Bölüm 3: Sayısal derslerin gazabı

799 33 17
                                    

Selam gençler, yeni bölümü yazdım taze taze önünüze sunuyorum. Oylarınızı bekliyorum. bir de ne iyi ne kötü? bana tavsiyeleriniz nelerdir? yorumlarınızı bekliyorum. İyi okumalar

-

2015 gerçekten çok güzel geldi, Sibirya'dan gelen soğuk hava dalgası sağolsun, yaklaşık 6 gün tatil yaptık. Tamam iyi hoş güzel, Antalya'da oturan okuyucum varsa ooo ne güzel bize tatil olmuyor falan diyordur. Gerçekten bir yandan güzel. Ama bir süre sonra (tatilin yaklaşık 3.gününde) insanın aklına bir şey geliyor : "SINAVLAR VAR LAN NAPICAM BEN BU SEFER KESİN SIÇTIM"

Evet, bu sefer kesinlikle sıçtım. Tembel bir öğrenci değilimdir, oturup 2-3 önceden çalışırım. Çalışmadan girdiğim sınav azdır onlar da genelde dil sınavlarıdır. Ama şöyle bir gerçek var,sayısal dersler.

Allah bana mükemmel bir ezber yeteneği vermiş.Ne görsem şıp diye ezberlerim. Bir gecede 60 sayfalık tarih kitabını ezberlediğim bile olur.Bu yüzden sözel derslerim iyidir.Peki Allah Bunun fazlalığını nerden almış dersiniz? Matematik denen lanetten. Ciddiyim ilkokulda matematiğimin iyi olduğunu düşünüyordum. Her dönem matematiğim 5'ti. Hatta bir ara 7.sınıfın ilk döneminde 4 geldi diye oturup salya sümük ağladığım olmuştu. Şimdiki halimi o zaman görsem ağlar mıyım? Tabikide ağlamam, kalkar horon teperim. Ama insan nereden bilsin lisede 50 beklediği matematik sınavından hocaya yalvararak 31 alacağını. Hayır cenabet miyim neyim onu da anlamadım.

31 nedir başka not mu yok? Sonucta etrafım ergenlerle çevrili. "eheuehueheu 31 almış ehueheu" diye gülmeleri mi desem, bide buna yarım saat kendi aralarında yorum yapmaları mı desem.. hiç katlanamadığım şeyler bunlar. Hele birde Anal-itik esprisi yapanlar var. Ya kardeşim nesin sen, Allah seni bana sınav olarak mı yolladı ? Anal-itik nedir böyle espri mi olur Allah'ın beyinsizi. Biraz yaşımıza uygun davranın diyorum, bunlar çocuklar için mi diyorlar bir de. Yahu aynı espriyi ergenliğe yeni giren 12 yaşındaki kuzenim yapıyor. Bir dön bak bakalım kendine "ben böyle saçma sapan espriler için biraz fazla büyük değil miyim? Mizah anlayışımı biraz yukarı çekmeye çalışmalıyım,bunu başarabilirim" de. Düşündükçe sinirleniyorum valla.

Geçenlerde kar yağmadan ve okullar tatile girmeden önce fizik sınavı olduk. Ve dedimki bu sefer 30 bile alamayacağım. Çünkü cidden, matematikte en azından soruyu anlayabiliyorum. Çözüyorum da öyle yanlış çıkıyor. Fizik o kadar bile yok bende. Oturup haftalar öncesinden başlıyorum çalışmaya. Yine hiçbir şey ifade etmiyor. Allah'tan ikinci sınavlarımız test şeklinde oluyor. O sallama rahatlığı var ya, nimet nimet.,Gerçi hepsini sallayınca o da bir şey ifade etmiyor. Giriyorum sınava, sorulara balık gibi bakıyorum. 25 sorunun 2 tanesini çözüp diğerlerini sallayarak sınavdan çıkıyorum. Bu sınavda da öyle oldu.. Çıktım herkes 30 falan bekliyor. Ben onu bile beklemiyorum. Çünkü biliyorum ki benim salladıklarım tutmaz. Şanssızın tekiyim. Hatta o kadar şanssızım ki arkadaşlarım bile benden umudu kesmiş durumda. "senin attıkların tutmuyor kanka boşuna kasma kendini" diye başımda ahkam kesiyorlar.

Aradan 1 hafta geçti şimdiki zamana geldik. Dün whatsapp'a baktım sınıf konuşmamızda herkes fizik notlarından bahsediyor. Açıklanmış. Allah dedim Naz şimdi yandın. Aç bak notuna, sonra bekliyor seni müthiş bir anne gazabı. Ellerim titreyerek açtım veli bilgilendirme sistemini. Okul numarası falan filan girdim. İbretlik bir yavaşlıkta yapıyorum bunları, sanki yavaş yapınca notum bir anda yükselecek gibi. Valla naz en fazla 15 almışsındır o da kağıdın iyiyse diye düşünürken gözlerime inanamadım, evde çığlıklar atmaya başladım. Annem "Noldu kızım" diye eli kalbinde odama koştu. ANNE 65 ALMIŞIM LAĞN FİZİKTEN 65 ALMIŞIM ANNE NASIL OLDU BU ANNEEĞĞĞĞ diye bağırmaya başladım. Yarım saat evde bunu kutladık, çünkü annemde benden en fazla 30 bekliyormuş,Ümidi kesmiş artık fizik dersinden. Açtım whatsapp'ı tüm arkadaşlarıma teker teker söyledim. Sallayarak 65 aldım ya,piçlik yapmazsam olmaz. Birkaç arkadaşım inanmadı, "Bana bak naz hocayı tehdit etmediğine eminsin dimi" falan dediler. Olsun,benim sevincim bana yeter. Ortalamam 70 geliyor. Artık ikinci döneme kadar fizik çalışmama gerek yok. Mutluyum,huzurluyum.

Kız GücüHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin