14 💔

504 84 57
                                    

-Good news.

3 months later.

Sejak tadi Rhea asyik berulang alik ke bilik air. Tekaknya terasa mual. Bagai ada sesuatu yang bergelojak ditekak. Taehyung yang sedang memerhati dari tadi segera mendekati tubuh lemah isterinya yang masih berada di bilik air.

Wajahnya dicuci bersih sambil tangannya berpaut pada sinki.

"Felling better?" belakang tubuh gadis itu diusapnya perlahan.

"Kejap lagi kita pergi klinik ya? Saya tak masuk office harini."

Rhea mengangguk lemah. Mujurlah dia sudah berhenti modelling kalau tak terpaksa mohon cuti pula.

Namun hati kecilnya terdetik sesuatu. Adakah dia mengandung?

-------


Senyuman tak lekang dari bibir masing-masing apabila mengetahui berita gembira tadi. Dan ya, Rhea is pregnant.

Finally...

"Sayang, I'm so happy you know. Akhirnya we're going to be a parents." ucap lelaki itu seraya membawa jemari sang isteri ke bibir lalu diciumnya sekilas.

"Apa yang awak teringin nak makan? Cakap je saya pergi beli. Just mention it."

Rhea ketawa kecil. Reaksi Taehyung cukup menggetarkan hatinya.

"Taehyung-ah, dari tadi awak asyik macam ni. I'm totally fine right now. Lagipun saya tak rasa nak makan apa-apa lagi kecuali,"

"Kecuali?"

"I want you." tangan kecil gadis itu sengaja mencuit sisi pinggang Taehyung dari tepi.

"Me?"

"Yeah, saya nak peluk awak ketat-ketat tak nak lepas." Taehyung ketawa mengekeh. Sukalah tu.

"Arasseo. Kita balik rumah dulu okey? Awak nak peluk saya sampai lemas pun boleh." giliran Rhea pula ketawa. Saja je Taehyung nak kenakan dia semula. Eyy.

"Em Taehyung-ah.." Taehyung menoleh sebelah. Wajah redup si isteri dikerlingnya sekilas sebelum matanya kembali fokus dengan pemanduannya.

"Eoh wae?"

"Ani.. Thank you."

"Sebab mengandungkan awak ke?" terus saja lengan lelaki itu ditamparnya manja.

"Eyy bukan lah. Em soal perangai saya sebelum ni. Saya berkasar dengan awak. Lepas tu tuduh awak gay. Eee rasa malu betul bila ingat balik."

"Gwenchana. Perkara dah lepas kan. I'm truly fine right now. So, let's focus on our future only." tutur Taehyung, lembut namun cukup menusuk ke hati kecil wanita itu.

"I love you." jemari lelaki itu digenggamnya erat. Taehyung tersenyum kecil.

"I love you more sayang."

                         

Terlalu laju? Hoho maaf mmg target nak siapkan dlm 15 part je. So next is final ♡︎

[C] Answer ; TaehyungWhere stories live. Discover now