Yine yeni bir eleştiriyle karşınızdayım. Bugün lYAZARHANIMl adlı kullanıcının Dönme Dolap adlı hikayesini eleştireceğiz ama şunu belirtmek istiyorum. Kullanıcı kitabı düzenlemeye alacak bu yüzden biz her yönüyle hatasını söyleyeceğiz. Düzenleme bitince bu kitabın yeniden eleştirisini yapacağım. Hazırsanız başlayalım.
Kitap Kapağı: 10 puan
Kitap kapağı hakkında söyleyeceğim kötü bir şey yok. Arkadaki dönme dolap resmi kapağı oldukça hoş göstermiş. Kapağa güzel bir hava katmış. Öndeki iki kişiyse kitabın baş rolü olan iki aşık. Ben kapağa bayıldım. Bence bu kapağı asla değiştirme çünkü hem konuyu yansıtıyor hem de çok güzel. Sana kapaktan 10 puan veriyorum.
Kitap Kapağı: 10 puan
Hikaye iki gencin dönme dolapta tanışmasıyla ilgili olduğu için burada da bir sorun yok. Buradan da sana 10 puan veriyorum.
Açıklama: 10 puan
Açıklamayı sevdim. Kısaca konuyu özetlemiş ve okuyucuyu meraklandırmış. Bir tanecik sıkıntı var sadece. Sonda tanıtım videosunun ve kanalının linkini vermişsin ama zaten üstüne basılmıyor. Yani üstüne basıp açamadığımız bir şeyin orada olmasına ne gerek var ki? Haksız mıyım? İlk bölümde tanıtım videosuna yer vermişsin yani oradan ulaşabilirler. Bence buradan kaldırmalısın. Sana buradan vereceğim puan 8.
Konu: 20 puan
Kitabının konusu güzel. Genç okuyucular bu tarz konuları seviyor. Diğer kitaplardan da farklı. Sana buradan 20 veriyorum.
Yazım kuralları: 20 puan
Bu kısımda üzülerek sana düşük vereceğim çünkü yazım yanlışların fazlaydı. Düzenleyeceğim dediğin için seni burada fazla eleştirmeyeceğim. Sadece sana yardımcı olmak amacıyla sık sık yaptığın yanlışlarını söyleyeceğim.
Her şey kelimesi ayrı yazılır. Hangi kelime olursa olsun yanına şey gelirse ayrı yazılır.
Gelecek zaman ekini yanlış yazmışsın. İnicez yazmışsın mesela. Bu ineceğiz şeklinde yazılır. Gelecek zaman eki bazı yerlerde yanlıştı.
Büyük ve küçük harfleri yanlış yazmışsın. Dikkat ettim. Kitapta Su diye bir karakter vardı. Ne zaman onun adını yazsan küçük harfle yazmışsın. Bazen cümle ortasında büyük harfle başlamışsın. Bazen cümleye küçük harfle başlamışsın. Bazen özel isimler yanlış yazılmburadan Arada sırada da kelimeler gözünden kaçıp yanlış yazılmış.
Bunlar açıkça gözüken hataların. Ben bunları düzelt diye söyledim lütfen beni yanlış anlama. Düzenlerken bunları da düzeltirsin. Üzülerek sana vereceğim puanı açıklıyorum. Sana buradan 8 puan veriyorum.
Noktalama İşaretleri: 20 puan
Noktalama işaretlerinde fazla bir sorun yoktu. Sadece bazen cümle sonuna nokta koymayı unutmuşsun o da gözünden kaçmıştır diye düşünüyorum. Buradan sana 17 puan veriyorum.
Okurla İletişim: 10 puan
Okuyucularınla olan iletişimini sorgularsam büyük ayıp etmiş olurum. Her yoruma istisnasız cevap verilmişti. Burada sana diyecek laf bulamıyorum ve 10 puan veriyorum.
Ek kırılmalar
Ek olarak uyarmak ve puan kırmak istediğim bazı hususlar var. Bunları da düzenlersen sevinirim.
İlk olarak betimlemenden bahsetmek istiyorum. Bazı yerleri iyi betimlemişsin bazı yerlerdeyse betimlemeni azaltmışsın.
Mesela burada kıyafetin resmini koyup bırakmışsın. Resim var diye betimlememeni anlıyorum ama bence burada bir de sen anlatmalıydın. Buradan 2 puan kırıyorum.Yine betimlemeden kaynaklanan bir yer daha var. Bazı kısımları hızlı geçmişsin. Mesela ben dönme dolapta konuşmalarını okumak isterdim. Ayrıca bence birbirlerine çabuk aşık oldular. Yani birbirine karşı hissettiklerini çabuk oldu. Biraz daha olay yaşasadılar sonra ben neden böyle hissediyorum veya yapıyorum diye sorgulasaydılar daha iyi olurdu. Buradan da 2 puan kırıyorum.
Genel Görüş:
Toplam puanımız yüzdü. Benim sana verdiğim toplam puan 79. Ortalama bir puan aldın. Yani kitabın kötü değildi sadece biraz düzenlenmeye ihtiyacı var. Bunu da yapacaksın zaten. Düzenledikten sonra bana haber verirsin bir daha değerlendiririz.
Uzun bir eleştirinin sonuna geldik. Umarım yazarımız kırılmamıştır çünkü ben bunları onun ve kitabının iyiliği için diyorum. Şimdilik bu kadar. Görüşmek üzere...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Eleştiri Dünyası
Não FicçãoKitaplarınızı eleştireceğim ama bir şartım var. O da ilk bölümde zaten. Daha fazla oyalanmadan içeriye baksanıza. Kapak: kalpsuskun01