Merhaba. Uzun zaman yoktum ve eleştirileri aksattım. Çok beklettiysem sizlerden özür dilerim. İşlerim vardı onları halletmem gerekti bu yüzden bir süre burada olamadım.
Özrüm bittiğine göre eleştiriye geçebiliriz. Bugün perasperaadastara adlı kullanıcının Geçit isimli kitabını eleştireceğiz. Ben genelde bilimkurgu sevmem. Çok uğraş gerektirecek bir çeşit ama okumak hoşuma gitmiyor. Yine de için rahat etsin. Objektif olarak eleştireceğimden adaletli bir eleştiri olacaktır.
Kitap kapağı: 10 puan
Kapağa baktığımızda gökyüzünden düşen bir şey görüyoruz. Ne olduğunu ben de tam olarak anlayamadım. Yazının rengi, kapaktaki renkler falan birbiriyle tamamen uyumlu olmuş. Güzel bir kapak ama bana kitaba göre sade geldi. Yani daha farklı bir şey beklerdim. Sana buradan 6 veriyorum.
Kitap adı: 10 puan
Kitabımızın adı Geçit. Neden Geçit olduğu belli oluyor zaten. Anlatmama gerek yok diye düşünüyorum. Söyleyince kulağa da hoş geliyor. Kitapla da ilgili. Hep bir ama olduğu gibi burada da bir ama oluyor. Kitap adın iyi hoş da daha yaratıcı bir şey koyabilirdin. Mesela bu geçidi bulanlar bu geçide kendi aralarında bir isim verselerdi. Bu isim de güzel etkileyici bir şey olsaydı. Sen de onu başlığa koysaydın daha güzel olmaz mıydı? Bunun gibi bir şey yapabilirdin. Bu yüzden sana buradan 8 puan veriyorum.
Açıklama: 10 puan
Kitabın açıklamasından nasıl bir kurgusunun olduğu anlaşılıyor. Yalnız bir şikayetim var. Noktalama işaretlerinden önce lütfen boşluk bırakmayın. Evet, noktalama işaretlerinden sonra boşluk bırakılır ama önce bırakılmaz. Bu benim çok gözüme batıyor. Bazıları daha estetik durduğunu söylüyor ama gerçekten öyle değil. Buradan sana 6 veriyorum.
Konu: 20 puan
Kitabımızın konusu gerçekten çok zor. En başta dediğim gibi bilimkurgu yazmak zor iştir. Herkesin harcı değildir ama yazarımız yazmayı başarmış. Konusu zaten başka kitaplarda yok. Yani benim gördüğüm kadarıyla yoktu. Bu yüzden sana 20 puan veriyorum.
Yazım Kuralları: 20 puanBurada yanlışın olmadığı için benim de söyleyecek bir şeyim yok. 20 puanı kaptın.
Noktalama İşaretleri: 20 puanAçıklamada söylediğim şeyi kitap içinde de yapmışsın. Özellikle de bazı yerlerde benim dediğim şekilde yapman diğer yerlerdeyse yanlış bulduğum şekilde yapman daha çok gözüme batmasına neden oldu. Onun dışında da bir hatan yoktu. 16 puan aldın.
Okurla iletişim: 10 puan
Kitabına yorum yapılmadığı için bu kısımda sana bir şey diyemeyeceğim ve 10 puanı vereceğim.
Genel Görüş
Toplam puanımız yüzdü ve sen 86 aldın. Söylemek istediğim her şeyi söylediğimi düşündüğüm için burada bir şey demeyeceğim.
Yarın herkesin sıralaması belli olacak. Bakalım kim kaçıncı sırada. Yarına kadar elveda.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Eleştiri Dünyası
No FicciónKitaplarınızı eleştireceğim ama bir şartım var. O da ilk bölümde zaten. Daha fazla oyalanmadan içeriye baksanıza. Kapak: kalpsuskun01