Gecenin karanlığı ağır basmıştı üstüme. Sanki herşey bitmişte bir daha yaşanmıyacakmış gibiydi. Evet yaşanmıyacaktı. Çünkü artık ablam olmayacaktı. En çokta düşündüğüm sevda ve cemre'ydi. Onlara ne olacaktı? Bakabilecekmiydim? Bilmiyordum.
Eve geleli epey olmuştu. Sevda'yı sadece girerken görmüş sonrasın da odama geçip Hakan'ın verdiği sakinleştiriciyle uyumuştum.
Hiçbir şey hissetmiyordum artık. O kadar çok büyük bir boşluğun içindeydim ki. Düşünemiyor, konuşamıyor, gülemiyordum ve en önemlisi hissedemiyordum. Ben bu haldeyken Sevda'yı bile düşünemiyordum.
Aklımda bir sürü düşünce vardı. Herşeyi bir kenara itip odadan dışarıya çıktım.Duvarlar üzerime geliyordu sanki. Öyle bomboş ilerliyordum evin içinde. Salondan hala televizyon sesleri geliyordu. Salona doğru ilerleyince koltuğa uzanıp uyumuş olan Hakan'ı gördüm. İçeriden bir battaniye alıp Hakan'ın üzerine örttüm. Televizyonu kapatıp mutfağa geçtim. Çok susamıştım ve sürahiden suyu bardağa boşaltıp bir bardak su içebildim. Açlıktan midem bulanıyordu ama yine de birşey yemek istemiyordum. Acaba Sevda yemek yemiş miydi?
Evin içinde dört dolanmaya başladım. Napacaktım, nasıl ypacaktım, hiç bilmiyordum ve bu belirsizlik beni öldürüyordu. Merdivenlere doğru ilerleyip üst kata çıktım. Sevda'nın odasının kapısı açıktı. Kapıyı hafifçe itince Sevda'nın sesini duydum. Biriyle konuşuyordu. Kimle konuşuyordu bu kız? Bu saatte hala uyumamıştı. Biraz daha kapıyı açtıktan sonra Cemre' nin başında durduğunu ve onla konuştuğunu gördüm.
"Biliyo musun? Cemre kimse birşey söylemiyor bana. Çok merak ediyorum annem nasıl oldu acaba? Babamı merak etmiyorum. Çünkü o... Melek... Oldu...."
Kekeleyerek söylemişti bu cümleyi içimden birşeyi koparıp almıştı. Canım yeğenim nerden biliyordu ki babasının öldüğünü.
Annesi de gitmişti şimdi. Bunu da öğrenirse mahvolacaktı bebeğim.İçeriye tamamen girdiğimde beni gördü. Sevda: "Teyze sen mi geldin?"
Sibel: "Evet tatlım"
Sevda: "Ben yanına gelmek istedim ama eniştem uyuduğunu söyleyince seni uyandırmak istemedim."
Sibel: Hımmm... Ama artık uyandım. Sen neden uyumadın tatlım. Saat çok geç oldu.
Sevda: "Annem bana her gece masal anlatırdı. Masal dinlemeden uyumak istemiyorum. Uykum gelmiyo öyle."
Sibel:"Benim anlatmamı ister misin? Ablam kadar güzel anlatamam ama.... İster misin?"
'Olur' anlamında başımı salladım. Teyzem gülümseyerek bana doğru yaklaştı. Beni kucağına alıp yatağa yatırdıktan sonra o da yanıma uzandı.
Başımı kolunun üzerine yatırıp saçımdan öptü. Aynı annem gibi kokuyordu.
Sibel:" Hangi masalı seviyorsun? Söyle bakalım."
Sevda:"Farklı birşey istiyorum. Annem hep aklından anlatırdı. Sende öyle anlat.
Sibel:"Tamam tatlım."
Aklıma hiç birşey gelmiyordu. Kurgu konusunda pek iyi değildim. Sonra kedi köpekleri çok sevdiğini bildiğim için o konuda bir masal anlatmak istedim.Bir varmış bir yokmuş. Evvel zaman içinde kalbur saman içinde. Uzaklarda çok uzaklarda bi kedi ülkesi varmış ve bu ülkede sadece kediler yaşarmış. Başka hiç bir canlı giremezmiş.
Bu ülkede yaşayan pinpin ailesini arkadaşlarını ve ailesini çok seviyormuş ama bir türlü mutlu değilmiş. Bu ülke duşındakilerini çok merak ediyormuş?
Günlerden bir gün ailesine buralardan gitmek istediğini, bu ülke dışında neler olduğunu öğrenmek istediğini söylemiş ama ailesi izin vermemiş bunun üzerine Pinpin evden gizlice gitmeyi tercih etmiş. Bir akşam evden sesizce çıkmış.Az gitmiş uz gitmiş. Dağlar, tepeler, bayırlar aşmış. Sonunda yeni bir ülkeye varmış. Burada ise ne olduğunu bilmediği varlıklarla tanışmış. Kedilerde varmış ama çok azmış sayıları. Pinpin sokakta gezerken bir kediyle tanışmış.
"Merhaba ben Pinpin. Kediler ülkesinden geliyorum" demiş. Diğer kedi de "Merhaba bende Badi. Kediler ülkesi de ne? diye sormuş.
Pinpin çok şaşırmış "nasıl yani kediler ülkesini bilmiyor musun?"
Diye sormuş.
Badi "Hayır. İlk defa duydum" demiş.
Pinpin "Bizim yaşadığımız ülke. Orada sadece kediler yaşıyor" demiş.
Badi çok şaşırmış. "Ne güzel burada insanlar var ve hep bize zarar veriyorlar" Demiş.
Üzülerek başını yere eğmiş badi. Pinpin onun bu halina dayanamamış ama insanların da neden zarar verdiğini anlayamamış.
Pinpin "İstersen sende benimle gelebilirsin" demiş. Badi çok sevinmiş bu teklife ve hemen kabul etmiş. Pinpin "ama ben öncesinde bu ülkeyi gezmek istiyorum" Beni gezdirir misin?" demiş. Badi hiç onu kırmadan kabul etmiş ve ülkenin her yerini gezdirmiş.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevda Masalı
Teen FictionÇok küçük yaşta ailesini kaybetmiş Sevda'nın hayatını anlatıyor. Zorluklarla geçtiği bu yolda bir de kardeş hasretiyle yanan Sevda bu durumla nasıl başa çıkacağını bilemiyor. Zaman hep birbirini kovalarken hayat onu su gibi ordan oraya taşıyor ama o...