Haenim menjengketkan kakinya, melihat jika ada sesiapa yang melalui koridor dewan makan tersebut, nampaknya tiada. "Youngjae. Jangan tidur." pesannya melihat Youngjae yang sudah meletakkan kepala ke atas meja itu.
"Kenapa tiba-tiba sejuk ni.." omel Haenim, menarik skirtnya menutup lututnya. Youngjae memandang Haenim, mendekatkan kerusinya ke gadis itu. "Awak sejuk?" soalnya.
Haenim tidak membalas, terus memeluk tubuh. Youngjae mengetap bibir, blazer uniform pada tubuhnya ditanggalkan bagi menutup kaki Haenim yang terdedah. "Tunggu sini."
Youngjae menendang pintu dewan makan itu, "YAH PABO PINTU TU BUKA DARI LUAR LAH!"
"Pak, kembalikan telefonku—"
Jueun menutup bukunya, meregangkan tubuh, Yerin tidak bergerak, masih menyelesaikan masalah matematik di bukunya. "Ye." Yerin tidak menyahut, sebaliknya mengangkat kepalanya, "Lamanya Eric keluar?" Jueun terdiam.
"Erm korang.."
Yerin dan Sunwoo memandangnya serentak, "Kenapa?" Jueun mengetap bibirnya, "Tadi, aku nak pergi dewan makan, beli air kat vending machine, aku tak sengaja tertutup pintu de—" Sunwoo bangun dari kerusinya, berlari keluar kelas.
"Sunwoo!"
Jueun mengikut langkah Sunwoo dari belakang dan kini berada di dewan makan. Berkali-kali Sunwoo cuba membuka pintu namun cubaannya gagal, "Eric, kau kat dalam ke?!" jeritannya tiada sahutan. Yerin mengetap bibir, mendapatkan guru kelasnya, "Ssaem!"
Ruang itu sudah sedingin peti ais, mereka tak dapat bertahan lagi, logik juga memandangkan bekalan makanan perlu disimpan dalam keadaan sejuk untuk kekalkan kesegaran, tapi kenapa suhu bilik ni ditetapkan sama macam suhu peti ais. Haenim memeluk tubuhnya. Youngjae cuba mendekati, menggenggam tangan Haenim dan meniupnya tangannya perlahan.
Mata Haenim mula layu, memang betul-betul dingin ketika itu. "H-Haenim, jangan tutup mata! Bangun, Haenim!" Pintu itu lantas terbuka, memperlihatkan guru kelas 3-1 yang membuka pintu tersebut. "Haenim, bangun! Cikgu dah sampai, " Mata Haenim tertutup rapat.
YOU ARE READING
Calling You ; Sohn Eric
Fanfictionᶜᵒᵐᵖˡᵉᵗᵉᵈ Kebahagiaan Youngjae ternyata tidak hanya di dalam mimpi.