(Samir på bilden😄)
Det har gått 5 månader nu och jag har gått ner 34 kg!!! Helt sinnessjukt! Min kusin gav upp efter 1 månad... idiot asså. Så jag har fortsatt och kämpa helt ensam. Detta var vad jag behövde egentligen, Tunisien! Jag hade ju inte varit utomlands på 10 år, behövde verkligen lite semester!bJag har nu börjat jogga varje dag, både morgon och kväll, börjat äta nyttigt helt och hållet. Jag ska satsa på att gå ner till 62! Jag tycker att det är en perfekt vikt.
Juste omajgad! Samir kommer tillbaka om 2 veckor, har längtat till vår lilla "roliga"-planer som han sa att vi skulle ha! Så lång tid kvar fast ändå lite. Längtar!
// det har nu gått 2 veckor och jag har gått ner ytterligare 5 kg! Shit asså!
Samir är här om typ 1 timme så jag ska göra mig i ordning, för att vi ska ut till hans kompis tydligen, han ska ha typ ett chill krök där. Jag börjar gå mot garderoben och letar efter något och ha på mig. Jag tar ut ett par tajta högmidjade svarta jeans, en vit tunn blus och min vita tunna kappa. (Det har blivit lite kyligare här, speciellt under kvällarna.) jag sätter på mig kläderna och går vidare till mitt sminkbord. jag sätter på mig foundation under ögonen och på näsan, sedan fyller jag i mina ögonbryn, sätter på eyeliner, jag använder även bronzer för att kindbenen ska bli mer tydliga och sist men inte minst mina lösögonfransar. perfekt! Jag tar några par smycket, MK örhängen, Marc by Marc Jacobs armband och klocka. jag går ner mot hallen för att sätta på mig mina helvita R.M Williams skor och tar på mig min burberry halsduk. voilà perfekt👌nu är det bara att vänta på Samir.
// det knackar på dörren och jag rycker till för jag var precis påväg att somna, det är Samir omajgad! Jag springer mot dörren och kikar genom kikhålet, det är Samir. Jag öppnar genast dörren och ger honom en stor kram!
-hej Samir välkommen tillbaka har saknat dig som in i helvete! Skrek jag.
-hej, förlåt men vet jag vem du är? Frågar han.
-haha sluta skoja nu, vi borde börja åka har längtat hela veckan på att få träffa dig.
Först trodde jag att han skojade men när han såg på mig med sin chockerande min så förstod jag att han menade allvar.
-det är jag! Zeynep?! Sa jag allvarligt.
Han stod helt chockad och rörde sig inte ur fläcken!
-shit vad du har förändrats, wtf? Sa han.
jag började skratta.
- helt sjukt! Sa han och drog genom sitt skalliga huvud med handen med vidöppna ögon och öppen mun, det såg ut som att ögongloben höll på att ploppa ut.
Wow haha trodde aldrig någon skulle bli så här chockad över min förändring, undrar hur alla i Sverige kommer reagera över det isåfall?Plötsligt kom en bil, där satt Samirs kompisar
-kommer du eller? Ropade en av kompisarna.
- aa min kusin följer med! Ropade Samir.
-asså det får inte plats me...
-va? Du får komma hit jag hör inte dig, Sa Samir.
Han steg ut ur bilen och kom fram mot oss, hans mun var helt vidöppen, han fick inte fram ett ord. Vad stirrade han på egentligen? Jag kollade bak om det var något eller någon bakom mig men inget där, var det mig han stirrade på?
- vi får nog plats med en till ifall vi trycker ihop oss lite för det finns bara en plats kvar där framme, hon kan åka där framme med mig så får du sitta bak med grabbarna.
- bästa, är du redo Zeynep? Dags för hype!! Skrek Samir.
-jalla kom, sa jag och sprang mot bilen som jag nu såg att det var en Audi R8!! Så jävla fin omfg!// det hade gått 20 min sedan vi steg in i bilen, fortfarande var vi inte framme ååh!! Samir och de andra satt där bakom och pratade om fotboll fast jag var inte ett dugg intresserad av det samtalet, så jag satt tyst en stund tills Samirs kompis frågade vad jag hette
-Zeynep själv då?
- Ali, sa han
-fint namn, sa jag.
-tack men inte lika fint som ditt, sa han och kollade bort från vägen för att kunna ta en titt på mig, ge mig ett leende och sedan titta tillbaka.
- vet du en sak? Sa han
-vadå?
-du är vacker som en ängel! Välkommen till jorden! Sa han.
Jag rodnade väldigt mycket, mina ögon glittrade. Jag hade aldrig hört någon säga något sånt till mig!
Han kollade på mig och såg att jag rodnade, han började le, han blev nöjd!
YOU ARE READING
Resa till Tunisien(pausad)
Teen FictionVad händer om man är en överviktig blatte? Bor på en knas ort som har droger, alkohol, fester och sex som vardag! Kommer Zeynep att förändras? På vilket sätt isåfall? Kommer hon åka någonstans isåfall vart? Och vad händer där? Ja, läs så får ni se...