Ten

153 21 2
                                    

[ Seungmin's P

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[ Seungmin's P.O.V ]

Aku bersandar di kerusi empuk milik aku sambil meneliti keputusan ujian darah milik Puan Lim. Hmmm aku teringat kata ii Chaeyoung kelmarin.

"Doktor, Puan Lim asyik bertanya pasal bila dia nak keluar dari hospital. Dia nampak kesepian."

Hmmm nampak result darah dia dah okay. Aku baru je nak bangun untuk menuju ke wad Puan Lim, tiba ii ada ketukan di pintu.

"Masuk."

Ada orang membuka pintu, rupanya Mina.

"Doktor Kim, Doktor Yang cari doktor. Katanya, hari ni ada mesyuarat bersama dengan Doktor Bang." Kata dia. Oh! Aku hampir lupa.

"Ohhh yeah. Kejap lagi aku menyusul." Kata aku. Dia mengangguk lalu menutup pintu. Aku terus mengambil barang ii aku dan bergerak ke bilik meeting.

Hmmm lepas meeting la baru jumpa dengan Puan Lim.

[ Chaeyoung's P.O.V ]

Aku merenung kosong ke arah computer di depan mata aku. Sejak balik dari taman, aku ni asyik banyak termenung. Aku asyik terfikir pasal Mira je dari tadi.

"Chaeyoung, asal tu? Termenung jauh je. Fikirkan apa ii ke?" soal Myoungji yang tiba ii ada di sebelah aku.

"Takde pape la. Hmmm cuma bosan je." Kata aku. Dia pon duduk di kerusi.

"Ahhhh kau tau tak malam ni kita ada dinner dengan doktor ii?" soal aku. Dia tampak terkejut.

"Ehhh kenapa aku tak tau? Dengan doktor ii? Siapa cakap?" soal dia.

"Doktor Park cakap tadi. Well, Doktor Hwang Wanda yang ajak actually..." kata aku takut ii. Takut je la terguris hati Myoungji ke apa. Kita tak tau hati orang kan?

Myoungji terus mendiamkan diri.

"Jomlah join. Ke awak risau pasal oppa?" soal aku. Dia hanya menunduk. Hmmm tengok reaksi pon aku dah tau.

"Cik Ji, hmmm oppa dengan Wanda unnie dah takde pape hubungan. Takkan la oppa saya nak curang dengan awak? Lagipon, saya dengar jugak desas desus pasal Wanda unnie dengan Doktor Kim Woojin. Tau tak pasal benda ni?" soal aku.

"Ohhhh ada rumor mengatakan yang dorang ni ada apa ii?" soal dia. Aku hanya mengangguk.

"Hmm tapi takde kata ii putus dari unnie atau dari Doktor Kim tu." Kata aku. Dia hanya mengeluh.

"Alaaa Cik Ji, jangan la risau. Oppa saya tu walaupon dia agak menghanat tapi kalau bab ii love ni takkan la dia nak pasang dua. Cik Ji, he is my brother. Kalau dia buat macam tu, nak kena sebat la tu." Kata aku, bagi semangat kat dia.

Aku dengar Myoungji ketawa kecil.

"Hahaha yelahhh sebat bagi pihak aku la ya." Kata dia. Aku hanya mengangguk dan kami pon meneruskan dengan kerja kami sehingga la malam tiba.

「 C 」KSM FF; ❛❛Sweet But Devil❜❜Where stories live. Discover now