BFLV:CHAPTER 3

192 6 4
                                    

"Omg! Seryoso?!" Jen said shaking me a little bit.

"Oo nga!" I said.

"Omygod girl! Ikaw na! Ikaw na yung matapang!" She said pulling my hair.

"Ano kaba! Smack lang naman yon sa cheeks eh ang ingay mo" I rolled my eyes.

"Kahit na noh!" She said.

"Crush ko naman sya eh" I said laughing.

"Bhie baka naman turuan mo naman ako sa mga damoves mo" She said laughing too.

"Ano kaba! Kaya mo nayan!" I said.

"Hi ate Jen!" Irish said.

"Hi Irish!" Jen said.

"Ate Leila magjojogging muna ako sama ko na din sila Ginger tsaka si Charlotte" Irish said holding Charlotte and Ginger, they are still babys so we can carry them easily she is talking about our dogs btw.

"Si Ash di mo sasama?" I said, im talking about Alfea's kitten, Ashriel but we call her Ash for short.

"Tulog eh manang mana sa amo" She said laughing.

"Sige na magjogging na kayo" I kissed Ginger's forehead.

"Sige!" She said and go outside.

"Hey yow mga tao!" Jeffrey said entering the house.

"Oh? Ang aga aga nandito ka! Ala ka nanamang makain sainyo noh" I said.

"Ehem ehem kukuha lang ako ng tubig ehem" Jen said going to the kitchen probably giving us privacy.

"Oh? Anyare don?" Jeffrey said sitting next to me.

"Di ko alam don" I said feeling a little awkward.

"Uhh Lei tungkol nga pala kagabi" He said scratching the back of his head.

"Anong k-kagabi?" I said, Its getting more awkward and awkward!

I'm trying to forget the kiss! That was just a smack! on his cheeks! Pero palagi naman nilang sinasabi sakin pano kong kakalimutan nyan huhu, Lord help meeee.

"Ano kasi" He said getting closer to me.

"A-ano?" I said freaking out inside of my head.

Suddenly my phone buzz, yes! Thankyou po Lord huhu di ako ready para sa isa pang kiss jusko naman.

"Uhh a-ano aalis muna ako hinahanap nanga pala ako ni mama!" He said standing up.

"T-tinext din ako ni mommy eh magshoshopping daw kami ngayon" I said standing up too.

"S-sige aalis nako" He said.

"Sige ingat ka hehe" I said looking down playing with my nails.

"Sige" He said and leave the house.

"Oh? Asan na si Jeffrey?" Jen said looking around.

"Di na importante yon magshoshopping daw kami ni mommy kailangan kasama kadaw" I said getting my bag.

"Ako?! Bakit ako?!" She said.

"Sige naaa libre naman eh" I said.

"Ano kaba! Bat di mo sinabi kaagad na libre oh tara na" She said and get her things too.

"Tara na nga" I said laughing.

FAST FORWARD

"Nasan daw ba si tita? Kanina pa tayo nag-iikot dito eh" Jen said sitting on the floor.

"Oh wait nagtext si mommy tayong dalawa nalang daw magshopping bigla daw syang tinawag ng company gamitin nalang daw natin yung card nya" I said.

"Yun naman pala ih tara na kain tayo pizza hehe" She said standing up.

"Sige sige" I said following her.

"Ako na oorder ano ba sayo?" She said.

"Pepperoni pizza nalang" I said sitting on the chair.

"Sige sige" She said and stand up but she bumped to someone so she fell on the floor.

"Jen! ok kalang?" I said helping her to get up.

"Sorry miss!" The boy said.

"Aray! Sa susunod kasi tumingin ka sa dinadaanan-" Jen stopped talking when she realised that it was Christian! Her childhood bff! And also her crush hehe.

"Jen?!" Christian said, he looked so surprised.

"Christian?!" Jen said she looked so surprised too.

"Omg what a coincidence!" I said and of course I also looked so surprised!

:-)

BESTFRIENDS OR LOVERS? Where stories live. Discover now