3. Fejezet Nehéz Kezdet

41 3 0
                                    

Véget ért a suli, és szerencsésen sikerült túlélnem minden órát (köztük a németet és a törit hála Liannának, a legjobb barátnőmnek). Viszonylag elég gyorsan hazaértem, de nem számítottam arra ami várt rám.
Ahogy belépek a szobába látom,hogy a szüleim ,és az öcsém ott ülnek a foteleken, és a kanapén ,és aggódva néznek rám.

-Ki halt meg?- Mondtam a viccesnek szánt megjegyzést.

-Veronika!- Szól rám anyám kedvesen,nem pedig ingerülten. Hmm. Kezd gyanús lenni a helyzet.

-El kell mondanunk valamit!- Kezdte óvatosan.

-Mondjátok!- Vettem lazára a figurát ,miközben elkezdtem telefonozni,és levágtam a táskám a kanapé mellé,(ezt utálja anyám).

-Én a helyedbe azt eltenném,mielőtt még kiejted!- Szólt rám az öcsém elfojtott nevetéssel.

-Miért annyira megfogok lepődni?!- kérdeztem lazán.

-Meglehet. - Felelte apám, sejtelmes mosollyal.

-Hagyjátok, hogy elmondjam végre?! - Szólt közbe anyám,nem tűrve a poénkodást a feszült helyzetben.

-Igen is őrmester! -Felelte a tesóm szemtelenül. Ez nem csoda ,most kis tini,épp a kis lázadó korszakát éli. Ám anyám ezúttal, kivételesen, csak egy egyszerű csúnya nézéssel intézi el. Hu,tényleg komoly dologról lehet szó.

-Arról ,lenne szó,hogy a nyarat a nagymamád nyaralójában töltenénk a Mátrában. -Mondta anyám gyorsan,úgy ahogy egy sebtapaszt szokás leltépni. Megértem,hogy így tesz ,mert semmi jóra nem számíthat.

-Hogy micsoda? Ezt mégis hogy gondoljátok? Mondjátok,hogy nem értettetek mind egyet,és nem fogtatók össze ellenem!- méregettem őket gyanúsan.

-Neeem mondta az öcsém .-nevetve.

-Ez mindnyájunknak áldozatokkal jár,de meg fogja érni!-mondta anyám szelíden,de határozottan.

-Mégis mi a fene érné meg! Az ,hogy ott fogok rohadni két teljes hónapot a semmi közepén,ahol még térerő sincsen! Jól tudjátok,hogy ezt a nyarat a barátnős nyaramnak terveztem!

-De a család fontosabb ,mint a barátok! -Mondta anyám,ezzel nem tudtam vitatkozni sajnos.

-Mi lesz a tengerparti nyaralásunkkal amit ,úgy szeretünk? - Kérdeztem szinte sírva.

-Lemondtuk. - mondta apám halkan szégyenkezve. Mindig is maximalista volt, és mindig is a legjobbat akarta nekem.Szinte már miatta is sírok,nem akarom megbántani. De nem sírok,egy hajszál választ el attól,hogy szemem túltelítődjön,és kifolynak a könnyeim,csak egy hajszál.

Önzőek vagytok,igen ezt ordítanám,de nem tehetem,mert akkor elsírnám magam.Igazából én vagyok az önző.

Mintha olvasták volna első gondolatom,anyám így folytatja,miután látta,hogy lenyugodtam

-Mivel gondoltuk,hogy nem fog tetszeni az ötlet, ezért bátorkodtunk foglalni egy vágtás terepet,közel nagyanyád nyaralójához.

-Köszönöm!- mondom sírva- Ne haragudjatok,csak olyan hosszú volt ez a nap.

Semmi baj mondják majd megölelnek.

Álomból Született Where stories live. Discover now