Aku sedang membuat laporan tentang patient yang ada di situ. Mata aku meliar mencari kelibat Doktor Kim kesayangan aku ni...
"Oit, asal termenung jauh tu?" soal seseorang. Aku melihat kelibat Myoungji berada di belakang aku.
"Ishhh terkejut seya. Ada apa Cik Ji?" soal aku.
"Takde pape. Awak tu termenung jauh je tu. Fikirkan siapa? Doktor Kim eh?" soal dia. Serta-merta muka aku merona merah.
"Yelah tu. Hmmm Doktor Kim ada pembedahan hari ni. Dia kat bilik bedah la tu." Kata dia. Aku hanya mengangguk.
"Ohhh Cik Jung mana?" soal aku.
"Cik Jung pon ikut Doktor Kim sekali. Dia kan chief nurse kat sini so dia kena assist dia." Kata Myoungji lagi.
"Mari kita membawang since takde patient panggil kita kan?" soal dia. Aku hanya tergelak.
"Boleh je..." kata dia. Aku ternampak Hyejin masuk ke dalam bilik staff.
"Hyejin, jom lah kita berborak..." kata aku. Dia hanya memandang ke arahku.
"Takpelah, lagipon saya tak suka berborak. Saya nak selesaikan tugas saya." Kata dia lalu mengemas peralatan yang ada. Kami hanya memandang ke arahnya pelik.
"Ehhh, dia memang macam tu ke?" soal Myoungji, berbisik. Aku hanya mengangkat bahu. Setahu aku, Hyejin ni kurang socialist. Dia lebih suka bersendirian. Yaaa gitu.
"Cik Ji, hmmm awak ada boyfriend ke?" soal aku. Dia hanya tersenyum malu.
"Ermmm ada tu ada... hmmm tapi kan, kalau aku bagitau kau pon, kau mesti tak percaya punya." Kata dia.
"Hmmm awak tak bagitau... macam mana saya nak percaya?" soal aku. Dia kembali senyum.
"Citelahhh kot ii saya kenal ke? Boleh la ship korang dua..." kata aku lagi.
"Nak tengok ke gambar dia?" soal dia. Aku hanya mengangguk. Dia terus mengeluarkan telefon bimbit dia dan membuka gallery. Dia pon menunjukkan gambar boyfriend dia kepadaku.
"Nilah dia..." kata dia. Aku melihat dan membulatkan mata.
"DIA NI BOYFRIEND AWAK?" soal aku, terkejut. Myoungji yang bingung hanya mengangguk.
"Kenapa? Kau kenal ke?" soal dia. Beza umur dia dan abang aku ni.... Jauh kot...
"Dia abang saya..." kata aku. Sekarang gilirang Myoungji pulak yang membulatkan matanya.
"SERIOUSLY?" nampak sangat dia terkejut. Aku mengangguk laju.
"Wahhhhh tak sangka eh? Dia pon tak tunjuk adik dia pada aku. Kejam naa dia ni." Cebik Myoungji. Aku hanya tergelak. Abang aku ni kadang ii ada hanat dia.
"Ermm cepat jugak ehh abang saya move on. Selepas je dia putus dengan Wanda unnie, dia nampak heart broken je and tak boleh terima mana ii perempuan. Bagus la oppa aku ni..." kata aku. Myoungji hanya tersenyum kecil.
"Yelahh mulanya aku tak sangka dia couple dengan Doktor Hwang tu. Well, aku tengok mereka berdua tu nampak cocok je. Hmmm aku ngan dia pon jauh beza umurnya." Katanya sedih. Aku terus memegang bahunya.
"Alaaa bila dah jodoh tu tak kemana la." Kata aku. Sedang kami berborak, tiba ii ada yang menyapa kami.
"Amboiii borak tak ajak orang eh?" aku melihat ada dua sosok lelaki. Sah ni ialah doktor ii pakar.
Kami cepat ii berdiri.
"Selamat tengahari Doktor Lee & Doktor Hwang." Kata kami sambil bowed.
"Alaaa formalnya korang ni. Mana Seungmin? Tak settle lagi ke pembedahan tu?" soal Doktor Lee. Hmmm Doktor Lee Felix, si Aussie. Oppa aku ada bagitau aku pasal dia.
"Ehhh kau ni kan adik Chan hyung kan?" soal dia. Aku hanya mengangguk.
"Annyeonghaseyo, Bang Chaeyoung imnida." Kata aku lalu bowed.
"Haiii saya Felix. Yang ni Hyunjin. Saya doktor pakar bedah. Dia ni pulak..." belum sempat Doktor Lee menyambungkan ayatnya, Doktor Hwang menyampuk.
"Haiii, saya Hwang Hyunjin. Doktor pakar Cardiologist." Kata dia lalu mengambil tanganku lalu mencium. Aku terkejut dan hanya membulatkan mata. Memang doktor ni gatal eh?
"Woi ii... ingat kau tu ada girlfriend. Mampus kalau girlfriend kau nampak." Kata Felix.
"Alaaa dia tak nampak la... dia still kat area Cardiology. Jangan risau la...." Masa Doktor Hwang bercakap, kami perasaan ada seorang doktor berdiri di belakang dia sambil merenung tajam ke arahnya.
Myoungji menyiku aku.
"Alamakkk, Doktor Park dah datang." Kata dia lalu memberi signal kepada Doktor Lee. Felix menoleh dan dia terkejut.
"Woi dah la tu Hyunjin, kau memang nak mati kena bunuh ke?" soal Felix lagi. Hyunjin hanya menoleh ke arahnya.
"Kau ni dah kenapa?" soal dia.
"Belakang kau..." bisik dia. Hyunjin terus menoleh dan dia hanya tersengih.
"Errr sayang, bila sampai ni?" soal dia. Aku hanya melihat adegan drama di depan aku.
"Amboiii gatal eh? Nak kena babap ni." Kata Doktor perempuan itu lalu menarik telinga Hyunjin.
"Sorry ye trainee. Laki ni memang gatal. Jangan dilayan dia ni. Dah ada girlfriend tapi still menggatal dengan perempuan lain. Btw nama saya Park Kayla Hyunjie, doktor pakar Cardiologist. Selamat berkenalan ya?" katanya. Aku hanya menunduk hormat.
"Nanti kalau ada masa lapang, kita jumpa lagi eh? Sekarang mari kita pergi ya, Doktor Playboy." Kata dia lalu pergi sambil menarik telinga Hyunjin.
"Ahhhh sayang, sakit... sorry..." kedengaran suara Hyunjin keluar dari situ.
"Ehhh jom kita tunggu Seungmin. Yang lain nak ajak korang semua rehat sesama." Kata Felix. Myoungji hanya mengangguk.
"Boleh je, kan Chaeyoung?" soal dia. Aku hanya tersenyum.
"Bolehh..." kata aku. Demi nak rapatkan diri dengan pujaan hati, aku sanggup.
──────⊹⊱✫⊰⊹──────
Setakat ni okay tak chapter 4?
YOU ARE READING
「 C 」KSM FF; ❛❛Sweet But Devil❜❜
FanfictionBang Chaeyoung ialah seorang perempuan yang baik dan penuh semangat. Dia bercita-cita untuk menjadi seorang jururawat di Seijou Private Hospital. Dia bercita-cita untuk bertemu kembali dengan Kim Seungmin, seorang lelaki yang pernah dia crush on se...