04 :: Bad Boy

512 81 5
                                    

■💎■

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

■💎■

—Jiseol's Pov

" yah  , asal dengan kau ni dari datang sekolah lagi asyik menyorok dekat belakang aku je  .. Ada something yang tak kena ke  ? " tanya Jisoo yang tengah bercekak pinggang melihat gerak geri aku yang daripada tadi asyik pandang sekeliling je  . Dia tak tahu pun yang pasal yoshi nak jumpa aku pagi ni  , aku takut siot nak jumpa dia  . Cuma aku risau kalau dia tetiba bunuh aku  , ha tak mahu  . Baik aku bersembunyikan diri  .

Overthinking aku ni—

" tak ada apa-apa  , aku cuma nak ajak kau bergurau je  .. Hehe—" aku berdiri dibelakang dia sambil mencengkam kedua belah sisi baju uniform sekolah milik dia . Ala kau bayangkan lah  , takkan itu pun aku nak beritahu panjang lebar juga kan  .

Jisoo menggeleng kepala perlahan dan dia hanya mengorak langkah mengabaikan aku yang still jalan dekat belakang dia  . Aku cuma takut je  , kalau tetiba aku terjumpa dengan yoshi and the geng dia tu  . Haraplah diorang tak beroperasi nak cari aku  .

" eh—itu bukan Yoshi ke  ? Uwah  , handsome siot dia tu dah macam prince charming  tau  .. " aku cuba memandang ke arah yang jisoo tengah pandang sekarang  , kelihatan dari jauh bayangan yoshi dan geng nya berjalan bertentangan dengan aku dan jisoo  . Alamak  ..

Aku dah sorok belakang jisoo dan mengarahkan dia untuk berjalan terus dan jangan berhenti-henti  , sebab aku tahu si jisoo ni kalau dah jumpa dengan crush  , dia akan berdiri tercegat dekat situ jelah .. Ataupun dia akan tegur crush dia tu—jadi  , aku tak naklah  . Nanti kantoilah yang aku sorok dari dia  . Aku tak nak jumpa Yoshi  .

" hurmm—jiseol  , macam mana penampilan aku  ? It's okay  ? " jisoo ni pula dia bantai pusing ke belakang dan menyebabkan aku yang berniat nak sorok daripada yoshi terus terkantoi  , apabila anak mata kami berdua saling bertentangan  . Oh no  ! Alahai aku nak carut je ni  . Disebabkan yoshi dah nampak bayangan aku  , dia dengan kawannya terus menghampiri ke arah aku dengan muka kosong  . Macam biasalah  , dia mana lah ada reaksi sama macam budak kelas aku  , yang nama dia asahi ataupun dikenali robot .

" eh  , y—yoshi oppa " jisoo menegur yoshi sambil tersengih-sengih macam kambing  , manakala aku ni pula seraya nak larikan diri daripada yoshi .  Keindahan dekat luar koridor menjadi tempat aku membuang pandangan  , serius aku tak nak pandang dia . Aku takut  .

" boleh aku pinjam kawan kau untuk harini ? " minta Yoshi kepada jisoo yang dari tadi tergedik-gedik macam orang tak ada hari esok  je  . Aku dah menggeleng kepala ke arah jisoo  , dan buat macam-macam isyarat . Tetapi paling lahanatnya  , bila dia mengangguk laju  . Eh—kau fikir aku ni benda yang nak dibuat pinjam meminjam ke  ..

" ambillah—" jisoo tolak tubuh aku supaya berdiri dekat dengan Yoshi  . Kemudian  , dengan muka yang tak ada buat apa-apa kesalahan dia terus mengatur langkahnya meninggalkan aku bersama dengan mereka tu .  Dalam hati aku ni dah tak henti-henti mencarut si jisoo  . Dia tu selfish nak mampus  .

" jom  " ajak Yoshi sambil dia mengenggam tangan aku  . Entahlah kemana dia nak bawa aku ni , jangan kau bunuh aku ni sudahlah  . Aku tak nak  ! . Sebelum dia bawa aku meninggalkan kawasan koridor tu  , sempat lagi dia mengarahkan kawan-kawan dia dengan menggunakan bahasa isyarat  . Kemudian  , salah seorang daripada kawan dia iaitu haruto hanya mengangguk faham dan mereka langsung tak ikut kami berdua  .

■💎■

" nah  , kau pakai ni  " yoshi menghulurkan helmet warna hitam ke arah aku ,  aku pula hanya tenung kosong helmet yang setia dihulurkan oleh yoshi  . Kenapa dia suruh aku pakai helmet ? Dia ni nak bawa aku lari daripada sekolah ke apa  ? Wey  , kau jangan jadi gila yoshi  .

" baik kau pakai  .. Sebelum aku tolong pakaikan dekat kepala kau tu  .. " mendesak yoshi tegas  , aku tergamam dan hanya akur saja arahan dia  . Aku sarung helmet berwarna hitam mewah tu dekat kepala aku  , by the way budak yoshi ni anak orang kaya tau  . Jadi dia punya motor berkuasa tinggi dan mestilah mahal kan . Aku gayat buat seketika  .

" kau nak bawa aku pergi mana  ? Nanti kalau saem nampak  , nahas aku kena denda  .. Mesti dia akan lapor dekat eomm—" belum habis aku nak lengkapkan ayat ni  , dia terus dukung aku secara tiba-tiba dan letakkan aku dekat atas motor berkuasa tinggi dia tu , motorbike  . Tergamam  , terkedu  , tercengang dan terkaku aku dibuatnya .  Ha habis semua aku cakap—

" peluk aku kalau kau tak nak jatuh " Arahnya dengan nada sedikit tegas  . Aku tak tahu nak buat apa sekarang dan hanya memeluk tubuh dia tapi tak erat pun  , aku ni malu orangnya  . Lagi pula dekat tempat awam macam ni  , ha nasiblah tiada sesiapa nampak sebab yoshi ni dia selalu parking motor dekat belakang sekolah .  Dia datang pun ikut pintu belakang  . Sesuka hati dia je nak buat apa  .

Tidak lama kemudian  , motor berkuasa tinggi milik yoshi mula meluncur laju di atas jalan meninggalkan kawasan situ  . Aku yang duduk dekat belakang dia ni dah tutup mata menunggu ajal yang akan jemput aku  , sebab dia bawa motor laju nak mampus  . Tangan aku ni terus peluk dia makin erat takut terjatuh je nanti  .

Hsjdjdjjddj..  Dia memang nak mati awal—

Beberapa minit kemudian  , motor yang dibawa oleh Yoshi selamat tiba di sebuah kafe yang langsung aku tak pernah kunjungi  , dan aku tak tahu pun dekat kawasan sini ada juga kafe dibuka selain kafe milik sedara aku . 

" dah turun—"

Aku pun turun daripada motor dan menanggalkan helmet lalu diletakkan pada tempat duduk atas motor  , dahlah aku ni pakai baju seragam sekolah  . Ni kalau terkantoi memang aku tak tahu nak cakap apa dekat orang tua aku  .

" kenapa kau bawa aku dekat sini  ? " soal aku sambil berjalan bersebelahan dengan Yoshi  , kami berdua ingin menuju ke arah kafe . Pertanyaan aku tu dia hanya mengabaikan saja  , lagilah membuatkan aku ni tertanya-tanya .. apalah masalah budak Yoshi ni  , sampai entah kemana dia bawa aku  .

" kau tunggu dekat dalam sana  , aku nak singgah satu tempat sekejap  . Kau jangan keluar tau—duduk je diam-diam " pesannya panjang lebar  , serupa perangai macam mak aku je  .. Aku akur saja dengan arahan dia tu  , dia suruh aku duduk diam-diam dalam kafe so kita jangan lah gerak kemana-mana  . Masuk je dalam kafe  , terus aku mengambil tempat yang berdekatan dengan sebelah cermin tingkap lut sinar yang boleh menampakkan suasana di luar  . Aku tunggu disitu sementara Yoshi datang  .

💎—■TBC

By the way tuh motor yang yoshi pakai  , lawa ngek hhsjdjgjdjdj orang kaya an 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

By the way tuh motor yang yoshi pakai  , lawa ngek hhsjdjgjdjdj orang kaya an  ..













【C】Bad Boy :: Save ME  |I 요시Where stories live. Discover now