İlk eleştirimle karşınızdayım. Bugünkü hikayemiz ajajnsna adlı kullanıcının Gizli Anonim isimli hikayesi. Daha fazla uzatmadan eleştiriye geçiyorum.
Kitap Kapağı: 10 puan
Kapağımızı yukarıda verdim. Kapağı genel anlamda sevdim. Renkleri canlı gözüküyor ve insanın içini ferahlatıyor. Konuyu da yansıtmış zaten. Kapağı sevdiğim için diyeceğim kötü bir şey yok o yüzden burayı kısa tutuyorum. Kapağa vereceğim puan 10.
Kitap Adı: 10 puan
Kitabın adı Gizli Anonim. Bilinenin üzerine kitap kapaktan sonra adıyla da okuyucuyu çeker. Bu yüzden isim de çok önemlidir. Bu kitabın kapağı da kulağa hoş geliyor. Yani okuyucuyu kendine çekiyor ama bunun da kötü bir yanı var. Anonim bilinmeyen, gizli olan demek zaten. Gizli kelimesi buna bir daha eklendiğinde lüzumsuz kelime kullanımı açığa çıkıyor. Yazar bence bunu kulağa hoş geliyor, güzel duruyor diye böyle yaptı ama kelime fazlalığı olmuş oldu. Buradan puanım 7.
Açıklama: 10 puan
Açıklamamızı ss alıp yukarıya koydum. Açıklamada ilk önce kitapta geçen bir söz kullanılmış. Daha sonraysa içerikten biraz bahsedilmiş. En sonda ise büyük harfler kullanılarak vurgu yapılmış. İlk olarak açıklamadaki yanlışlardan bahsetmek istiyorum. Noktalama işaretlerini koymadan önce boşluk konulmaz. Noktalama işaretinden sonra boşluk konulur ama TDK'nın da dediği gibi önce konulmaz. Bu ilk yanlışın. Evet arkadaşlar demeni ben sevmedim. Yani bence açıklamada okurla konuşur gibi olmamalısın. Basıldığında böyle olursa okuyucu yadırgayabilir. Bunun dışında da açıklamada bir hata görmedim. Oldukça ilgi çekici. Birisi burayı görünce kitabı okumak ister. Dediğim yanlışlarını da düzeltirsen mükemmel olur. Açıklamaya puanım 8.
Konu: 20 puan
Gelelim kitabın konusuna. Anonim kitapları Wattpad'de oldukça fazla. Bence kalemini daha özgün bir konuda değerlendirebilirdin. Ama kitabımız bir tek anonim ile ilgili değil. Kızın kendi hayatında da birkaç sorun var. Bu kısımla konunu kurtarmış oldun. Konuna vereceğim puan 13.
Yazım Kuralları: 20 puan
Benim gördüğüm kadarıyla yazım yanlışı yoktu. Genelde Wattpad'de umursamazca yazılan ve içinde birçok hata bulunan bir sürü kitap vardır ama bu kitap onlardan biri değil. Yazım kurallarından sana 20 puan veriyorum.
Noktalama İşaretleri: 20 puan
Yazarımız yazım kurallarında gösterdiği hassasiyeti burada da göstermiş. Burada da hatası yoktu. Sana buradan 20 puan veriyorum.
Okurla İletişim: 10 puan
Bölüm başında bir resim veya video olmasını beklerdim. Bölüm başında veya sonunda konuşma da yapabilirdin. Belki hoşuna gitmiyordur bilmiyorum ama bence bunları yaparsan okuyucu sana ve kitabına daha çok ısınır. Onun dışında yorumlara verdiğin cevaplara baktım. Yorumlarda genel olarak okuyuculara cevap vermişssin. Kalanları da belki görmemişsindir belki de cevap verme gereği duymamışsındır ama genel olarak yorumlara cevap verilmiş. Bence başta dediklerimi de yaparsan okuyucularla daha samimi olursun. Onları kendine ve kitabına daha çok bağlarsın. Yorumlara da diyecek bir şeyim yok zaten. Buradan sana vereceğim puan 7.
Genel Görüş: 100 puan
Toplam puanımız yüzdü. Yazarımızın aldığı puan 85. (Yanlış hesapladıysam lütfen yorumlarda belirtin.)
Genel olarak kitabını beğendim. Yeni bölümlerini okuyacağımı gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Bu eleştiriyi görenler de bence bu kitaba bir göz atmalı. Başarılarının devamını diliyorum sevgili yazar. Ayrıca eğer seni rahatsız ettiğim veya yanlış bildiğim bir şey varsa bana yorumlarda yazabilirsin. Haksızsam seve seve düzeltirim.
İlk eleştirimizin sonuna geldik. Gelecek eleştiride görüşmek dileğiyle aranızdan ayrılıyorum. Sağlıcakla kalın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Eleştiri Dünyası
Non-FictionKitaplarınızı eleştireceğim ama bir şartım var. O da ilk bölümde zaten. Daha fazla oyalanmadan içeriye baksanıza. Kapak: kalpsuskun01