Seperti yang diarahkan, Umji membawa Jungkook berjalan di laman utama.
Ketika itu kelakuan mereka berdua diperhatikan oleh Jiyoon dari tingkap bilik kerjanya.
Disampingnya, berdiri tegak tubuh milik Jay yang turut memandang arah yang sama.
"Sejak bila kita ada maid baru?" tanya Jiyoon hairan.
"Baru semalam dia masuk" balas Jay.
"Jungkook yang arahkan?" tanya Jiyoon.
Jay menggangguk.
"Ada biodata maid baru tu?" tanya Jiyoon.
"Ada, nak saya ambik kan ke?" tanya Jay.
Jiyoon menggangguk tanda ye, dia mahu melihat latar belakang maid barunya sama ada selamat atau tidak selamat.
Situasi Umji dengan Jungkook,
"Tuan Muda tak nampak sejak bila?" tanya Umji mula membuka cerita, sambil bercerita sambil berjalan.
"Masa saya kecik, saya pernah kemalangan. Jadi saya buta berpunca daripada kemalangan tu" balas Jungkook.
"Ouh, Parent Tuan Muda? Mereka meninggal juga?" tanya Umji.
Jungkook menggangguk, "Mereka meninggal waktu nak melawat halmeoni saya" balas Jungkook.
"Ouh, saya pun pernah kemalangan masa kecik" balas Umji.
Jungkook hanya mengganguk sahaja.
Sedang mereka berjalan tiba tiba muncul Suzy.
"Selamat pagi Tuan Muda, maaf sekrang waktunya makn ubat tuan muda" kata Suzy.
"Nae" balas Jungkook sambil mengganguk.
"Biar saya bawakkan tuan muda" kata Suzy selamba dia mengambil lengan Jungkook dari tangan Umji.
Umji hanya mengendahkan sahaja.
Dia terpandang akan mimik wajah Suzy yang menyuruhnya ke belakang.
Umji mengganguk langsung berlalu ke belakang rumah.
Setiba di belakang rumah, Suzy datang dengan membawa sebakul baju.
Umji memandang baju itu, "Saya basuh?" tanya Umji hairan. Mesin ada kenapa tak masukkan dalam mesin aja. Umji pelik.
"Baju ni tak blh gunakan mesin, dia kena basuh dengan air sejuk. Jadi aku nak kau basuh baju ni guna tangan" balas Suzy. Sengaja dia mahu Umji membasuh baju itu. Padahal boleh aja baju tu dibasuh menggunakan mesin tapi sengaja.
"Ah nae" balas Umji sambil mengganguk.
Suzy berlalu dengan senyuman kemenangan.
Umji menggangkat bakul baju itu lalu dibawa ke paip air untuk dibasuh.
"Alah kacang aja ni" kata Umji sambil tersenyum. Baginya itu adalah hal biasa yang dilakukan sekadar air sejuk, sewaktu di rumah memang dia akan bermain dengan air sejuk waktu pagi untuk membasuh baju sendiri.
Jungkook selesai makan ubat, "Yoojung?" panggil Jungkook.
Yoojung di hadapan Jungkook menyahut, "Nae tuan Muda" balas Yoojung.
"Saya nak jalan jalan" balas Jungkook.
"Nae? Tuan muda tak nak dduk dalam bilik?" tanya Yoojung pelik, biasanya dia akan diarahkan untuk bawa ke bilik.
"Tak saya nak jalan jalan" balas Jungkook, padahal dia nak berjalan sambil mencari Umji. Dia mahu Umji yang menjaganya.
Dia tidak tahu kenapa tapi dari first day dya jumpa dengan Umji, dia dapat rasa yang umji ni rapat sangat dengan dia. Dia jadi kehairanan, atau sebab dia jatuh hati kat umji sbb kebaikan diri dia? Atau sebagainya? Jungkook keliru.
Next...
YOU ARE READING
Blind Love
RandomTak tahu nk buat sinopsis apa tapi bagi lah sikit, Pasal pasangan seorang buta dan seorang normal. Ok tu aja kot hahaha Papeun baca lah tq Kalau ada typo maaf..