kat safehouse 3 orang je.
Rafiq: Nak join sekali boleh? Alang-alang tu kitorang boleh ikut korang.
Sya: Yeah...but none of this isn't going to happen-
Rose: Sya! Let them be our team.
Sya: Fine!
Setibanya mereka di kedai tersebut, Sya dan Rose menjaga mereka dari luar. Pintu kedai tersebut telah rosak. Jika mahu ditutup mahu zombie satu mall turun nak kejar diorang macam orang gila.
Sya terdengar geseran kasut berhampiran dengan mereka. Suaranya seperti dia telah berjangkit dan telah pun bertukar menjadi zombie. Sya berbisik kepada Rose.
Sya: Rose, masuk dalam cepat.
Rose dan Sya masuk ke dalam. Sya mengeluar pisau lipat dan menunggu 3 ekor zombie melintas.
Sya: Jangan tembak nanti zombie satu mall kejar kita. Biar aku setelkan ni. Kau tengok skill aku dan aku nak tengok kau buat.
Rose mengangguk. 3 ekor zombie melintas. Sya menjenguk ke luar dan hanya 3 ekor zombie sahaja bersama mereka. Sya berjalan sambil duduk menghampiri zombi di belakang.
Sya menutup matanya dengan tangan kanan lalu leher zombie ditikam dengan dalam. Jasad zombie diletakkan perlahan lalu pisau ditolak dengan kasar sehingga lehernya terbelah.
Sya mengerjakan 2 ekor lagi dan kini dia telah siap. Sya kembali semula dan memberi pisau kepada Rose. Rose meniru aksi Sya tetapi ditegurnya kerana tikaman tersebut tidak sekuat dari Sya.
Apabila mereka berempat telah siap. Mereka singgah di kedai makan untuk memakan apa-apa makanan yang boleh dijadikan sebagai alas perut. Beberapa minit mereka memilih beg yang berada di hadapan kedai makan tersebut.
Apabila mereka memilih beg. Sya, Razman dan Rose membuka beg dan membahagi seorang sedikit,kecuali senapang, rifle, sniper, shotgun dan lain-lain. Sya terjumpa radio bersama headphone yang dipasangkan bersama microphobe.
Radio dihidupkan lalu ditaip nombor radio kedainya.
Sya: Hey,this is Sya from KL Central. Is anybody there? Please respond immediatly.
Sya terdengar suara-suara zombi di radio. Sya hanya dapat memikirkan bahawa mereka tidak dapat menyelamatkan diri.
Sya menutup kembali radio tersebut dan memberi tahu berita buruk kepada mereka. Mereka kini menyambungkan perjalanan mereka.
[Continue...]
YOU ARE READING
Life in Danger [S1] ☡🔞🔞☡
HorreurKisah 5 pelajar yang mengalami dugaan hidup di mana dunia ini menghadapi virus yang lebih berbahaya selain daripada zombie even termasuk zombie.