"Hurm, korang tak rasa ke pelik? Tadi kan beria tau aku ketuk pintu. Pastu dengan Athirah ketuk lagi. Tapi boleh pulak kan kita tak dengar diaorang suruh kita bukak jr pintu tu? Ke memang antara kita ni ada dengar?" soal Nadia kepada rakan sebiliknya.
"Sumpah do, aku tk dengar. Pastu rasa sunyi je. Lagi satu, korang ada perasan tak ada bau wangi-wangi tadi?" balas Athirah.
"Ehh, apa korang merepek ni, please stop cakap benda-benda merepek ni, aku tk nal dengar dah pasal benda ni. Korang kema ingat kita kat tempat orang, kena jaga adab." marah Aqilah kepada dua orang sahabatnya itu.
Mereka kembali diam dan membuat kerja masing-masing.
Setelah selesai mengemaskan diri, Aqilah mengajak rakan-rakanya keluar untuk menyertai Ariff, Aliff dan Hariz yang sedang lepak diruang tamu.
Setibanya mereka bertiga keluar dari bilik. Tiba-tiba, lampu terpadam dan 3 gadis itu menjerit kerana terkejut dan ketakutan .
"Weh , relaks ahh. Black out kejap je ni." kata Hariz lalu menarik tangan antara 3 gadis itu untuk duduk di sofa berhampiran.
Gadis-gadis itu terus bersahaja duduk di sofa berdekatan. Lalu, Hariz menelefon tuan rumah untuk memaklumkan kejadian yang berlaku.
"En. Naim, ni saya Hariz nak bagitahu. Rumah ni black out. Apa yang perlu saya buat ek?" soaln Hariz.
"Ohh ye ke, nanti saya datang ke sana dengan segera. Terima kasih kerana memaklumlan perkara ini." jawab En. Naim dengan teliti.
"Okey, terima kasih ye."
Panggilan itu diberhentikan setakat itu sahaja.
Sekarang jam menunjukkan 10.30 malam.
"Weh mana tuan rumah , panas ni dah berpeluh-peluh kita tunggu. Aduhh, ingat nak buat story taler yang best ii malam ni ." runggut Aliff.
"Sabarlah, kau ni pun kita ni mampu merancang je. Ingat aku nak semua ni jadi?" ujar Hariz.
"Arghhhhhhh, korang tolong aku , sakitt."
Mereka semua terkejut dengan teriakan jeritan itu. Siapa tu ?
"Weh , ada antara kita yang tak de kat sini ke? soal Hariz dalam kegusaran.
"(Bunyi nangis), wehh korang Athirah tak de. Dia pergi mana ?" tanya Nadia dalam tangisan.
"Haa? Athirah dengan siapa tadi?" Ujar Ariff.
"Dengan aku, tapi tadi dia ketepi sikit sebab panas. Tiba- tiba aku toleh dia dah tak de . Aku yakin yang panggil kita tu Athirah." jawab Nadia dengan tangisan yang semakin deras.
"Kita kena cari dia cepat, ada sapa-sapa nampak dia?" ujar Ariff.
Masinh-masing mula kusut dan masing ii mengelengkan kepala.
Lalu merek berlima terus berdiri sambil berpenganggan tangan kerana suasana blackout itu sungguh gelap kerana mereka sememangnya berada di hujung kampung.
Mereka berlima menyeru nama Athirah.
"Athirah, Athirah, kau dekat mana?".
"Kau dengan siapa?"
"Kitaorang datang ni."
"Kau kat dalam ke kat luar rumah?""Korang, aku dengar suara korang, tolong selamatkan aku. Aku sakit ni, aku tak tahu aku dekat mana. Tapi yang pasti kat sini gelap sangat. Tolong aku." ujar Athirah dengan suara yang lemah.
"Athirah , kau boleh jalan tak?"
"Tak boleh, aku betul-betul sakit ni...toolo..."
Tiba-tiba suara Athirah lesap, langsung tidak didegari."Arhirah, kau jangan main-main ni bukan tempat kita wehh, kiteorang tengah cari kau ni!" jerit Aqilah .
"Weh weh, tu apa tu . Kotak apa tu . Kenapa kotak tu ada dekat situ." Kata Aliff.
Mereka semua memerhati kotak itu. Lebarnya lebih kurang 4 kaki dan panjangnya lebih kurang 7-8 kaki.
"Aku try bukak kotak ni kejap . Korang tunggu aku, jangan tinggal." ujar Hariz dengan dalam beraninya ada takutnya.
"Ehh , macam mna nak bukak ni. Dia tak de tempat bukak."
"Ehh, dah lah kau jangan berani-berani nak bukak dah lah. Jom masuk rumah balik." kata Aliff yang sudah tidak sedap hati.
YOU ARE READING
Jangan Main-Main
HorrorMenceritakan tiga orang sahabat yang akrab yang ingin bercuti bersama-sama untuk melepaskan tekanan akibat kesibukan di kota. Negeri Sembilan menjadi pilihan mereka bertiga kerana negeri ini terkenal dengan pemandangan pantai yang menarik iaitu Po...