Kahve

259 221 119
                                    

Iyi okumalar

Aras ve Kayra konuştuktan sonra Kayra kendi odasına gidip getirdiği eşyaları düzenlemeye başlamıştı. Kutuları Aras'ın ki ile aynı olan büyük çalışma masanın üzerine koydukran sonra içindekileri çıkarmaya başlamıştı. En büyük kutudaki fotoğraf ve değişik tabloları  çıkarıp sırası ile duvarlara asmıştı. En sevdiği  diğerlerine göre daha büyük olan ve tek ailesi olan büyük annesi ile çekilmiş bir fotoğrafı masanın tam karşısındaki boş duvara aşmıştı. Tabloları asma işi bittikten sonra duvarda sadece birkaç katlı kitaplığın tozunu almış ve yanında getirdiği kitapları dizmişti. En sonunda kutudaki eşyaları tamamen boşaltığında kutuları dışarı çıkartıp ıslak bir bez yardımı ile masanın üzerini  silip ardından kuruladıktan sonra son olarak masanın yanındaki büyük dolaplı kitaplığı da sildikten sonra odaya göz gezdirmişti. Beğenmiş bir şekilde  hmm ladıktan sonra kendi odasından çıkıp Aras'ın odasına gitmişti.

Aras bir sorun mu var dermiş gibi ona baktığında Kayra " Odayı düzenledim büyükannemin evinde birkaç şey daha vardı onları alıp gelebilir miyim?" diye sormuştu. Aras küçük bir tebessüm ile kafa salladıktan sonra Kayra hızla evden ayrılıp beşinci kata kadar çıkmıştı. Büyükannesinin dairesine geldikten sonra birkaç kez kapıyı tıklatmıştı. Kapıyı tonton yanaklı sevimli bir kadın çıktığında Kayra kadının yanaklarını sıkıp " Sultanım kliniğe götüreceğim şeyleri almaya geldim." demiş ve içeri girmişti. Büyükannesinin evindeki kendi odasına gidip içinde  altı yedi tanesi küçük süs bitkisi, iki üç tanesi orta boyda olan süs bitkilerinin olduğu sepeti alıp büyükannesinin yanına dönmüştü. Vedalaşıp evden çıktıktan sonra bitkiler ile birlikte kliniğe dönüp tekrar odasına girmişti. Sepeti yere koyduktan sonra içindeki orta boy saksıda biri mor diğeri kırmızı iki menekşeyi pencerenin köşelerine koymuştu.
Diğer küçük süs bitkilerini ise kitaplığa ve  masanın üzerine koymuştu.

Aras kapıyı çalıp içeri girdikten sonra odaya göz gezdirmiş ve " Zevklerin güzelmiş tablolar çok hoşuma gitti. Bu kadar hızlı olacağını düşünmemiştim. Ben kendi odamın düzenlemesini iki günde anca bitirdim." demişti. Kayra kendi düzenlediği odasına baktıktan sonra Aras'a dönüp " Beğendin mi?" diye sormuştu. Aras hiç tereddüt etmeden " Bir ara benim odayı da elden geçir." demişti.

Çınar telefona yarım saattir Alçin'i ikna etmeye çalışmıştı. En sonunda başaramayıp pes ettikten sonra telefonu kapatmıştı. Alçin telefonu cebine koyduktan sonra ocağa koyduğu dört yumurtaya bakmıştı. Hepsinin iyice haslandıgından emin olduğunda havlu ile yumurta kaynattığı tencereyi musluğun altına koyup içindeki sıcak suyu boşaltmıştı. Elini yakmamak için içine soğuk su doldurduktan sonra teker teker soymaya başlamıştı. Soydugu yumurtaları bir tepsiye koyduktan sonra çay tuz ve ekmek de koyduktan sonra masaya koyup yemeye başlamıştı. Bugün yine okula gitmemişti. Yaklaşık bir haftadır olduğu gibi. Yemeğinin sonuna geldiğinde kapı sesini duymuş ve yerinden kalkmıştı. Kapıyı açtığında belkide en son beklediği kişiyi karşısında gördüğünde bir süre öylece durmuştu. " Beni Ayaz abi gönderdi. Bugün görüşmen varmış ama o gelmeyeceğinden adı kadar emin kendi buraya gelirae diğer görüşmelere geç kalacağı için beni gönderdi." demişti. Alçin kapının önünden yana kayıp ona içeriği gösterdikten sonra arkasından onu izlemeye başlamıştı. Daha önceden gördüğü gibi yine siyah sokak tarzı, şapka ve maske ile gelmişti. Ve tabiki de tek kol çantasını da unutamamıştı. Kayra koridorun ortasında durduğunda Alçin onun önüne geçip mutfağa girmişti. Kayra da nereye gideceğini bilemediği için onu takip etmişti. Alçin mutfağa girdikten sonra " Kahve sever misin?" diye sormuştu.

Kayra dikildiği kapı önünden Alçin'e bir süre  bakıp olumlu anlamda kafa sallamıştı. Alçin ona sandalyeye oturmasını söyledikten sonra masadaki az önce yemek yediği tepsiyi tezgahın üzerine koyup dolaptan süt kahve şeker gibi malzemeleri çıkardıktan sonra raflardan iki kupa bardak çıkarıp içlerine biraz süt koyduktan sonra küçük çırpıcı ile kupalardan birini eline alıp çırpmaya başlamıştı. Kupadaki sütün yeterince köpürdügünü düşündüğüne onu tekrar yerine koyup diğerini almıştı. Elindeki sütü çırparken tezgâha dayanmış ve Kayra'ya bakmaya başlamıştı. Içinde oluşan merak ile "Maske sıcak olmuyor mu?" diye sormuştu.

 Kedi Suratlı AdamlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin