"Lepaskan dia"
Aku menoleh. Kelihatan itu ialah Doktor Kim.
"Kau jangan ganggu aku. Disebabkan kau, aku tak dapat apa yang aku nak." Marah Encik Lee.
"Kenapa pulak? Dia bukan hak milik sesiapa. She's mine." Kata Doktor Kim. Kata ii nya membuatkan aku terkejut.
Tiba ii, Encik Lee bertindak ganas dengan menolaknya menuju ke rak peralatan.
Aku cuba untuk hentikan mereka. Aku ternampak ada besi ii di atas rak itu ingin terjatuh ke lantai bila ii masa sahaja.
"Doktor Kim, hati ii." Kata aku lalu berlari kearahnya dan memeluknya erat. Besi ii itu terjatuh di atas kepala aku.
Pemandangan aku kabur.
"Chaeyoung!"
Masa tu jugak aku mendengar bunyi sirens. Selepas itu, aku hanya melihat kegelapan.
[ Seungmin p.o.v ]
Chaeyoung dikejarkan ke wad kecemasan. Nasib baiklah kejadian ni di hospital. Kalau tak, susah jugak.
Kelihatan Chan hyung dengan yang lain datang menghampiri aku.
"Seungmin, macam mana dengan Chaeyoung?" soal Chan. Aku hanya menggeleng.
"Min tengah tunggu Wanda noona keluar untuk bagi keputusan." Kata aku lagi. Kami semua menunggu dan pintu wad kecemasan dibuka dari dalam. Wanda noona keluar bersama dengan laporan di tangannya.
"Noona, macam mana dengan Chaeyoung?" soal aku. Dia memandang kearah kami.
"Hentakan besi di kepala Chaeyoung sangat kuat dan ini akan menyebabkan implikasi di bahagian otak dia. Tapi ini cuma luka ringan. Takde apa ii yang serius cumanya..." kata ii Wanda noona berhenti.
"Cuma apa?" soal Chan hyung.
"Dia akan mengalami koma. Saya tak pasti bila dia akan sedar. Awak semua bersabarlah ye." Katanya lalu memegang bahuku sebelum pergi.
Chan hanya terduduk.
"Bila benda ni berlaku?" soal Chan hyung.
"Actually hyung benda ni baru lagi, hyung. Tapi, Chaeyoung nak kiteorang semua rahsiakan dari hyung. I'm sorry. Saya akan bertanggungjawab." Kata aku lagi. Aku sedar semua ni kesalahan aku. Aku biarkan dia terkena musibah.
Aku masuk ke dalam wadnya lalu duduk di sampingnya. Aku sedar ada mata yang memerhatikan aku. Tapi aku rasa semua tu dah tak penting.
Biarlah mereka tau tentang hubungan aku dengan dia.
"Chaeyoung, please wake up..."
Setiap hari aku datang melawat dia selepas tamat shift. Aku skip makan, tidur hanya untuk menjaga dia. Aku takut... aku takut aku akan kehilangan seseorang yang berharga dalam hidup aku sekali lagi.
"Hyung, jom lah makan. Hyung tak makan dari pagi kan?" soal Ayen. Aku hanya menyandar di kerusi bilik aku sambil merenung.
"Hyung tak nak makan. Kau pergi je la dengan yang lain. Hyung ada benda nak buat. Selepas habis ni, hyung nak jaga Chaeyoung." Kata aku lagi.
Memang aku letih, aku lapar, aku ngantuk. Cuma aku tak boleh nak buat benda lain selagi Chaeyoung tak sedar.
Setelah selesai shift, aku terus ke wad Chaeyoung untuk melihat progress dia. Aku akan berjaga sampai lewat pagi.
Ramai yang risau dengan kesihatan aku. Tapi, aku ingin bertanggungjawab untuk menjaganya sehingga dia tersedar dan selepas itu, mungkin aku akan confess segalanya.
Yes, memang aku sukakan dia, aku sayangkan dia sepertimana aku sayangkan Mira dulu. Tapi kali ni, lebih dalam lagi.
"Chaeyoung, aku minta maaf sebab berkasar dengan kau. Aku.... Cintakan kau..."
Tiba ii, aku merasakan yang jari-jemarinya bergerak. Aku memerhati ke arahnya.
"Doktor Kim..."
Aku tak tau ingin menangis atau ketawa gembira sekarang ni. Perasaan aku bercampur aduk.
"Aku akan panggilkan Wanda noona."
Aku ingin pergi dari situ, tapi dihalang olehnya.
"Doktor Kim, saya akan buat apa sahaja supaya doktor tak tercedera. It is because I love you." Luahnya. Aku mengetap bibir supaya dapat menahan air mata.
"Chaeyoung, stop protecting me. Aku tak nak kau sakit, menderita disebabkan aku. Aku yang sepatutnya protect kau. Aku ni memang lelaki yang tak guna." Luahku. Air mata aku khianati aku dan mula mengalir.
"Doktor Kim..."
"I love you, Bang Chaeyoung!"
──────⊹⊱✫⊰⊹──────
Maybe lagi satu atau dua chap lagi dah nak habis.
InsyaAllah meina akan cuba habiskan esok okayy
YOU ARE READING
「 C 」KSM FF; ❛❛Sweet But Devil❜❜
FanfictionBang Chaeyoung ialah seorang perempuan yang baik dan penuh semangat. Dia bercita-cita untuk menjadi seorang jururawat di Seijou Private Hospital. Dia bercita-cita untuk bertemu kembali dengan Kim Seungmin, seorang lelaki yang pernah dia crush on se...