"Jaemin ,lama lagi ke saya kena berpura pura ni?"
"3 month je boleh ,please?"
"Awak ingat tau saya still ada penyakit fobia ni and still bawah pemantauan awak"
"Don't worry,pandailah saya settle untuk pesakit saya.tak apa ,saya kan ada. Saya boleh tolong awak pulih okay?"
"I trust you. But first hantar saya ke Suncheon. Saya nak melawat Changmin kat sana. Alang alang saya nak melawat sepupu saya "
"Menurut perintah tuan puteri."
"Jae,pasal perkahwinan tu nanti saya fikir balik"
Sunhee hanya diam sambil berlalu pergi dari Jaemin.
Jaemin hanya mengeluh berat sebelum pergi ke arah keretanya.
.
.
."Changmin,saya harap awak bahagia je kat sana. Saya rindu sangat dengan awak. Saya tengah cuba untuk pulihkan kesihatan saya . Saya cuba kuat untuk awak juga. Doakan saya supaya penyakit saya pulih dengan cepat."
Sunhee hanya senyum ke arah makam Ji Changmin . Hanya Tuhan sahaja tahu betapa rindunya dia pada tunangnya itu.
"Saya pergi dulu ,lain kali saya datang lagi. Saya nak melawat Minhee kat sini sebab tu saya melawat awak terus."
.
.
."Minhee-ya,kau kat umah ke? aku ada kat Suncheon ni ,alang alang aku kat sini aku nak datang jumpa kau."
"Auntie Jinhee ada tak ? ?"
"Haa okay ,aku otw da".
.
.
.Sunhee pun mengetuk pintu rumah agam yang serba besar itu. Kelihatan perempuan dalam lingkungan 40-an menghampirinya.
"Kim Sunhee. Rindu betul mama kat kamu. Marilah masuk. Eh siapa pulak ni?"
"Ni Na Jaemin ,mama. Namjachingu Sunny. Mama tolong jangan bagitau eomma lagi boleh tak? Hehehe"
"Boleh tahan ya taste kamu Sunny sekarang"
.
.
.Minhee pun bersiap untuk berjumpa Serim dan kawan kawannya yang lain. Dia pun turun ke tangga dengan cepat untuk mengetahui adakah Sunny telah datang atau belum.
"Sunny ,kau memang suka datang mengejut tahu tak."
"Alah sorry lah. Okay lah Sunny nak tolong mama prepare kejap .bye!"
Sunhee pun berlalu meninggalkan Jaemin bersama Minhee di ruang tamu tersebut.
"Wait kau siapa ?"tanya Minhee kepada Jaemin yang sedang membelek majalah
"Aku Na Jaemin. Namjachingu Kim Sunhee.Kenapa? Ada masalah?"
Muka Minhee terus berubah riak.
.
.
.Tbc
YOU ARE READING
(C) Acrophobia - Na Jaemin
RandomAcrophobia ? Tak pernah dengar? Menurut Wikipedia, Acrophobia adalah ketakutan atau fobia yang melampau atau tidak rasional, terutamanya apabila seseorang tidak terlalu tinggi. Ini tergolong dalam kategori fobia tertentu, yang disebut ketidakselesaa...