(Scrol naar het einde voor een kortverhaaltje)
Met een 25/30 en een soort van zeer gedeelde derde plaats, ben ik door naar de volgende ronde van The Ultimate Graphic Contest! *vreugdedansje* (I know dat meer de helft van de mensen ook een 25 heeft, but still hahahah)
En even als teaser, volgens mij is dit mijn meest favoriete cover die ik ooit gemaakt heb. Eerlijk, ik kan niet stoppen met staren naar dat ding hahah.
In deze ronde moesten we een cover maken rond een toegewezen kleur, en die van mij was muntgroen.
Ik had al redelijk snel het idee om iets met Neon letters te doen, en na eindeloos gezoek naar een perfect mens in Neon licht, ben ik uiteindelijk bij deze vrouw terechtgekomen ⬇️
3 uur lang sukkelen met onbetrouwbare en vreselijk irritante Neon-sites levert dan deze badboys op:
En na een laatste hoop elektrische vakkennis, poëtische naamkeuzestress en een existentiële help-welke-kleur-heeft-munt-zelfs crisis, is dit het uiteindelijke resultaat. (En dat binnen minder dan 10 uur na het geven van de opdracht.... Heeft iemand toevallig een leven/wat studieambitie op overschot? Because I could use it.)
"Spijzig en ijzig." Rebecca zegt de lettergrepen expres traag, haar ogen twinkelen speels.
"Oh nee, als je het in het Nederlands zegt klinkt dat zo dom."
"Dan nog!" roept ze al lachend uit. "Sarah, 'Spice and Ice', wat dacht je wel niet dat er in zat?"Ik haal mijn schouders op. "Ik weet het niet, een of andere straffe whiskey of zo, je weet wel, spicy omdat je keel in brand staat?"
"En icy omdat ze er wat ijsblokjes in gooien zeker?" Rebecca is niet meer te houden, haar geschater weerklinkt door de hele zaal.
"Ze hadden er toch een beschrijvinkje onder mogen zetten hoor," mopper ik, en ik roer wat met met het rietje in de cocktail. Het metaal en de ijsblokjes klinken als zomer op het strand.
"Misschien gaan ze er gewoon van uit dat de gemiddelde mens wel weet wat whiskey on the rocks is." Rebecca wijst op een drankje enkele regels lager op de kaart en geeft me een speelse duw.
Mijn hart bonst in mijn keel en snel maak ik mijn blik los uit die prachtige blauwe kijkers. Ik was niet helemaal overtuigd van de ondergrondse bar, maar nu het bloed me naar de wangen stijgt, ben ik plots wel dankbaar voor het weinige, neon licht dat de hele keet in een bovennatuurlijke gloed zet.
Ik probeer mijn gedachten af te leiden van het licht dat door Rebecca's golvende haren gefilterd wordt, en breng mijn lippen aan het metalen rietje van de cocktail. Van zodra de muntsmaak mijn mond binnenstroomt, vervloek ik mezelf echter om dat idee en trek ik een grimas in de hoop dat de smaak zo uit mijn mond zou verdwijnen.
Rebecca giert het weer uit van het lachen, de tranen staan in haar ogen.
"Probeer jij het dan hé, als je het zo grappig vindt," daag ik haar uit, en Rebecca vermant zich. Met de schattige twinkel nog in haar ogen en een gevaarlijke grijns om haar lippen, trekt ze het glas naar zich toe, en haalt daar de muntplant, die als garnituur uit de cocktail steekt, uit.
Uitdagend steekt ze haar tong uit en haalt ze de stengel naar binnen, als een giraf die een takje van een boom trekt. Haar ogen boren zich in de mijne terwijl ze kauwt op de blaadjes, en mijn hart slaat weer op hol terwijl ik wanhopig boven water probeer te blijven in de diepzee van haar blik. Het neon licht zet haar gezicht in een prachtig blauwgroen licht, en dit keer ben ik er zeker van dat het niet genoeg is om de blos op mijn wangen te verbergen.
Rebecca leunt naar voren en blaast de muntlucht in mijn gezicht. "Ziezo," mompelt ze schor, en ik zie een lichte aarzeling in haar ogen opkomen terwijl ze daar vlak voor mijn gezicht hangt. Een rilling trekt over mijn rug terwijl mijn gedachten alle kanten op racen. Onze neuzen raken en ik kan haar koude adem op mijn lippen proeven.
Wanneer haar lippen de mijne eindelijk raken, smelt ik helemaal weg in onze voorzichtige kus. Even kleurt de wereld om ons heen muntgroen, maar deze keer kan de smaak me niet zoveel meer schelen.
JE LEEST
Fika
AcakF I K A [subs. Zweeds] Een moment om te vertragen en de goede dingen in het leven te appreciëren. [letterlijk] Een koffie met vrienden en gebakjes. Beste vrienden, neem een virtueel koekje en schuif bij in deze eclectische wereld van gedachten, kor...