Four Five Seconds multimedia,da var.
Dinleyin^^20 Şubat 1988 de doğdu.
Belki birçoğumuzun adını bile duymadığı,sadece onun sayesinde bildiğimiz bir ülkede. Barbados'ta. (Saint michael)
O,günü gelecek,o küçücük ülkenin sınırlarını aşıp,tüm dünyaya tanıtacaktı kendini.
O herkesi kıskandıran sesi ve güzelliğiyle,tüm dünyayı sallayacaktı. İşte o,Robyn Rihanna Fenty.
İlkokulda katıldığı müzik yarışmasında birinci oldu ve Jay-Z ile tanıştı. Bu onun hayatının belki de dönüm noktası oldu.
Babası,depo muhabiri,anneside mujasebeciydi.Yani orta düzey bir ailenin çocuğuydu.
Sonra 2003 te prodüktor Evan Rogers ile tanıştı.Bir tatil günü, prodüktorun önünde grubuyla şarkı söyledi.Ama bir tek Robyn beğenildi.Ve albüm çalışmaları için annesiyle birlikte ABD ye taşındı.
2005 te ilk albümü " Music Of The Sun" ı yayınladı. Ve bu,albümde büyük,başarılar elde etti.
Bir sonraki yıl ise tamamen tarz değistirerek çıkardığı albümü "Good Girl Gone Bad" ile muhteşem bir çıkış yaptı.
Bu albümünde "Don't Stop The Music,
Umbrella,Disturbia" önemli hitler oldu.
"Umbrella" ile grammy ödülü kazandı.
2009'da Rated R'ı çıkardı ve "Last Girl On Earth Tour" u düzenledi.Tur kapsamında ülkemize geldi.
Albümde "Hard,Russian Roulette,Rude Boy" hitlere yine adını yazdırmayı başardı.
Sonraki yıl ise,Loud albümünü yayımladı.Aynı yıl Eminem'ın "Love The Way You Lie" şarkısına duet yaptı.Hatta,şarkı haftalarca bilboardlarda bir numaraydı.
Albümde ise"Only Girl(İn the world),
What's my name,S&M,Man Down" ile yine dünyayı,salladı.
Daha sonra 2011 de Talk That Talk'ı yayımladı.Bu,albümde, We Found Love
(En sevdigim şarkısı) yine büyük başarılar elde etti.Where Have You Been,You Da One ve Diamonds'ı yayımladı.Bu,şarkılarda yine tabiki çok sevildi.
Kasım 2012 de Unapolagetic'i yayımladı.
Albüm,en çok satanlar listesinde bir numaraya yükseldi.
"Stay,Pour İt Up,Right Now" albümde en çok dinlenen,şarkılardandır.
Albümlerle ilgili bilgilerim bu kadar. Şimdi başka bir konuya geçelim.
Bildiğiniz üzere(ve wattpad adımdan anladınız zaten) fanlarına "Navy" diyor.
Navy'nin kelime anlamı "donanma" Yani Rihanna'nın ordusu gibi bir çeşit. Evet,bende bunlardan biriyim:)
Aslında bu,bölümü yazma,sebebim Rihanna'nın,yanlış tanınması.Nedendir bilmem,çevremdeki birçok insan onu,hiç sevmiyor.Neden diye sorduğumda "sesi güzel ama yaptıkları hoş değil" diyorlar.Peki,siz nasıl düşünüyorsunuz? Gerçi şu an bunu okuyorsanız ya navy'siniz. Ya da Rihanna'yı sevenlerdensiniz.Yani anti değilsinizdir sonuç olarak.
Eğer aranızda "navy"olmak isteyen varsa,ki aslında var, onlara Rihanna'yı biraz da kendi bildiğim şekilde anlatmak istiyorum.Zaten akademik olarak bir kısmını tanıtmaya çalıştım bu bölüme kadar.Şimdi kendi bildiklerimle bunu pekiştirip size Rihanna'nın gerçek kişiliğini anlatmaya çalışacağım.
Fenty ailesinin 3 çocuğundan birisi.
Annesi muhasebeci babası iseYani gayet sıradan orta tabaka bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi.
Tabiki katıldığı yarışmaya kadar,normal bir şekilde devam eden bir hayatı vardı.
O yarışma sonrası nerdeyse bütün hayatı değişti.Doğduğu yerden taşınıp annesiyle birlikte ABD ye taşındı. Sonrasında gelen tekliflerle albüm yapmaya başladı.Başta herkesin sevdiği o tatlı kız,zamanla değimeye başladı. Bu değişimin ilk örneklerinden biri de "Good girl gone bad" albümü. Bu albümün ismi beni hep farklı düşüncelerle başbaşa bırakıyor aslında. "İyi kız kötüye gidiyor".."I found one,he changed my life"(What Now)
'Birini buldum,o hayatımı değistirdi'
Peki,bu "biri",kim?İşte asıl olay bunda gizli. Birçoğunuzun bildiğinden eminim. İlluminati denilen bir örgüt var.Sesi güzel,kendisi güzel kişileri kandırıp parayla kendilerine resmen köle yapıyorlar özet olarak böyle. Bunların tarihçesini çok araştırmışımdır. (Eminin sizler de birarar merak edip bakıyordunuz?)
Herneyse,şimdi bildiklerimi sizle paylaşmaya çalışayım.(Kaynakta belirteceğim)Masonluğu bilirsiniz,illuminati ile çok içli dışlı birsey zaten. İşte, Osmanlı Devleti zamanında- tarih dersiniz iyi ise bilirsiniz- haçlı savaşları olmuştur birçok kez.Bu,savaşlardan birinde yanlış hatırlamıyorsam eger Amerika veya İngiltere de iç savaş çıkmış.Osmanlı da olduğu gibi.Ancak bunun diğer iç savaşlardan farkı şunlarmış. Ayaklanmayı başlatanlar dini istemiyorlarmış Hristiyanları sevmiyorlarmış.Daha dogrusu hiçbir dine inanmıyorlarmış.Ayaklanmayı başlatmışlar ve gerçek ordu bunlardan üstün gelmiş ve ayaklanma önlenmiş. Daha doğrusu önlediklerini sanmışlar. Çünkü bu örgüt içten içe,gizliden gizliye,yavaş yavaş büyümüş.Yeraltı şehirleri,gizli yerler.Cinlerle işbirlikleri ve daha neler neler..
İşte böylece büyüyen bu örgüt zamanla şimdiki hale gelmiş. Tüm dünya sınırlarını kaplamış. Evet tarihçesi böyle. Birazda faaliyetlerinden söz edelim.
Bu örgütün inancını merak ediyor musunuz?Aslında din diye birşey yok bunlarda ama şöyle,saçma adetleri var.
Mesela onlar şeytana ve cine taptıkları için,ibadet diye yaptıkları şey şuymuş.Bir kadın ve bir erkeğin birlikte olmasını canlı canlı izliyorlarmış. Ne kadar iğrenç degil mi? Veya bir başka şey de,kan içiyorlarmış. Ne kanıydı hatırlamıyorum ama içtiklerini duymuştum. Böyle iğrenç varlıklar işte. Peki iğrenç olduklarını biliyorlar da neden yapıyorlar bu örgüte üye olanlar? Sebep çok açık. 'Para'. İnsanları parayla kandırmak kadar basit bir olay var mı? Cinlerle anlaşıp sonsuz paralar,alıyorlar. Tabiki karşılığı var. Onlara itaat ediyorlar. Az çok mantığı kavradınız. Şimdi Rihanna ile ilgili konuşalım.
Rihanna'nın örgüte girmesiyle ilgili bildiğim birşey var.Hatta bunu arkadaşım Deniz söyledi.(@rihannaskim)
Rihanna'yı sözde albüm yapmak için çağırıyorlar. Tabi o mutlulukla giriyor içeri.Adam anlatıyor sana şunu vereceğiz şuna sahip olacaksın vs. Ama bir şart var. Bize itaat edeceksin. Şeytana tapacaksın, vb. şeyler söylüyorlar. Ve diyorlar ki "ya kabul edersin ya da bu odadan sağ çıkamazsın". Robyn,mecburen kabul ediyor. Onu nasıl bir hayatın beklediğini düşünerek. Belki ilk zamanlar mutluydu. Yani parayı bulan her insan mutlu olur. Ama bu mutluluk pek uzun sürmez. Rihanna da olduğu gibi. 2005 te müziğe başladı ve 2008 de good girl gone bad'i çıkardı. Ve birçok şarkısının altında gizli anlamlar yatmaya başladı. Onun çift kişilikli olduğunu belli eden şarkılar. Pişman olduğunu söylediği şarkılar
More I swear happy and more that I'm feeling alone.{What Now}
(Ne kadar mytluyum dediysem,o kadar yalnız hissettim)
Her şarkı da bir anlam fakat her şarkıda aynı isyan,aynı dert. Çaresizce...
Nedense birçok insan iç yüzünü bilmeden yargılıyor onu. "Ya o kadının sesi güzelde dinsiz lan o" diyen aptallardan bahsediyorum. Evet dinsiz. Yalnız şunu da bir düşünün derim,bizler müslüman olmayı kendimiz seçmedik. Çok şükür elhamdülillah müslümanız ama olmayadabilirdik. Yanlış anlamayın yani ne bileyim çevremde çoğu 'insan'
görünüşüyle yargılıyor onu.Kimseye zorla onu sevdirmek zorunda değilim.Ama bildiğim kadarıyla anlattım. Karar sizin, sevin ya,da sevmeyin size kalmış. Fakat orda burda o kadının nesini seviyorsun diyene cevap verebilmeniz için yazdım. Umarım beğenmişsinizdir. Konu hakkında yorumlarınızı merakla bekliyorum.2 gün sonra şarkı çevirilerine devam,Take A Bow geliyor:)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Get to know her:Rihanna lyrics
FanfictionRihanna'nın şarkı ve video kliplerinin açıklaması.