Chapter 11

26 5 0
                                    

Jungkook kusyuk bermain buaian sekali ditemani Suzy dan Jay.

"Macam mana kita nak buat orang tu tahu yang kita suka dia ah?" tanya Jungkook tiba tiba.

Jay dan Suzy hairan.

"Selalu ada dengan dia walaupun suka ataupun tak suka" balas Jay.

Jungkook menggangguk faham, "Kalau dia tak sedar jugak?" tanya Jungkook lagi.

Jay menjerling ke arah Suzy yang dalam keadaan panas, dia tahu siapa yang dimaksudkan oleh Tuan Mudanya.

"Sedar aja" balas Jay sambil tergelak.

Sewaktu di dalam bilik,

"Umji ah!" panggil Jungkook.

Umji yang tadinya di dapur berlari naik tangga menuju ke bilik Jungkook.

"Nae" balas Umji sejurus dihadapan Jungkook.

"Saya nak makan ice cream" balas Jungkook.

"Okey" balas Umji lalu berlalu turun naik ke dapur untuk ambik ice cream.

Tiba tiba Jungkook panggil lagi,

"Umji ah" panggil Jungkook lagi.

"Nae" Umji balas.

"Nak Makan, lapar lah" balas Jungkook.

"Nae" balas Umji lalu keluar ke dapur dan membawa sedulang makanan ke dalam bilik Jungkook.

Lagi sekali Jungkook panggil,

"Umji ah" panggil Jungkook.

"Nae" balas Umji.

"Naik minum air coke" balas Jungkook.

"Okey jap" balas Umji lalu berlalu ambik air coke. "Nah" kata Umji lalu memberikan air di tangan Jungkook.

Kali ni umji tidak berlalu, tetapi dia menghentak hentak kakinya seperti dia keluar bilik.

Dia memandang jungkook yang letak air coke dibelakang lalu ingin memanggil nama Umji lagi tetapi mulutnya langsung ditekup oleh Umji.

"Tuan Muda, cukup. Banyak tau Tuan muda mintak tapi tak makan pun" bebel Umji lalu duduk di hadapan Jungkook.

Jungkook hanya diam, menayangkan wajah tidak bersalah.

"Kenapa Tuan muda asyik sebut nama saya aja? Penat tau tak naik turun naik turun" bebel Umji di hadapan Jungkook.

Jungkook tersenyum, tiba tiba tangannya mulai mengapai gapai seperti mahu memegang sesuatu.

Umji menegang tangan Jungkook, tiba tiba Jungkook menggenggam tangan Umji. Umji kehairnan.

  "Mesti awak cantik kan" kata Jungkook sambil tersenyum.

Umji tersengih kembang sebakul.  "mana ada, Tuan Muda ni ada ada je" balas Umji.

"Kalau lah lepas saya buat pembedahan and pembedahan itu berjaya.. Saya nak awak org pertama yang saya nak tgk" kata Jungkook sambil tersenyum.

Umji tersenyum, "Tuan Muda setuju ke nak lakukan Pembedahan?" tanya Umji.

Jungkook menggangguk, "Saya nak tengok awak" balasnya.

Umji terasa sebak, 'dia suka aku ke? Atau sbb aku selalu jaga dia... Dia nak bayar jasa baik aku?' tanya Umji dalam hati.

Next...

Blind LoveWhere stories live. Discover now