8

733 2 0
                                    

Din kropp ligger naken utmattad över min, dina ögon är stänga men vet inte om du sover.
Leker med en slinga av ditt ljusa hår medans jag blundar.

Du är min, din kropp var min och fördes ihop med min.

Plötsligt rullar du av mig och lägger dig på rygg brevid mig, du har ögonen öppna. Vi båda är knäpptysta en stund.
Vet inte direkt vad jag ska säga men så fort jag kommit på vad jag vill säga öppnar du munnen:
- Kan vi inte dra hem till dig? Mina föreldrar kommer snart hem.
Jag nickar bara glatt till svar och vi båda stiger upp och sätter på våra kläder och går ut till bilen. Jag öppnar dörren åt dig före du stiger in, du ler och små skrattar, har ingen tidigare kille visat dig hur man behandlar än kvinna?

Vi små talar under bilfärden, öppnar dörren åt dig när du ska hoppa ut ur bilen. Lägger armen runt dig medans vi går emot de stora moderna gråa huset jag bor i.
- Är inte dina föreldrar hemma?, säger du frågande.
- Nej! ,svarar jag snabbt och tyst.
- Var är dom då?, du ler smått.
- Lång historia. ,mumlar jag.
Du accepterar mitt svar och vi går in i huset och in på mitt rum. Du sätter dig i sängen och säger:
- Är det något med dina föreldrar?
Jag suckar och skakar på huvdet.

Din blick vandrar från mig över till min bokhylla, eller rättare sagt till ett fotografi.                                 - Är det du? Du tar upp fotot och kollar på det, det är en bild på mig som liten, jag håller i en hockeypuck och ler glatt emot kameran. Jag nickar åt dig som svar men tittar inte på bilden så mycket.                                                                                                                                                                                     -  Så söt! Du smeker fotot med tummen och sätter sedan tillbaka det på hyllan. Jag sätter mig intill dig på sängen och tittar in i dina ljusblåa ögon, jag tar en slinga av ditt hår och lägger den bakom ditt öra. Jag pussar dig mjukt på pannan.

Alice, min Alice. Från och med nu är du bara min och jag ska skydda dig med mitt liv. 

beroende av digTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon