Bugün sizlerle birlikte scarletmarryy isimli kullanıcının Zero adındaki kitabını eleştireceğiz. Hazırsanız başlayalım.
Kitap Kapağı: 10 puan
Kitabın kapağını yukarıda verdim. Çok sade ve asil bir kapak oluşmuş ama pek bana göre değil. Anlamını falan sevdim. Adamın yanına penguen ve buz parçacıkları koyarak yazıda bahsedilen buzu adamın temsil ettiğini anlatmak istemişsin. Kızdaysa yüzünün altına kadar gelen su var. Yani kız da suyu temsil etmekte. Üzerine yazdığın söz ve kapak resmi birbiriyle oldukça uyumlu olmuş. Bu anlamı ve uyumu sevdim ama bana biraz sade geldi. Dediğim gibi sade ve zarif durmuş ama bana göre değil. Yine de sevdim. Sana buradan 9 veriyorum.
Kitap Adı: 10 puan
Kitabımızın adı Zero. Zero ingilizce bir kelime yani sıfır anlamına gelmektedir. Kapaktaki sözle ismin arasında bir uyum var. Çünkü orada su ve buz sıfır derecede buluşur demiş. Başrollerimiz suyu ve buzu temsil ettiği için oldukça anlamlı ve güzel olmuş. Kulağa da hoş geliyor ayrıca ilgi çekiyor. Sana buradan 10 puan veriyorum.
Açıklama: 10 puan
İlk olarak yeryüzü birleşik yazılır. Ademoğulları büyük harfle başlamalı. Hiçbir birleşik yazılmalı. Bu yazım hatalarını düzeltmelisin.
Yazım hatalarını söylediğime göre düzgünce eleştirmeye başlayabilirim. Açıklama kısmındaki anlatımını sevdim. Ben merak edip hemen okumaya başladım. Üç noktadan sonra gelen senin yazdıklarına takıldım biraz. Son paragraftan önceki paragrafı ben gereksiz buldum. Bu cümleyi açıklamada değil de ilk bölümün sonunda yazabilirdin. Bence öyle daha iyi olurdu. Bunların dışında da gördüğüm bir hata yok. Sana buradan 6 puan veriyorum.
Konu: 20 puan
Size spoiler vermeden kısaca konudan bahsedeceğim. Hikayemizin başrolü olan bir adam var. İnsan dışındaki herkesi öldüren bir grup var. Bu grup bir gün başrolümüzün ailesiyle birlikte kaldığı evine geliyor. Tabii o zamanlar başrolümüz çocuk. İşte orada ailesi çocuğu koruyor ve onu vermek istemiyorlar. İşte ailesi başrolümüzden birini bulmasını istiyor. Böylece hikaye başlıyor.
Ben konuyu sevdim. Zaten bilimkurgu tarzı olan hikayeler hep hoşuma gitmiştir. Konuya bayıldım kısaca. Sana buradan 20 puan veriyorum.
Yazım Kuralları: 20 puan
Burada ufak tefek hataların var. Bölüm yazarken gözden kaçabilir. Sende de öyle olduğunu düşünüyorum. Yaptığın hataların bazılarını söyleyeceğim böylece o kelimelerde daha fazla dikkatli olabilirsin.
Fark etmek ayrı yazılır.
Hiçbir şey kelimesinde hiçbir birleşik şey ayrı yazılır.
İsimler büyük harfle başlar. Bazı kısımlarda isimler küçük harfle yazılmıştı.
Sana buradan 17 puan veriyorum.
Noktalama İşaretleri: 20 puan
Burada hatan yoktu. Sana buradan 20 veriyorum.
Okurla İletişim: 10 puan
Her yoruma özenle cevap verilmişti. Yani oldukça samimi bir ortamın vardı. Sana buradan 10 puan veriyorum.
Ek Kırılmalar
İlk bölümlerde bir sıkıntı yaşadım. Geçmişe dönüldüğünde geçmiş mi şimdi mi olduğunu anlayamadım. Orada hangi zaman olduğunu belirtecek bir şeyler yaparsan sevinirim. Şu kadar yıl önce, şimdi yazman hikayeni kötüleştirebilir. Yani ben olsam sürekli belirtilen zaman yerlerinden dolayı dikkatim dağılabilirdi. Bunun yerine geçmiş zamanı eğik yazıyla yazarsan daha iyi olur. Okur böylece daha iyi anlayabilir. Buradan 2 puan kırıyorum.
Genel Görüş
Toplam puanımız yüzdü. Senin aldığın puan 90. Zaten beğenerek okumuştum. Kalemin çok sağlam. Kitabın çok güzeldi. Yazmaktan sakın vazgeçme.
Haksız olduğumu düşündüğün bir kısım varsa yorumda belirtebilirsin. Ben de düşünüp düzeltirim. Seni umarım kırmamışımdır.
Eleştirimizi burada noktalamış bulunmaktayız. Bir dahaki eleştiride görüşmek dileğiyle. İyi günler...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Eleştiri Dünyası
No FicciónKitaplarınızı eleştireceğim ama bir şartım var. O da ilk bölümde zaten. Daha fazla oyalanmadan içeriye baksanıza. Kapak: kalpsuskun01