الحلقة الثالثة عشر...
أسيل:عرفت قيمة إبنك وقد إيه هو مهم
احمد بصلها بدهشة وإيمان والكل بطل عياط وبصو على أسيل...!
أسيل: إيه مصدومين ليه في إيه...مازن كويس عادي...بس انا حبيت اعرفكم قيمة ابنكم اللي حضرتكم متجاهلينه...ووجهت كلامها لأحمد... وحضرتك اللي مش قادر تستوعب إن طريقتك في التعامل معاه غلط...افهم بقي هو لسا طفل ومش محتاج منك المعاملة دي حرام عليك...لازم تفهم قد إيه في المرحلة دي كل تصرف كل كلمة بتأثر فيه...اتعلم ازاي تتعامل مع إبنك وتسايسه وتحاول تفهم وتطلب منه اللي إنت عايزه بس بطريقة مناسبة... إنت متخيل أنه حاطط في دماغه فكرة "بابا يكرهني" دي مش مجرد فكرة صغيرة في دماغه... لأ دي هتقعد تكبر معاه.
أحمد بهدوء: خلاص انا فهمت إنتي عايزة تقولي إيه...المعاملة بتفرق من جيل إلى جيل... يعني انا لازم اشوف طريقة مناسبة اتعامل فيها مع ولادي على حسب الجيل بتاعهم... لأن تربية الجيل بتاعي انا متنفعش لأن انا اتربيت في ظروف مختلفة وهو كذلك...ف طريقتي غلط... وخلاص انا عرفت قيمته كويس...وهحاول بقدر الإمكان إني اتعامل معاه كويس...
إيمان:انا مش عارفة اقول...!!؟
أسيل:متقوليش حاجة...لكن من واجبك إنك تكوني جنب إبنك وكنتي ع الأقل لازم تشرحي ليه سبب اللي بيعمله ابوه...مكنش على الأقل قعد يشكي للكل منكم...!!؟
إيمان هزت راسها بمعني تقبلها للأمر...
بعد فترة من الوقت
عائشة:يلا يا بنات خلينا نروح الوقت راح وانا معدتش قادرة أتحمل...
ورجعو كلهم البيت وكذلك الحال عند حازم رجع ودخل على اوضته على طول
**********************
يوسف بغضب:نعااااااام يختي قولي كده تاني عملتي إيه
شهد ب ارتباك وتصنع البراءة: اخويا حبيبي طلب مني افكه فكيته عادي يعني مفيش مشكلة
يوسف قرب منها واتحكم في ايديه قدامها وقال بهدوء مخيف: أيوة يعني فكيتيه من ايمتا يا حبيبتي ومتعرفيش راح فين...!!؟
شهد بتفكير: يعني فكيته الساعة 1 باليل كده ولا حاجة...
يوسف:يا عمر يا ****...انطقي يا اختي قالك رايح فين
شهد بغباء:هيكون راح فين يعني عند فريدة مانا قولتله إنها في الفيوم
يوسف بصلها بصدمة وعض على شفايفه بغضب شديد:شهد اخفي من قدامي الساعة دي
شهد طلعت تجري من قدامه لحد ما وصلت عند فاطمة اللي بتصلي وقعدت جنبها
فاطمة خلصت صلاة:خير يا بنتي في إيه
شهد بخوف بسيط:ابنك قلب عاصفة غاضبة بعد ما عمر ربنا هداه...
فاطمة:عليا انا الكلام ده،ده انا حتي شايفة عمر وهو خارج امبارح
أنت تقرأ
أصبحت لك (الجزء الثاني من بلوة حياتي)
Misterio / Suspensoالجزء الثاني من بلوة حياتي تدور احداث هذا الجزء عن حياة مالك الصياد توأم بطلنا عمر الذي نعرفه من الجزء الاول مع بطلتنا الجديدة "ميساء" وايضا آسر واسراء ودول نوع جديد من الثنائيات وهناك ثنائيات تانية كتير لكن سوف يظهرو مع الاحداث كما طبعا لا نستطيع ا...