di sini saya nak membebel pasal baijura dan ebooks.first of all, lepas apa yang saya luahkan di telegram dan wattpad message board tadi, juga di wasap status, ig, fb, saya dapat banyak inbox yang mengatakan "sabar". you guys are a germs. and takut lah tu hewhewhehwe. adan uka takut hahahahhahaha
baijura ni garang tau. korang tak nampak lagi garang dia.
ada tiga scenes yang orang cakap saya garang sepanjang saya hidup ni:
1) adik saya. sepanjang saya kecik sampai dah besar ni, dia banyak pau saya. saya tak kisah. tapi hidup dia sangat terumbang ambing. cakap pasal terumbang ambing: kalau parents kau jenis kerja, jenis ada insurans, jenis ada harta wasiat apa semua, takpe kau nak terumbang ambing hidup macam orang kaya. tapi masalahnya keluarga saya tak. sebab tu adik beradik saya kena kerja cari duit sendiri sebab parents kami got nothing so untuk next generation anak bini kau, kau kena usaha sendiri. sebab tu saya begitu struggle sedari kecik sebab saya sedar semua fakta tu. plus, sekarang ni zaman dah akhir zaman. jangan berharap sangat ke orang lain even family sendiri. siapa yang ada unbroken family, cherish it and sama2 ringankan beban. siapa yang ada broken family macam saya, please sedar diri yang KAU TAKDEK SESIAPA KECUALI DIRI KAU SENDIRI. itu saja. jadi selama tu saya sabar dengan perangai adik saya. saya tak kisah duit saya kena curi kena tipu apa semua. sampailah that time, saya sangat2 hilang sabar kerana saya PENAT. pendek kata, he really hit me at my nerve masa tu so masa tu saya terlepas marah and end up, ive got beaten. who came to my rescue? si #jantantakguna tu of course. and disebabkan kes tu, adik saya dah nampak jalan hidup. ok itu hikmahnya.
2) sepanjang saya bercinta dengan #jantantakguna tu saya tak pernah marah. marah merajuk manja tu biasalah. tapi marah yang betul2 marah? tak pernah. sebab tu bila dia campak saya masa bulan 4 tu, macam itu bukan diri dia, macam betapa bodohnya saya suka dekat dia sampai bertahun-tahun sabar dengan segala turun naik, end up macam tu je dia discharge saya? memang masa tu saya marah gila. saya maki dia; babi, bangang, #jantantakguna, kepala bana. semua saya lepaskan. dan dia cakap "sampai macam tu sekali marah dekat is eh? kepala semua habis keluar?" he hit a nerve there, guys. lepas tu memang terus saya marah dia cukup2 untuk lepas kan rasa geram di hati. lepas dah habis tu, memang saya nangis macam nak gila sebab sedih. pendek kata, #jantantakguna tu memang tekejut gila dengan tahap kemarahan saya yang akhirnya dia sentuh secara tidak sengaja. PADAN MUKA ELO BUUU
3) readers. saya hampir hilang sabar dengan readers tadi. tapi end up, im hold so korang tak rasa dan tak tengok lagi saya marah.
sini saya citer sikit lah untuk new readers yang baru nak kenal aperson.
at first, aperson ni sangat lah low profile. orang puji buku dia berlambak-lambak, dia tak ambik sangat pun semua pujian tu sebab WORKS SAYA BESHE2 AJE LAH GUYS YANG PENTING READERS HAPPY MASA BACA. sebab seriously, if saya boleh buat, orang lain pun boleh buat. sebab tu saya tak pernah rasa citer saya best, end up saya tak reward kan diri saya pun sebab saya still rasa "saya sama cam orang lain, tadek yang special pun" thats a toxic behaviour. saya nak orang happy. bila orang komen works saya, adakah saya happy? yes, im happy but i not grasp it to the heart sebab in return readers punya happiness yang lebih saya utamakan. orang lain happy, saya pun happy lah. still im at the back. toxic, guys. jangan berperangai macam ni sebab lama-lama teruk diri sendiri kena tahan sbb dah terbiasa dilayan macam tu. SAYANGI DIRI ANDA SEDAARI AWAL, PLEASE. tambah2 pula dengan zaman sekarang yang memang kena letakkan pentingkan diri at the list life. terlalu ramai yang mahu mengambil kesempatan dan menikam belakang. thats the bitter truth of life nowadays.
kemudian, readers nak saya buat whatsapp group. ok why not. and bapak lah ramai yg join bila saya buat public link. sampai saya tak terkawal dengan segala urusan harian etc. sampai ada lelaki masuk and kacau female readers dalam tu sebab well, citer saya matured genre kan. semua lapisan bercampur; budak sekolah, UPSR PUN ADA!!!, uni students, single, married, still searching semua bercampur. so macam2 topik yang ada. best? nooooooo. saya baca sorang demi sorang punya conversation, yes, saya nampak semua readers happy dalam tu. sampai saya tak sempat tangkap scene at the behind it. which is; ada female readers yang kena usik and so on . so saya buat private group. siapa nak masuk group whatsapp saya, kena minta link daripada saya.
YOU ARE READING
APERSON IS BACK
General Fictionjust open it and read it sesuai untuk semua lapisan masyarakat and sah sepanjang pandemic 2020 (-2021 maybe?.............. or forever??!!!) based on the T&C (terms and condition, guys... blerh)