Three

183 25 40
                                    

Aku merenung kosong ke arah slide yang terpampang di hadapan aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku merenung kosong ke arah slide yang terpampang di hadapan aku. Aku dah tak boleh focus apa ii lagi. Haemin yang berada di sebelahku hanya menyiku aku.

"Chaeyoung, dah ii la tu. Takyah fikir sangat." Kata dia. Aku hanya mengeluh perlahan. Kadang ii aku terfikir yang perbuatan aku tadi sungguh memalukan.

Setelah selesai taklimat, kami dibahagikan kepada beberapa kumpulan. Aku dan seorang perempuan yang bernama Shin Hyejin akan pergi ke bahagian Hematologist.

"Nampaknya kita kena berpisah la ni?" soal Haemin lagi. Well, dia akan pergi ke bahagian ENT specialist. Aku hanya mengangguk.

"Alaaa nanti kalau kita ada masa free, kita jumpa la lagi." Kata aku lagi. Sedang kami berborak, ada yang memanggil nama aku.

"Chaeyoung, cepat... nanti kita lambat." Kata Hyejin. Aku baru je kenal dia ni. Hmmm nampak sombong sikit la. Dia jugak seorang pelajar dari jurusan nursing. Hmm kiranya ada pengalaman la ni.

"Baik." Kata aku lalu pergi bersama dengan dia. Ehh jap, Hematologist? Opss! Oppa aku ada cakap yang dia pon dari specialist yang sama. Jadi maknanya....

Aku bekerja di bawah dia??????

Aku rasa gembira lain macam pulak. Sedang kami berjalan, ada dua orang nurse yang menghampiri kami.

"Hmm Bang Chaeyoung dan Shin Hyejin?" soal dia. Kami hanya mengangguk.

"Hai selamat datang ke hospital ni, nama saya Jung Mina. Boleh panggil saya Mina atau Cik Jung kalau nak formal. Saya ialah ketua nurse kat sini. Yang di sebelah saya ni..." belum sempat dia menghabiskan kata ii dia, ada orang menyampuk.

"Haii saya Kim Myoung Ji. Panggil je Cik Ji since ramai orang yang bernama Cik Kim kan? Sooo takde la korang keliru. Saya penolong ketua nurse. Mari kami tunjukkan jalan ke bahagian Hematologist." Kata dia. Kami hanya mengangguk dan mengekori mereka dari belakang.

"Ehhh awak la yang confess kat doktor Kim tadi tu kan?" soal Myoung Ji. Aku hanya mengetap bibirku kuat. Aduhh semua orang tau dah ke?

Aku hanya tersengih.

"Btw, saya suka la cara awak tu walaupon itu sungguh memalukan. Kenapa awak boleh suka kat dia eh?" soal Mina pulak.

"Actually, saya dah lama suka kat dia. Dah masuk 4 tahun." Kata aku lagi.

"Wahhh lamanya. Macam mana boleh berkenalan dengan Doktor Sweetest Devil tu?" soal Myoungji. Huh? Sweetest Devil?

"Ermm apa maksud awak, Sweetest Devil?" soal aku. Aku mendengar mereka berdua hanya mengeluh.

"Haihhh Doktor Kim tu dia nampak sweet di luar tapi dalam diri dia, hmmm garang nak mati. Once awak buat salah, awak kena sound habis-habisan. Ramai kakitangan kat sini panggil dia Doktor Sweetest Devil." Kata Mina pulak.

Aku terkejut. Garang sangat ke??

Finally, kita telah tiba di bahagian Hematologist.

"Ermmm Cik Jung," kata Hyejin. Wahh ni first time Hyejin ni bukak mulut.

"Yes?"

"Ermmm kalian berdua ni memang kerja kat bahagian ni ke?" soal Hyejin. Mina hanya mengangguk.

"Yuppp kalau tak, kiteorang takkan personally suruh korang ikut kiteorang." Kata Mina lagi. Kami berdua hanya mengangguk.

"Well, dah tau kan apa tugas kakitangan di bahagian Hematologist?" soal Myoungji. Aku hanya menggeleng tapi Hyejin pulak hanya mengangguk. Mina hanya tergelak kecil.

"Okay ii for Chaeyoung, kiteorang akan explain." Kata Mina.

"Hematologist ni ialah kumpulan yang mengenalpasti dan perawatan penyakit yang berkaitan dengan darah macam leukemia, hemoflia, anaemia dan lain ii yang terlibat." Kata Myoungji.

"Ada tak antara kalian berdua ni yang takut dengan darah? Macam ada phobia ke?" soal Mina. Kami hanya menggeleng.

"Ohhh bagus la. Well, kat sini doktor yang in-charge ialah Doktor Kim aka Sweetest Devil tu. Dia je satu ii nya doktor yang bertugas dalam bidang ni." Kata Myoungji. Aku hanya tersenyum senang dan mengangguk.

"Bertuah untuk awak la, Chaeyoung. Crush dia ada kat sini. Buah hati kita jauh ii." Kata Mina pulak. Myoungji hanya mengangguk.

"Well buah hati aku tu... hmm dia lagi la..." kata Myoungji pulak. Kami hanya mengerutkan dahi.

"Kenapa ngan korang ni?" soal aku. Mina hanya tergelak kecil.

"Well, kiteorang ni memang menggila sikit. Hope korang okay la." Kata Mina pulak.

"Kiteorang okay, kan Hyejin?" soal aku, cuba untuk komunikasi dengan dia. Dia hanya mendiamkan diri dan mengangguk.

"Okayy now, mari kita jalankan tugas kita. Don't worry, kiteorang akan guide korang untuk berurusan dengan patient, okei?" soal Myoungji. Kami hanya mengangguk dan mulakan pembelajaran kami.

Well, kata Mina yang hari ni dia cuma nak ajar untuk berurusan dengan pesakit ii yang ada di sini. Mereka berdua tak benarkan kami untuk bekerja sendirian selama seminggu sehingga kami betul ii mahir. 

──────⊹⊱✫⊰⊹──────

Okay tak chapter 3? Meina akan always tanya korang. Kot ii la makin lama makin sendu kan?

Hmmm hari ni ada update lagi kot since meina betul ii semangat tuk ff ni. Hahahahahaha

Stay tuned:)

「 C 」KSM FF; ❛❛Sweet But Devil❜❜Where stories live. Discover now