في منزل الصياد...
مالك عمال يبص لعمر وحازم بغيظ
عمر كان بيكبت ضحكاته بالعافية:خلاص يا جدع روق لحسن هتنفجر من الغيظ مش كده !
مالك بغيظ:انت بجد إزاي ليك عين تقعد قصادي كده...
عمر:الله مش انت اللي طلبت مساعدتي!
مالك:كان يوم اسود ورجع بص لحازم بغيظ
حازم:بلاااااش تبصلي كده انا مالي كلامك مع أخوك مش معايا
عمر ببراءة: والله كانت فكرته
حازم:يا شيخ روح منك لله اللهي كان انقطع لساني
عمر:بس قولي الخطة مشيت إزاي ؟؟
مالك قام بعصبية بس مسك دراعه بألم...
عمر: مش هتقدر تعمل حاجة دلوقتي إنت مصاب...وبص لحازم...يعني انت في امان يا بني
مالك:عمر بالله عليك انت شايف إن اللي إنت عملته مضحك ولا ذكاء وانت بتكلمني كده كان هاين عليا اخنقك بقي اقولك اضربت بالنار تقولي عارف وانا اللي عملت كده !إنت إيه
عمر:قولها متكسفش قول عليا مجنون زي غيرك
حازم:إنت مجنون رسمي كمان !
عمر بصله بهدوء:انا سمحتلك تتكلم أو قولتلك قول عني مجنون انا أذنت ليك هاااا!
حازم:تاني هيعمل فيها مصاص دماء
عمر:رد على السؤال ؟
حازم:لأ حضرتك مسمحتش يبقي مش هتكلم!
(حازم فافي أوي مش هيعمر مع عمر كتير 🙂)مالك:كانت خطتك من البداية كده انت حد قالك قبل كده إنك وسخ!
عمر:كتير!!
مالك بصله وقال:انا مش مصدق بجد برودك وانا بكلمك وقتها حسيت اني بكلم نفسي ببرودي مش إنت ابدا!
فلاش مالك وقع على الأرض بعد ما اتضرب بالنار وميساء جنبه في حالة صدمة لسا مش مستوعبة اللي حصل ولا السرعة اللي حصلت فيها كل حاجة!
مالك بألم:إنتي كويسة
ميساء لسا مصدومة مش مستوعبة اللي حصل...يمكن عمر فعلاً معاه حق...لازم نتوجع عشان ندرك القيمة الحقيقية للي بنملكهم...لازم نحس إن إحنا فقدانهم...وقتها فعلاً هندرك إن أي وقت ضيعنا في عناد غرور اي كان...كل بلا فائدة...عشان في لحظة ممكن متلاقيش الشخص ده جنبك...وقتها بنندم،نتمني بس لو كنا نقدر نرجع للماضي ونصلح كل غلطة عملناها...لازم ندرك قيمة اللي بنحبهم قبل ما يفوت الأوان...ممكن يكون الموت مش الوحيد اللي بيخلينا ندرك قيمتهم...ممكن تفقدهم وانتوا لسا عايشين...وده بسبب حماقة احد الطرفين...وده اللي كان مالك وميساء في طريقهم ليه.
مالك مسك ايديها:إنتي كويسة ؟!
ميساء فاقت وبصت عليه وهو متسطح على الأرض وقربت منه وعيطت جامد:إنت كويس؟؟؟...إنت بتنزف...مالك إنت كويس؟؟؟
أنت تقرأ
أصبحت لك (الجزء الثاني من بلوة حياتي)
Mystery / Thrillerالجزء الثاني من بلوة حياتي تدور احداث هذا الجزء عن حياة مالك الصياد توأم بطلنا عمر الذي نعرفه من الجزء الاول مع بطلتنا الجديدة "ميساء" وايضا آسر واسراء ودول نوع جديد من الثنائيات وهناك ثنائيات تانية كتير لكن سوف يظهرو مع الاحداث كما طبعا لا نستطيع ا...