Chapter 7

26 5 0
                                    

Tepat jam 6,

Fruttttttttt (Bunyi whitsel ya guyss wkwkw)

Umji dan Yoojung cepat cepat keluar dari bilik mereka langsung berdiri di hadapan Suzy yang sedang bercekak pinggang menuggu mereka.

"Umji, kau salin ni. Pukul 7 tepat, salah seorang setiap hari mesti hantar majalah harian dalam bilik Puan Muda. Pukul 8 pula kejut Tuan Muda. Sebulan sekali Tuan Muda akan ada sesi cukur misai wkwkwk. Dan setiap pagi petang dan malam, wajib berikan Tuan Muda makan. Dapat?" tanya Suzy.

Umji mengganguk "Dapat" balas Umji sambil mengganguk.

Suzy yang tadi suara nya acah garang tiba tiba berubah lembut apabila muncul Jungkook yang sedang menuruni tangga.

"Annyeong Tuan Muda" sapa Suzy langsung berlari ke arah Jungkook untuk membantu Jungkook duduk di meja makan.

Umji memeluk buku catatannya sambil berdiri di belakang Jungkook, manakala Yoojung seperti biasa melakukan kerjanya menyuap Jungkook makan.

"Sekejap" kata Jungkook membuatkan Yoojung terhenti menyuap makanan.

"Kenapa Tuan Muda? Makanan nya tak sedap ke?" tanya Suzy kehairnan.

"Mana maid baru? Saya nak dia yang suapkan saya" balas Jungkook.

Umji di belakang terkejut, "Saya?" tanya Umji separuh berbisik.

Suzy seperti tidak setuju untuk membenarkan Umji yang melakukan kerja itu. "Tuan muda.. Umji kan maid baru..." kata kata Suzy dipotong selamba oleh Jungkook.

"Umji?" panggil Jungkook.

Umji dibelakang mendekati langsung berdiri di sebelah Yoojung. "Nae Tuan muda" balas Umji.

"Suapkan saya" balas Jungkook.

Umji memandang Yoojung yang was was mahu berikan garfu kepadanya.

"Nae" Balas Umji seraya mengambil garfu yang dihulur Yoojung.

Suzy menahan panas yang membuak buak kerana geram.

Yoojung ditepi hanya menunduk diam membisu.

"Lepas ni kamu bawak saya pergi jalan jalan kat laman utama" arah Jungkook kepada Umji.

"Ah nae" balas Umji akur.

Lagi panas Suzy dibuatnya, untuk mengelakkan marahnya membuak buak. Dia meminta diri untuk mengemas di belakang rumah.

Yoojung turut ikut Suzy yang ingin mengemas di belakang rumah.

Umji masih lagi menyuapkan Jungkook makan.

Next...

Blind LoveWhere stories live. Discover now