Ani takový zásadní zásah do průběhu případu tehdy Strika s Robin neposunul žádným pořádným směrem. Po tom všem, co se tehdy dozvěděli, akorát podezření ohledně Kairy ještě vzrostlo. Se svými domněnkami se nikomu nesvěřili. Nebylo by moudré obviňovat baletní hvězdu z dvojnásobné vraždy.
Strike si stále prohlížel Kaiřiny fotky. Něco musel opomenout, jinak to nedávalo žádný smysl. Měli spoustu informací, hromadu různých propojení, ale ta stříbrná nit, která protkávala celý případ a spojovala ho, se tu stále neobjevila.
Možná to skutečně udělala. Možná byla opravdu vrah. Ale od té doby s ní Strike vedl několik rozhovorů, několikrát s ní byl o samotě a za celou dobu se nestalo nic, co by podráždilo jeho instinkt, aby ji začal podezřívat.
Balet jako takový je spíš o tom, co nevidíte.
Její slova mu rezonovala myslí a dráždila ho. Vysvětlila mu to, ale on to viděl i z druhé strany. Diváci vidí všechno to krásné, vidí usmívající se tanečníky, kteří jsou jeden na druhého hrdí. Ale stačí nahlédnout do zákulisí a celá ta načančaná maska spadne a člověk vidí skupinu ambiciózních lidí, kteří těží z neúspěchu druhých. Mohla mu tak něco naznačovat? To byla hloupost. Kdyby věděla něco co druzí ne, řekla by mu to. Asi jako u každého, koho kdy vyslýchal, nemohl ani u Kairy spoléhat na její stoprocentní upřímnost, ale věřil jí v tom, že kdyby věděla něco, co by mu mohlo pomoct, řekla by mu to. Toho sílícího podezření, že je jejich vrah, se zbavil už dávno. I tak si byl ale jistý, že její role v celém případu je nějakým zvláštním způsobem důležitá. Jenže i tohle vysvětlení mu unikalo a Strika opět přepadl silný pocit frustrace. Stál na mrtvém bodě a nemohl se hnout.
Ve snaze najít něco, co by mu celou dobu unikalo, rozhodl se projít si nové poznatky a výslechy z doby po Eduardově smrti. S odstupem času by si možná mohl všimnout něčeho nového. Právě tehdy do případu vstoupila nová figurka. Přestože i po několika dalších výsleších neměl žádný usvědčující důkaz, natož pachatele, byl si téměř jistý, že celá skládačka do sebe nakonec zapadne. Jen se na celý problém musel podívat z jiného úhlu pohledu.
Než se Strike znovu začetl do nově otevřené složky, zabrousil ještě pohledem ke Kaiřině fotce na jednom vydání novin, které se mu válelo na stole. Kaira se na ní smála do objektivu, zachycena právě ve chvíli, kdy se širokým úsměvem opouštěla jednu z místních restaurací pro vybranou smetánku. Usmívala se, přestože nyní už věděl, jaký názor na celý tenhle začarovaný kruh má. Nikdy si ale na nikom nevybíjela svůj vztek.
V momentě, když už se chtěl Strike vrhnout do pročítání poznámek, které se týkaly Eduardovy smrti, mu ale mozek vymrštil do popředí jeden nepatrný detail, kterého si předtím nevšiml. Hrklo v něm. Okamžitě se natáhl po novinách a znovu se na obrázek pořádně zadíval. Bylo to tam. Sice rozmazané a sotva patrné, ale bylo to ono.
„Co ty tam děláš?"zamumlal Strike, zatímco se díval na rozmazanou tvář jednoho z hostů,která bedlivě sledovala nic netušící baletku.
ČTEŠ
Salomé
FanfictionLondýnským baletem otřásla děsivá zpráva - jedna ze sboristek byla v zákulisí nalezena mrtvá. K případu je povolán soukromý detektiv Cormoran Strike, který se po vyřešení smrti topmodelky Lulu Landryové dostal do širšího povědomí veřejnosti. Strike...