8 ( ending)

53 12 13
                                    

"Sunhee ? Awak dah sedar? Syukurlah."

"Eung? Siapa awak?"tanya Sunhee dengan mamai itu

"Haih awak ni. Ini saya lah tunang awak, Ji Changmin. Dah lupa ya? Aduhai sayang saya seorang ni. Tulah koma lama sangat . Sampai tunang sendiri dah lupa?"

"Eo ,awak hidup lagi? Awak tak mati lagi? Saya tak mimpi kan? Q ,saya rindu awak sangat sangat . Saya takut"

"Dah dah. Jangan sedih saya dah ada kan ni . Jangan nangis ,saya tak suka"

"Tapi bukan ke saya dengan Jaemin ke?"

"Eung? Jaemin ? Setahu saya tiada lagi nama Jaemin kat sini. Awak okay tak ni?"

"Saya mimpi saya akan kahwin dengan Jaemin. Sebab saya ada penyakit trauma dengan ketinggian disebabkan awak mati. Dan saya jumpa dengan dia sekaligus dia ubah hidup saya . Tak lama tu,saya diculik dan saya tak ingat apa apa dah."

"Saya masih hidup ni sayang. Dah jangan risau okay? "

"Berapa lama saya koma ?"

"Dalam 6 bulan macam tu. Awak koma sebab awak dilanggar oleh seseorang tak dikenali dan menyebabkan awak terpelanting . Kecederaan kat kepala awak tu sangat serius sebab tu awak koma"

"Oh okay. By the way mana Minhee?"

"Minhee ada kat luar . Jap saya panggil."

Kelihatan seorang lelaki tinggi berkulit cerah menghampirinya.

"Sunhee kau okay tak? Bersyukur sangat sangat bila kau dah sedar ni. Aku rindu nak gila dengan kau."

"Ya kah? Bukan sebab kau suka aku ke dulu? "

"Sejak bila pulak dah? Aku dah ada teman wanita dah pun nama dia Jieun Kim . Dia orang kacukan Canada-Korea. "

"Kenapa nama perempuan tu sama macam dalam mimpi yang aku alami semasa koma? Aduh kepala time ni lah sakit"

"Sunny kau okay tak ?"

"Okay okay "

.
.
.

"Q,tengok kan Sunny kejap aku nak panggil doktor kejap."

"Eo? okay okay."

.
.
.

Kelihatan seorang doktor lengkap berkot putih dan stetoskop di leher nya sambil mencatat sesuatu di kertas datang kepada Sunhee.

"Awak ada sakit dimana mana ke ,cik Sunhee?"

Tepat pada waktu itu mata Sunhee terbeliak apabila melihat tag nama doktor tersebut.

  "Na Jaemin"

Adakah ini mimpi atau kenyataan ? Dia hanya bermimpi sahaja kan? Abaikan. Otaknya terlalu bercelaru memikirkannya. Yang penting dia sudah kembali sihat dan tidak lama lagi dia akan melangsungkan perkahwinannya dengan Changmin.
.
.
.

Jadi selama ini Jaemin adalah hero ketika dia didalam mimpi koma nya sahaja. Semua yang berlaku adalah mimpi semata mata. Jadi Sunhee amat bersyukur dengan itu. Kini ,Sunhee akan mengira detik detik akan menjadi isteri Changmin.

"Sunhee?"

"eo hyung?Kenapa?"

"Jom? Changmin dah tunggu kat luar tu. Pegang lengan aku kuat kuat ." Kata Sunwoo kepada adiknya

"Sunhee dah ready ke ni?  Kan Sunwoo cakap jangan nangis. Tak lawa nanti. Okay dah ."

Lantas,Sunwoo mengesat lembut air mata adiknya lalu menyerahkan adiknya kepada Ji Changmin,lelaki yang akan dikahwini sebentar lagi.

"Na Jaemin,terima kasih telah hadir dalam hidup saya walaupun di dalam mimpi koma iaitu alam fantasi saya sendiri dan hakikatnya realiti awak adalah doktor dan tidak mengenali satu sama lain. Moga kita dapat bertemu di masa hadapan"desis hati Sunhee .

"Kedua duanya sudah bersedia?"

Changmin dan Sunhee mengangguk perlahan sambil tersenyum antara satu sama lain.

.
.
.

Thank you for reading Acrophobia. I really appreciate who those yang baca. Sorry kalau tak menepati citarasa. Okay disini Ila melabuhkan tirai untuk Acrophobia - Na Jaemin. ❤️

(C) Acrophobia - Na Jaemin Where stories live. Discover now