sebulan kemudian,
Jungkook bersama Jay dan Jiyoon pulang dari US.
Semua orang kelihatan duduk dj ruang tamu untuk melihat hasil daripada pembedahan mata Jungkook.
Jay selesai membuka balutan di mata Jungkook.
"Jungkook, kau okey tak?" tanya Jay sambil melembai lambai tangan nya.
Jungkook diam, matanya masih lagi tertutup rapat.
Jay mengeluh, "Tak berhasil" kata Jay kecewa.
"Jay, kau ke ni?" tanya Jungkook.
Jay yang tadi muka cemberut terus teruja macam orang tak betul, "Tuan Muda dah nampak!" jerit Jay suka.
Jungkook perlahan lahan membuka matanya, dia memandang sekeliling.
"Mana Umji?" tanya Jungkook, sejurus membuka mata Umji yang dia mahu jumpa.
Jiyoon yang duduk di hadapan Jungkook tiba tiba menarik Yoojung, "Ni umji" kata Jiyoon.
Jungkook memegang kedua belah bahu Yoojung. "Betul ke awak Yoojung?" tanya Jungkook sambil tersenyum bahagia.
Yoojung menunduk, "Nae saya Umji" balas Yoojung sambil mengganguk.
Jungkook tersenyum bahagia langsung memeluk Yoojung.
Keesokkan harinya,
Jungkook bangun dari tidur, dia membasuh muka lalu ingin keluar tiba tiba tergerak hatinya untuk masuk ke bilik permainan. Sejurus dia membuka pintu terdapat satu btol air coke dan sepucuk surat dibawahnya.
Jungkook masuk lalu mengambil nya, dia ternampak ada tulisan 'I LOVE YOU' di atas kulit botol air itu.
Jungkook tersenyum, dia mula membuka surat itu sambil minum air. Sejurus dia baca tercengang dia dibuatnya sejurus membaca isi kandungan surat itu.
"Annnyeong, Tuan Muda Jeon. Kalau awak dah baca surat ni maksudnya saya dah tak kerja lagi sebagai maid kat situ. Saya sekrang kerja kat luar macam biasa. Mungkin tak ada jodoh kita kat sini. Sebelum tu saya nk mintak maaf. Gara gara saya awak buta. Noona awak cerita kat saya yang awak lah namja yang selamatkan saya waktu tu. Saya serba salah... Saya tak tahu nak kata apa... Saya tak mampu nak tunjuk muka saya depan awak lagi.. Saya mintak maaf sebab mungkiri janji saya.. Air coke tu saya sediakan untuk awak buat kali terakhir.. Lepas ni awak kena ambek sendiri.. Dah blh nampak kan... Jadi apapun saya masih sygkan awak... "
Umji
Jungkook mula rasa geram, dia tahu yang menyerupai Umji tu Yoojung, jadi selamba dia memanggil Yoojung dgn nama Umji.
"Umji" panggil Jungkook lalu keluar dari bilik mainan itu
Yoojung tiba, "Nae ada apa?" tanya Yoojung.
"Betul ke kau Umji?" tanya Jungkook.
Yoojung berubah air muka, dia mulai risau.
"Aku tanya kau, betul ke kau Umji?!" tanya Jungkook lagi.
"Ye saya Umji!" balas Yoojung masih lagi tidak mahu jujur.
Jungkook geram, dia mahu mencari Umji.
Tetapi Yoojung memeluk kakinya, "Tuan Muda jgnlah macam ni, jebal" kata Yoojung dalam esakan.
Jungkook mengendahkan dia terus berlalu keluar dari bilik dan terus keluar rumah (berlari) dia tak pandai bawa kereta sbb lama buta. Hahaha jahat siak.
Next...
YOU ARE READING
Blind Love
RandomTak tahu nk buat sinopsis apa tapi bagi lah sikit, Pasal pasangan seorang buta dan seorang normal. Ok tu aja kot hahaha Papeun baca lah tq Kalau ada typo maaf..