Eleven

146 21 8
                                    

Aku memejamkan mata

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku memejamkan mata. Doktor Kim... dia.... Aku terkelu dengan perbuatan dia. Tiba ii dia meleraikan bibirnya dari bibirku. Aku membuka mata perlahan dan tiba ii aku rasa malu yang amat.

"Doktor... apa maksud...." Aku speechless lagi. Aku dengar dia berdehem.

"Itu... sebagai tanda menghalang..." katanya lagi. Menghalang? Menghalang apa? Makin bingung aku jadinya.

"Dah la lupakan je... apa yang aku buat untuk kau. Aku pergi dulu." Kata dia lalu pergi, meninggalkan aku yang terpingga di situ.

Apa maksudnya? Aku menyentuh bibirku. My first kiss! My first kiss telah dicuri oleh... dia...

Aku sedang mengelamun, tiba ii handphone aku berbunyi. Ternyata itu dari Doktor Yang.

"Hai Doktor Yang, hmm doktor dah tunggu ya?" soal aku.

"Saya kat taman depan rumah awak ni. Kalau boleh kita jumpa kat sana." Kata dia lagi. Hmmm takkan la nak tolak pulak kan since dia pon dah sampai kat area rumah aku ni.

"Baiklah saya akan menyusul ke sana." Kata aku lalu bergegas untuk berjumpa dengan dia. Hari Isnin nanti aku akan jumpa dengan Doktor Kim tu. Takleh jadi ni...

[ Seungmin's P.O.V ]

Aku masuk ke dalam rumah dan menyandarkan diri di pintu. Aduhh apa kena dengan aku ni? Adegan ciuman tadi membuat aku meremang je. Kenapa aku menghalang? Dia bukan sesiapa pon bagi aku.

Sedang aku bersendirian, tiba ii ada yang memanggil nama aku.

"Seungmin?"

Ternyata itu ialah Lino hyung.

"Ohh hyung. Kenapa?" soal aku.

"Aku yang sepatutnya tanya kau macam tu. Kau tu dah kenapa berdiri kat depan pintu macam tu?" soal dia. Aku pon masuk ke dalam.

"Ermmm hyung, boleh tak Min nak tanya sesuatu?" soal aku. Dia hanya mengangguk.

"Kenapa? Kau nak tanya apa tu?" soal dia pulak.

"Kalau kita curi first kiss sorang perempuan, apa maknanya ye? And kita selalu rasa gelisah bila perempuan tu dengan laki lain. Apa maksud tu, hyung?" soal aku. Bukannya apa, aku pernah bercinta tapi tak se-extreme yang ini.

"Laaa kau tak tau?" soal dia. Aku bingung. Masa aku bercinta dengan Mira, aku tak pernah pon kiss dia. Hmm katanya dia tak nak. Malu... hmm aku pon hormat la kehendak dia.

"Bagi kita lelaki, memang la takde pape pon first kiss ni. Tapi bagi perempuan lain, Seungmo. Bagi dorang, first kiss ni ialah reward untuk boyfriend dia in future. Macam aku dengan Mina, first kiss kiteorang ialah masa kiteorang kat library." Kata dia. Aku hanya mendiamkan diri.

"Hmmm untuk soalan kedua kau tu. Seungmin, kau ada perasaan cemburu ke? Kau rasa gelisah bila kau nampak perempuan yang kau suka tu dengan laki lain kan? Hmmm means that kau jealous la tu." Kata dia lagi. Aku hanya mengetap bibir. Takkan la.....

"Yah... kau kenapa tetiba tanya soalan gitu? Ada apa ii jadi ke? Haaa lagi satu kau pergi mana pagi ii buta sabtu ni? Dah la keluar tak bagitau, Woojin hyung marah tadi." Kata Lino. Aku hanya mendiamkan diri.

"Jangan ii kau...."

"Hyung... jangan macam ii..." kata aku. Aku nampak senyuman nakal terukir di bibir dia.

"Kau pergi rumah Chan hyung kan? Kau jumpa dengan Chaeyoung kan? Jujur je la Min. Reaksi muka kau pon aku dah tau." Kata dia. Aku hanya mengeluh.

"Kenapa kau tiba ii rasa gelisah sebab dia nak keluar dengan Ayen... oh?" Aku hanya memandang ke arah lain.

"Kau cemburu?"

"Hmmmm takde la... mana ada.... Dah la Min nak masuk bilik dulu." Kata aku lalu bergegas masuk ke dalam bilik. Haihhh takde pape akan berlaku la Min. Aku pon baring di atas katil.

"Baik aku tidur... lepas bangun for sure kau akan lupa semuanya." Kata aku lalu memejamkan mata. Tapi adegan itu terus menganggu aku.

[ Chaeyoung's P.O.V ]

Pada hari Isnin, hari bekerja. Aku pon masuk ke hospital bersama dengan Chan oppa. Well, ni la rutin harian aku. Lesen takde, kereta personal pon takde. So aku tumpang la oppa aku sekali.

Aku berjalan menuju ke bahagian Hematology, tiba ii aku terlanggar oleh seseorang. Mata aku terbeliak.

"D-doktor Kim, m-morning

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"D-doktor Kim, m-morning." Gagap aku. Chaeyoung! Kenapa kau gagap semacam je ni? Dia terkejut lalu menoleh ke arah lain.

"Oh.. m-morning." Kata dia. Aku hanya memilih untuk diam.

"Dah la aku nak masuk bilik aku..." dia ingin melangkah pergi tapi aku menghalang.

"Doktor Kim... boleh tak saya nak jumpa dengan doktor kejap." Kata aku. Dia hanya menghembuskan nafasnya.

"Ikut aku." Kata dia. Aku pon mengekorinya masuk ke dalam biliknya.

"Cakaplah apa kau nak cakap." Kata dia lalu duduk di kerusi.

"Doktor, apa maksud kiss hari tu? You took my first kiss... First kiss saya bermakna... tapi doktor curi." Kata aku lalu memuncungkan bibirku sedikit.

"S-salah ke? Tak boleh ke aku kiss kau?" soal dia. Aku membulatkan mata. Salah ke dia kata?

"Doktor tak faham maksud first kiss tu apa. Lelaki ni memang macam tu." kata aku sambil memandang ke arah lain. Aku nakkan keadilan. Yeahhh gitu.

"Baiklah, aku akan jadi boyfriend kau." Kata dia. Aku membulatkan mata. Hah?? Tiber ii je nak jadi boyfriend aku? Apakah semua ini???

"Tapi bersyarat...."

Pulak dahh...

"Syarat dia ialah bila kita kat sini, kita kena buat cara bekerja. Lagi satu, awak tak boleh bagitau hubungan kita dengan orang lain even dengan oppa awak sekalipon." Kata dia. Aku hanya menelan air liur.

Maknanya, kami couple dalam diam?

──────⊹⊱✫⊰⊹──────

Sorry chapter ni agak mengarut hehehehehe

Hopefully korang enjoy yaaa🌚

「 C 」KSM FF; ❛❛Sweet But Devil❜❜Where stories live. Discover now