i dont know about other people. but me...
selepas apa yang saya dah rasa, lalui, melihat, memerhati sedari kecil, dengan keadaan family yg macam ni, dengan adik beradik yg mcm ni, dengan lelaki2 yang tak pernah baik...
BAIJURA MEMANG TAKNAK KAHWIN.
dia just nak kerja cari duit kasi mak, kasi adik beradik, jaga mak sampai dia mati. sebab ayah dh takde. mak takde apa2 harta. so dari kecil memang struggle sendiri. bayar yuran sendiri, cari duit makan sendiri, kasi duit masuk asrama lagi sedangkan masa tu tengah tungkus lumus di matrik dan degree, and sekarang 1 je benda penting; mak.
thats why bukan senang #jantantakguna tu yakinkan saya untuk saya sambut tangan dia.
dan apabila saya dah sambut tangan dia, dia mmg sangat membuktikan betapa dia penjaga saya. dia lah zill qayyim saya, dia lah faizul haiqal saya, dia lah eshan qaiser saya. watak eshan qaiser tak kan muncul kalau bukan kerana dia yang beria memberi kata semangat dan kebangkitan kepada saya untuk saya mempercayai jantina lelaki.
esperance banyak babak sebenar yang saya lalui dengan dia.
kerana itu, terhasil lah esperance. A HOPE.
THAT WAS SUCH A HAPPY TIMES, GUYS.
saya tak nangis, dont worry. sebab sekarang hati saya dah kering. saya tak lagi berharap kepada lelaki yang baik, kepada jodoh, kepada apa2 pasangan. sekarang saya just doa untuk mak, adik beradik, dan family. doa untuk jodoh? nope. memang tak doa dah. saya bukan putus asa dengan apa yang Allah nak bagi.
cuma sekarang, saya dah penat bekerja dan memberi kepada orang lain. sekarang saya nak bekerja dan memberi kepada diri saya sendiri. tak berdoa untuk jodoh, tak bermakna saya putus asa terus untuk jalani hidup. saya masih buat benda berfaedah yang lain. saya ada mak untuk saya berbakti, adik beradik untuk saya tolong. diri sendiri? saya nak jadi playgirl, nak bebas nak reward diri sendiri. itu saja.
kahwin? nope. i am done with couple, love, lelaki, apa jadah semua tu..
is it sad to be alone?
kepala bana dia sedih. bapak best kot jadi alone! keluar tengok wayang sorang-sorang. keluar lepak coffee shop sorang. keluar makan sorang-sorang. main cinta dengan banyak lelaki sorang-sorang. dorang ajak noty2? saya block. dorang ajak jumpa? saya tolak. saya cuma layan dorang bila dorang text saya. sebab seriously, i am done with jantans.
kawan saya cakap, malahan adik beradik saya gelak bila saya cakap saya lepak sorang-sorang. korang yang dah biasa berlibur dengan member-members, of course korang gelak. but me? bapak best kot jadi alone!!! duit pun keluar sikit.
YOU ARE READING
APERSON IS BACK
General Fictionjust open it and read it sesuai untuk semua lapisan masyarakat and sah sepanjang pandemic 2020 (-2021 maybe?.............. or forever??!!!) based on the T&C (terms and condition, guys... blerh)