Ile razy natknęliście się na podobne stwierdzenie?
My sami nie jesteśmy w stanie określić, jak często spotykamy się ze stygmatyzacją tego typu, stawiającą zarówno autorów, jak i cały gatunek FF w złym świetle, czego skutkiem jest utrwalanie stereotypu, jakoby termin «fanfik» miał oznaczać «zło wcielone» i w zasadzie wszystko, co jest «rakowe». Najgorzej wychodzą na tym ludzie, którzy rzeczywiście dają z siebie wszystko, aby pisane przez nich historie były jak najlepsze i niosły za sobą jakiś przekaz.
Wychodzimy z założenia, że fanfiction jest gatunkiem aż za bardzo niedocenianym, hejtowanym wręcz, uważanym za coś, do czego nie potrzeba wiedzy czy kreatywności — a to przecież bzdura! Do pracy z tego gatunku również należy zrobić właściwy research, tutaj również trzeba zadbać o odpowiednią motywację kierującą bohaterami czy stworzenie wiarygodnego świata przedstawionego (bądź konsekwentne odtworzenie świata już istniejącego). Nie mamy więc pojęcia, skąd wzięło się przekonanie, że do napisania fanfika wystarczy twarda głowa i wytrzymała klawiatura. To wcale nie jest takie proste!
Dlatego też nasza inicjatywa jest skierowana bezpośrednio do Was — ludzi piszących fanfiki — abyście przestali czuć się niedoceniani i pomijani, ba! Abyście mogli spróbować swoich sił w konkursie, który — kto wie? — być może przyniesie Wam frajdę i da feedback, a na tym ostatnim chyba zależy nam wszystkim, prawda? Nic się nie stanie, jeśli tym razem się nie uda i nie znajdziecie się na podium — wszystkim naszym uczestnikom oferujemy wrażenia zawierające i ocenę artystyczną, i językową tekstu. Przy konkursie świątecznym wrażenia średnio zajmowały nam 5 stron A4. Co więcej, uczestnicy byli z nich bardzo zadowoleni! Mamy więc nadzieję, że i tym razem Was nie zawiedziemy!
Nie musicie się martwić, że Wasza praca zostanie oceniona przez kogoś, kto nie ma bladego pojęcia o tytule, z którym jakkolwiek związana jest historia. Wraz ze wszystkimi jurorami przygotowaliśmy listę znanych nam fandomów, dlatego sytuacja, że ktoś nie będzie wiedział, jak ocenić dane opko, bo nie będzie znał uniwersum, nie ma prawa się wydarzyć.
Sprawdźcie więc, czy Wasz fandom znajduje się na liście, i jeśli tak — śmiało sięgnijcie po kartę zgłoszeniową! Jeśli zaś nie widzicie swojego fandomu, możecie spytać w komentarzu, czy go obsługujemy. W końcu każdemu zdarzy się coś pominąć. :)
Czekamy na Wasze zgłoszenia!
Na koniec mamy dla Was małą zabawę!
Ten cudowny art, który widzicie i na okładce, i tutaj, został wykonany przez IwakitoYang. Specjalnie poprosiliśmy o rozrzucenie po nim paru charakterystycznych przedmiotów pojawiających się w różnych grach, filmach, a nawet serialach — także tych animowanych!
Tak więc pytanie kierujemy do Was — ile przedmiotów na obrazku rozpoznajecie? :D
*Grafika wykorzystana w pierwszym obrazku pochodzi z legalnego źródła (pixabay).
CZYTASZ
Tylko nie Fanfiction! | Konkurs literacki 2020/2021
Non-FictionWszyscy twórcy Fanfiction przynajmniej raz spotkali się z protekcjonalnym podejściem do gatunku, który wybrali. Niejednokrotnie rezygnowali z zaproponowania swojego opowiadania pod ogłoszeniem o polecenie czegoś do czytania, mimo że ich dzieło ideal...