Partea a7-a

24 0 0
                                    

Termin tigarea si ma uit pe geam.Ninge frumos si linistit.Ador iarna,dar nu cand sunt singur.Pic in melancolie.Ma ridic si ma asez cu coatele pe geam.Lumea zgribulita alearga printre fulgii de zapada,care se depun pe asfaltul uscat de gerul de azi-noapte.Zambesc si intru in casa.Merg in sufragerie si ma pun la pc.Laptop-ul de la tine,il folosesc doar ca sa vorbim amandoi,pentru ca este usor de tinut in pat,ca sa nu fiu nevoit sa stau pe scaun la pc,cateva ore,pe seara.
Ma uit dupa mobila de magazin si notez preturile intr-un carnet.Chiar daca nu este gata magazinul,tot trebuie mobilat.Inca nu am vorbit cu tine,ce profil va avea,deci ma uit dupa cateva lucruri standard,oglinzi si obiecte pentru baie,pentru ca si aceea trebuie renovata.
Oricum totul trebuie modernizat si refacut.Obiectele care era deja in acel local,erau prea vechi si prea distruse pentru a fi pastrate.
Am facut lista si am calculat preturile.Cand am vazut rezultatul,m-a luat durerea de cap.Prea mult si nu cred ca ne vom putea permite.O sa vedem pe parcurs ce profil si in ce fel il vom moderniza.Deocamdata prioritar este sa-l termin de renovat.
Toata aceasta treaba mi-a luat aproximativ 2 ore.Ma ridic intepenit de pe scaun si ca sa fac putina miscare,imi iau geaca pe mine si cobor,fara sa uit tigarile si bani de o cafea,cu toate ca bausem acasa.O iau incet,la pas spre cofetarie,intru si imi comand o cafea si cu ea in mana,ies afara,la acea masa,dar acum nu mai stau jos,ci stau rezemat de perete si privesc cum traieste orasul.Inca pare adormit de timpul rece de afara.Imi aprind o tigare si privesc in departare.Probabil spre tine.
Oare te gandesti la mine?
Oare ce faci acum?
Oare unde esti?
Termin tigarea si cafeaua si ma indrept spre parc.Fulgii albi de nea,se astern pe jos,pe ciment.pe iarba uscata de gerul iernii si peste zapada ramasa pe langa garduri,prin locuri unde soarele slab de primavara,nu putea ajunge,dandu-i o haina noua.Calc rar,la pas,fara sa ma grabesc si urmele mele sunt acoperite de fugii care cad.Nu este nimeni in parc si singuratea ma impinge sa ma gandesc la tine.Zambetul tau,sarutul tau,imbratisarea ta,sunt primele imagini care imi ajung in minte.Tu esti peste tot si in fiecare imagine,in fiecare gand,in fiecare fir de iarba.
Nu pot spune ca mereu a fost perfect.Nu pot spune ca nu ne-am certat niciodata sau nu au fost discutii,mai ales ca trecutul,nu a prea bland cu noi.Amandoi am suferit si incercam sa trecem peste toate impreuna.Timpul se scurg incet cand sunt sigur si cand stiu ca esti departe.Merg pana la capatul parcului si ma intorc pe cealalta alee.Pustiu...doar eu si zapada.Este ora 12 si mi se face foame.Fiind singur acasa,la mine in frigider,nu gasesti decat mezeluri,asa ca ma decid ca vreau o friptura si cartofi prajiti.Nu departe de apartamentul nostru,se afla un restaurant.Ma decid sa merg sa mananc ceva si apoi sa ma intorc acasa,ca poate suni tu.
Mananc repede si ma ridic,lasand banii pe masa,plus un pic de bacsis.Ies pe usa si ma indrept spre casa.Intru,aprind becurile de pe hol si intru in dormitor,i-au laptop-ul si ma asez la masa in sufragerie.Survolez cateva site-uri de filme,cautand noi aparitii,dar le-am vazut deja pe toate.
Este ora 14,inca nu ai venit de la servici,deci mai am de asteptat.I-au laptop-ul cu mine,ma intind in pat,il pun langa mine si l-as aplicatia deschisa.Ma intind dupa telecomanda si pornesc televizorul.Aceleasi chestii,fara sens...politica,panarame si jigodii din politica.Atipesc fara sa vreau,probabil si din cauza frigului de afara,a plictiselii,a lipsei tale.
Ma trezeste apelul de la tine.Zambesc cand te vad...
Imi era dor de tine si nu stiu ce reactie sa am.Vorbim despre magazin,despre ce mai este pe la noi,despre ce ai mai facut tu,despre ce mai faci...
Deodata zambind,imi spui ca-ti iei concediu la vara,in iulie,de ziua mea si ca vii in tara.
Asteptam sa vii,pt ca doream sa petrec si eu cateva saptamani cu tine.Dupa cateva ore de vorbit,despre nimicuri si alte chestii,inchidem apelul si nemaiavand somn,ies afara sa fumez.
Privesc pe geam luminile orasului si totul este pustiu.Inca mai ninge,dar nu asa intens ca inainte.
Trebuie sa-mi gasesc ceva de facut,ca sa treaca timpul,ca nu mai am rabdare pana te vad.
Langa noi,era un service de calculatoare si cum ma pricepeam la asa ceva si imi doream sa-mi fac de lucru,m-am gandit sa trag o fuga dimineata pe acolo.
Termin tigarea si intru in dormitor,trecand prin bucatarie si hol.Sting becurile si ma intind in pat.
Butonez telecomanda si ma opresc pe History,la un documentar despre piramide.
Dimineata.Beau cafeaua pe balcon,ma imbrac si ies.Merg la acel service si vorbesc cu patronul.
De maine incep programul.Norocul meu ca nu mai ninge si a iesit soarele.

Speranta moare ultimaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum