5. Wiadomość od AK

892 24 0
                                    

Po treningu udaliśmy sie całą drużyną do mnie. Mieliśmy tam czekać na Orsze z listem od AK czy możemy przeprowadzić akcje.
- A jak ze strategią?- spytał Mieczyk.
-Proste!-powiedziałam i wyjęłam plan miasta. Rozłożywszy go na  stole powiedziałam- To jest plan miasta. Więźniarka przejeżdża tymi ulicami co dwa dni przewożą za bardzo rannych z Szucha do szpitala. Kolejna przejażdżka jest jutro. Na tym placu porozstawiamy się. Jedni będą czytać gazetę, drudzy będą rozdawać balony a trzeci będą tak jakby przechodniami. Będziecie mieć schowane granaty, karabiny i koktajle Mołotowa. Zróbmy tak: sekcja Anoda będą mieć granaty i koktajle. Anoda na znak będziecie rzucać nimi w więźniarke. Mieczyk ty z innymi będziecie patrzeć czy więźniarka jedzie i potem dacie bezsłowny sygnał, poryszysz kapeluszem czy coś.-powiedziałam.
-Genialne.- pochwalił mnie Zośka.- A Wesoły pójdzie na Szucha z czekoladą i da nam sygnał jak więźniarka odjedzie.
-Dokładnie.- powiedziałam jeszcze Alek chciał coś dodać ale przerwał nam odgłos dzwonka do drzwi. Paweł poszedł otworzyc. Do salonu wszedł Orsza.
-Czuwaj harcerze!- powiedział
-Czuwaj!- krzyknęliśmy.
-I jak Orsza? Masz list?- spytał Rudy. Orsza wyjął kopertę i dał Rudemu który zaczął czytać.
-Mamy pozwolenie!- krzyknął. I każdy zaczął wiwatować. Ja nie wiedząc dlaczego przytuliłam Rudego który też mnie przytulił.
-Akcje zaczynamy jutro. Plan będzie taki sam jak powiedziała Jula. Siadajcie, zajmiemy się doskonaleniem planu. Orsza zostań to zobaczysz i podpowiesz coś.-powiedział Zośka. Zajęliśmy się strategią którą po 2 godzinach mieliśmy opanowaną do perfekcji. Wszyscy potem rozeszli się do domów tylko Rudy został bo jak się okazało mieszka w kamienicy na przeciwko. Rozmawialiśmy długo. Zrobiliśmy też kolacje. Ale w końcu i Janek musiał odejść. Na pożegnanie nie spodziewanie pocałował mnie w policzek. Zapowiedział że przed akcją przyjdzie po mnie. I z tą myślą zasnęłam.

,, Twardzi Jak Kamienie" ~ Jan Bytnar [ZAKOŃCZONE✓]Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz