Chapter 3

46 7 0
                                    

"Macam mana ni? Kau jawab dengan Puan muda pasal Tuan Muda" bebel Suzy kepada Jay.

"Kau ni membebel macam orang tua lah" balas Jay geram.

"Lantaklah, yang aku tahu kau jawab! Aku tak nak bertanggungjawab!" balas Suzy lalu berlalu menatangkan air kepada Puan Muda mereka.

Kelihatan seorang Yeoja sedang duduk sambil membaca sebuah fail.

"Minum Puan muda" ujar Suzy sambil meletakkan minuman diatas meja.

"Tuan muda macam mana? Dia masih lagi seorang diri?" tanya Puan Muda itu, Unnie Jungkook. Jiyoon.

"Ye Puan muda, dia masih lagi suka duduk seorang diri di dalam bilik" balas Jay selaku dokter peribadi.

"Tak apalah, biarlah dia ambik masa" ujar Jiyoon sambil menghirup air yang dibuat Suzy.

Situasi Jungkook dengan Umji.

Setiba di bas stop,

"Dah awak duduk sini" kata Umji sambil membantu Jungkook duduk di bangku Bas Stop.

Jungkook hanya mengikut kata Umji.

"Okeylah, kalau macam tu saya mintak diri dulu tau" kata Umji sempat dia melambai lambai tangan di hadapan Jungkook.

Jungkook menggangguk.

"Saya pergi" kata Umji lagi.

Jungkook menggangguk lagi.

Umji terus berlalu dari situ meninggalkan Jungkook.

Jungkook menyeluk poket bajunya, dikeluarkan telefonnya.

"Telefon Dokter Jay" ujar Jungkook sambil menghala ke arah telefonnya.

Jay yang berada di rumah masih lagi resah tetiba mendapat panggilan daripada Jungkook.

"Yah! Akhirnya kau call jugak aku" kata Jay kedengaran lega.
"Aku nak mintak tolong kau check latar belakang seseorang" balas Jungkook.
"Ah okey, Ni kau kat mana? Aku ambek" balas Jay.
"Aku kat bas stop pekan" balas Jungkook.
"Okey, aku datang ambek" balas Jay.

Panggilan dimatikan.

Next...

Blind LoveWhere stories live. Discover now