~Lise 4~

47 3 0
                                    

Evet, her şeyin bir sonu olduğu gibi Lise hayatımın da son senesi idi. Bu 4 yılda çok fazla aksiyon yaşadım, sevindim, üzüldüm. Çok güzel anılar biriktirdim. Hayallerinden vazgeçtiğim anlar da oldu, yeni hayaller eklediğim anlar da. Ama bazı şeyler geri gelmez ya, benim de geri gelmeyecek hayallerim vardı ve kalbimde sonsuza kadar yaşatmak üzere gömdüm. Son yılımda genelde Üniversite sınavına çalışmakla geçti. Haliyle artık büyümüştüm ve davranışlarımda, sözlerimde, kısacası kendimde değişmeler olmuştu. Son sene olduğu için ayrılacak olmanın duygusuyla da sonlara doğru üzüntü insanı çepeçevre sarıyordu. Kolay değil ya, 4 sene birlikte okuduğun arkadaşlara veda etmek...

Son senemizde çarpıcı olan nokta ise kız-erkek sınıflarının ayrılması ile değişen ortam idi. Genelde toplumda oluşan bir tabu vardır. Kızlar erkeklerden daha çalışkandır diye. Ben bu tabuyu bozarım arkadaş demiştim. Hal bu ya, kafama ne koyarsam yaparım. O sene de bu tabuyu yıktım. Ortalama 96,40 ile okul 3.sü olarak bitirdim. Hakkım 2.lik idi ama malesef burada da torpil devreye girdi ve beni 3. Sıraya ittiler. Çok da sorun değil benim için. Ben istediğimi almıştım. İşte serüvenim burada başlayacaktı. İleride çekeceğim sıkıntıları düşünmeden, kafamı koyduğumu yapacak olmanın hazzını o anlarda yaşıyordum. Lise 4 hayatım özet olarak böyle geçti. Son sene olması münasebetiyle çok fazla faaliyetim olmamıştı. Üniversite yıllarıma adım adım gidiyordum. Sınav günü geldi çattı. O gün içimde istemsizce bir karanlık çökmüştü. sınava girdim. Çıktığımda ise kendi yaptıklarımdan memnun değildim. Çünkü ben bir hedef koyduğumda yapardım ve yapana kadar uğraşırdım. Sınav olduktan belli bir zaman sonra, puanlar açıklanmıştı ve tercih yapacaktım. 20 tane yeri yazdım. Son gün ise 1 tane yeri değiştirdim. Değiştirdiğim yer ise, Bursa Uludağ üniversitesi ilahiyat fakültesi idi. Ama Rehberlik öğretmeni zaten tutmaz korkma demişti ve hepimiz Çanakkale'yi bekliyorduk. Tercihin sonuçlandığı gün, babam ile Kasapta et almakta idik. O anda açıklandığını öğrenince hemen baktım ve o da ne! Puanımdan yüksek olan ve tutmayacağına kesin gözüyle baktığımız Bursa tutmuş idi. O anda kaynar sular başıma dökülmüştü.

Bundan sonra Üniversite hayatım başlayacaktı...

BAHAR YAĞMURUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin