Hoofdstuk 26

663 10 2
                                    

POV Hayley

Het is nu al een paar dagen later. Om precies te zijn is het vandaag vrijdag. We hebben deze weken veel geoefend aan onze act en amper onze activiteiten gedaan. We hebben er wel een paar gedaan zoals voetballen, parcours, dansen, dingen knutselen voor het eindfeest/bal en nog een paar meer. We hebben vanochtend ook tijdens het eten te horen gekregen dat we morgen naar de stad toe gaan. Even lekker weg van het kamp. Begrijp me niet verkeerd ik vind het kamp heel leuk, maar ik vind het ook wel fijn dat we even weg kunnen. Ik kan nu lekker gaan shoppen in de stad en het vooral heel gezellig hebben met de rest. We zitten nu toevallig ook met zijn zessen te lunchen en hebben daarna nog een activiteit. We hebben er voor gekozen om vandaag een keer niet te gaan oefenen, maar dus om een activiteit te gaan doen.

''Hebben jullie ook zoveel zin in morgen?'' vraagt Liz.
''Ja. Ik vind het wel fijn dat we een keer weg kunnen.''
"Plus we kunnen shoppen girls,'' zegt Amy meteen na mij.
''Mee eens.''
''Wij zijn dus gewoon verplicht om met jullie mee te gaan shoppen?'' vraagt Mex.
''Ja want dan kan je zeggen als mij iets goed staat,'' zegt Amy tegen hem.
Liz en ik kijken elkaar aan en beginnen te lachen. Typisch Amy.
''Oke dan. Maar als ik geen zin meer heb of het te lang duurt dan ga ik met Aiden en Dean iets anders doen.'' zegt Mex.
''Yes yes yes.'' zegt Amy terwijl ze Mex een knuffel geeft.
Ze krijgt ook alles voor elkaar.

Na het eten staan we op om onze borden weg te zetten. Ik kijk weer eens niet uit en val op de grond. Meteen hoor ik gelach om me heen. Natuurlijk heb ik dit weer. Ik sta snel op en ren het gebouw uit. Ik ren na de enige plek toe waar ik alleen kan zijn. Eenmaal daar aangekomen ga ik zitten en trek mijn benen naar me eigen toe. Met mijn hoofd leun ik op mijn benen en er gaat van alles door mijn hoofd heen.

POV Aiden

Ik kijk naar Hayley die op de grond ligt. Ik hoor allemaal gelach om mij heen. Een lach komt er boven uit. Een keer raden van wie, Joshlynn. Ik snap echt niet waarom ze altijd Hayley moeten hebben. Ze doet niemand iets kwaad en is altijd aardig. ik word er gewoon boos van. Net als ik Hayley wil gaan helpen met opstaan rent ze weg. ik ben er klaar mee, ik ga er echt iets van zeggen.

''Waarom lachen jullie nou allemaal,'' schreeuw ik boos.
''Aiden lief. Het was toch grappig hoe ze viel,'' hoor ik de irritante stem van Joshlynn zeggen.
"Nee dat is het niet. Jullie moeten altijd Hayley hebben. Wat heeft ze ooit fout gedaan, niks. Ze is aardig en doet geen vlieg kwaad. Ze helpt iedereen als het nodig is. Kunnen jullie allemaal kappen met haar uit te lachen als ze misschien een keer valt of iets geks doet. Trouwens wat maakt het uit als ze gek doet, normaal zijn is ook super saai. Dus hou er allemaal alsjeblieft mee op en denk zelf maar eens na hoe het zou zijn als jullie zo behandeld worden, net zoals jullie haar behandelen,'' schreeuw ik extra hard zodat echt iedereen het kan horen.
Ik kijk rond. Ik zie en hoor dat iedereen muisstil is. Net goed, dan kunnen ze allemaal een keer goed nadenken.

Ik loop het gebouw uit met de rest op mijn hielen. Eenmaal buiten stoppen we en kijkt de rest mij aan.
''Wat zitten jullie mij nu zo aan te kijken?'''
''Het was echt heel lief dat je voor Hayley op kwam. Dat heeft nog nooit iemand gedaan. Naast Liz en mij dan,'' zegt Amy.
''Ja het werd eens tijd. Ik word echt gek dat ze haar zo behandelen.''
''Snap ik dat hebben wij ook. Nu maar hopen dat ze naar je luisteren en inderdaad eens goed gaan nadenken,'' zegt Liz.
''Dat hoop ik ook.''
''Uhm jongens heel leuk dit gesprek enzo maar zullen we Hayley eens gaan zoeken,'' zegt Mex.
''Ja goed idee. Uhm Dean en Liz als jullie in het huisje kijken, dan kunnen Mex en Amy kijken of ze ergens buiten is bij de plekken waar ze het liefst is. Ik kijk wel gewoon random rond."
Ja ik kan nu natuurlijk niet zeggen dat ik weet waar ze is. Ze wilde die plek een geheim houden en dat is dan ook wat ik ga doen. Ik weet ook bijna zeker dat ze daar is en anders heb ik nog wel een plekje waar ik kan gaan zoeken.
''Ik vind het een goed idee. Als iemand van ons haar gevonden heeft moet je wel even appe.'''zegt Dean.
''Oke is goed. Ik zie jullie weer als we Hayley hebben doei,'' nadat Amy dat gezegd heeft trekt ze Mex met zich mee.
Niet snel daarna gaan Dean en Liz ook weg. Nou op naar Hayley dan maar.

~Camp With The Popular Boy~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu