SELESAI sahaja Soffea selesai menyanyikan lagu, tepukan gemuruh diberikan padanya. Tersipu malu Soffea dibuatnya. Apabila tiba di meja yang Dato' Mahfuz dan Hizir berada Soffea menukar wajahnya menjadi serius.
"Macam mana papa? Pandai tak Soffea main tadi?" tanya Soffea kepada Dato' Mahfuz sambil mengambil tempat bersebelahan dengan lelaki paruh baya dan berhadapan dengan Hizir.
"Like always, Soffea. Hebat anak papa ni main," puji Dato' Mahfuz. Hizir hanya membiarkan anak dan ayah berbual-bual.
"Thank you, papa. Ni papa dah order ke belum?" soal Soffea ketika menyedari belum ada air di meja mereka bertiga.
"Not yet," jawab Dato' Mahfuz.
"Okey Fea panggilkan waiter," beritahu Soffeadengan matanya mencari keberadaan pelayan.
"It's okay. Biar I yang panggil waiter," tawar Hizir dan Soffea hanya mengangguk. Dah ada orang tawar jadi tunggu apa lagi.
"Waiter, order please," panggil Hizir.
"Sorry lambat. Ya, nak order apa?" ujar pelayan lelaki tersebut sambil memberikan menu kepada mereka bertiga.
"Caramel Latte one please and four season dougnut," beritahu Soffea kepada pelayan lelaki tersebut.
"Hot chocolate one," giliran Hizir pula.
"Papa nak apa?" tanya Soffea kepada Dato' Mahfuz.
"Espresso je," kata Dato' Mahfuz.
"Ada apa-apa lagi?" tanya pelayan itu. Ketiga-tiga mereka menggeleng dan pelayan itu beredar dari meja tersebut.
"Kalau Fea nak tahu, Hizir ni pandai menyanyi tau. Alat muzik pun dia boleh main," kata Dato' Mahfuz dan pada masa yang sama dia memuji bakal menantunya itu.
"Boleh percaya ke pa?" tanya Soffea dengan tidak percaya.
"Apa pula tak boleh percaya. Fea kena cuba dengar dulu baru Fea akan percaya," ujar Dato' Mahfuz dengan kemasnya. Hizir seakan-akan tercabar dengan kata-kata daripada Soffea.
"I akan buktikan pada you apa yang papa you cakap betul," kata Hizir sambil berlalu ke tempat piano berada. Hizir memainkan lagu daripada Brian Mcknight yang bertajuk Marry Your Daughter.
Sir, I'm a bit nervous
'Bout being here today
Still not real sure of what I'm going to say
So bare with me please
If I take up too much of your timeBut you see, in this box is a ring for your oldest
She's my everything and all that I know is
It would be such a relief if I knew that we were on the same side
'Cause very soon I'm hoping that ICan marry your daughter
And make her my wife
I want her to be the only girl that I love for the rest of my life
And give her the best of me 'til the day that I die, yeahI'm gonna marry your princess
And make her my queen
She'll be the most beautiful bride that I've ever seen
I can't wait to smile
As she walks down the aisle
On the arm of her father
On the day that I marry your daughterShe's been hear every step since the day that we met
So don't you ever worry about me ever treating her bad, no
And 'til death do us part
There's no doubt in my mindIt's time
I'm ready to start
I swear to you with all of my heartI'm gonna marry your daughter
And make her my wifeI want her to be the only girl that I love for the rest of my life
And give her the best of me 'til the day that I die, ohI'm gonna marry your princess
And make her my queen
She'll be the most beautiful bride that I've ever seen
I can't wait to smile
As she walks down the aisle
On the arm of her father
On the day that I marry your daughterI'm gonna marry your daughter
And make her my wife
I want her to be the only girl that I love for the rest of my life
And give her the best of me 'til the day that I dieSebaik sahaja Hizir habis menyanyikan lagu tersebut, tepukan gemuruh diberikan padanya. Soffea juga dalam diam mengagumi bakat lelaki yang bernama Hizir itu.
"Macam mana Fea? Sedapkan Hizir menyanyi lagu tadi," Dato' Mahfuz cuba menarik minat Soffea pada Hizir.
"Bolehlah daripada tak ada langsung," ujar Soffea tetapi dalam hatinya berkata lain.
"Hebat kau menyanyi. Macam dulu-dulu," puji Dato' Mahfuz. Kembang kempis hidung Hizir apabila dipuji oleh Dato' Mahfuz.
Soffea menjuihkan bibirnya.
"Papa lepas ni nak pergi mana pula?" tanya Soffea dengan pantas. Sengaja mahu mengubah topik lain. Malas untuk berbual tentang hal dia dengan Hizir dengan lebih dalam dan semakin berlanjutan lagi. Dato' Mahfuz menghela nafas berat. Dia tahu Soffea sengaja mahu mengubah topik lain. Faham sangat dengan sikap dan sifat anak perempuannya itu.
"Tak pergi manalah. Soffea ada nak pergi mana-mana ke lepas ni?" tanya Dato' Mahfuz pula. Hizir hanya mendiamkan diri. Dia berasa bahawa dia patut diam sahaja daripada berkata sesuatu. Sambil telinganya menyimak perbualan antara Soffea dan Dato' Mahfuz, matanya ligat melihat dan membaca laporan di telefon pintar yang dihantar oleh personal assistant nya.
"Tak kot. Papa balik then Fea pun baliklah," jawab Soffea dengan santainya sambil matanya mencuri melihat tingkah laku Hizir dan tanpa disedarinya perbuatan yang dia lakukan sedang diperhatikan oleh Dato' Mahfuz secara diam-diam.
Hai pembaca Tuan Hizir Kamil!
Korang dah tahu kan yang saya dah jadikan Tuan Hizir Kamil dalam bentuk Ebook.
Saya akan publish semula Tuan Hizir Kamil tetapi bukan semua bab yang akan saya publish. Mungkin saya akan letak sehingga bab 5 dan selebihnya maybe saya letak teaser.
Jadi untuk yang berminat nak baca Tuan Hizir Kamil, korang boleh beli ebook Tuan Hizir Kamil. Untuk versi Ebook saya ada buat pertambahan bab sedikit.
Korang boleh dapatkan link WhatsApp dekat
Korang boleh pm Qandra dekat WhatsApp tau
YOU ARE READING
TUAN HIZIR KAMIL
RomanceTuan Hizir Kamil seorang jutawan di seluruh negara bahkan juga di luar negara menjadi kegilaan para wanita walaupun usianya memasuki 42 tahun. Tambahan pula, dia mempunyai kacukan Melayu dan Turki serta bermata biru. "Aduh! Sakitlah. Jalan tengok ma...