Vi alla förstod att Någonting hade hänt Isabelle, så några av oss gick iväg för att leta efter henne. Hennes pojkvän Erik, följde med. Vi letade under träd, i buskar och till och med i vattnet i sjön.
Tillslut hittade vi henne alldeles blodig halvt under jorden. Hennes ögon och mun var ihop sydda, och på hennes panna stod det "Fick ni min lapp?"
Vi blev alla rädda och chockade. Några grät..
Erik gick fram till henne och höll i hennes hand. Han ville inte släppa taget om henne och tårarna rann ner för hans kind..
Jag la min hand på hans axel, och sa:
-Det är försent.
Vi gick tillbaka till lägret. Där såg vi hur fyra av våra klasskompisar tittade skräckslaget upp mot den majestätiska trädkronan. Högst där uppe satt Jons huvud. Mina ögon plågades.. Hans ögon var öppna, munnen var uppskuren till tinningen och några av hans tänder var utplockade.
-Jag trodde att alla ni var tillsammans!
Skrek jag ut.
-Vi hörde ett ljud, och sprang iväg. Vi trodde att han var efter oss!
Jag la armen framför ögonen. Vi hade retat han och Isabelle och kallat de fula ord.. Och nu var de döda!! Jag hade dåligt samvete..
Vi satte oss på stenarna och kollade in i elden. Jag försökte att undvika att titta på huvudet, som nästan stirrade ner på oss.
-Jag ska leta upp de där svinen som gjorde det där! Sa jag, vände mig om och gick in i skogen.
Några killar och tjejer följde efter mig.
-Är ni inte kloka!! Ropade Ronja efter oss.
Vi lyssnade inte och fortsatte in i skogen..
YOU ARE READING
Plågat Sinne
Horror8b är på klass resa. De har åkt båt till en liten ö som sägs vara hemsökt. Först har de jätte trevligt och skrattar vid lägerelden . Men efter ett tag så märker de att en efter en försvinner...