Když se ráno Loki probudil, cítil se strašně. Pevně si přál aby celý včerejšek byl jen nějaký přelud nebo noční můra a stále byl v celách Asgardu, bohužel mu stačil jeden pohled na pokoj ve kterém se ocital, aby ho to vyvedlo z doufání. Povlečení bylo pošpiněno krví, zkontroloval svá předloktí a oddychl si, že alespoň krvácení ustalo, na jeho sedřenou kůži však nebyl pěkný pohled. Zkusil se dotknout magie, ale byla pevně zapečetěná hluboko v něm ,,Alespoň léčení mi mohl nechat, komu bych tím asi ublížil," řekl si podrážděně a vydal se do koupelny, dal si sprchu a vítal bolest kterou mu způsobovala voda tekoucí do ran. Poté našel lékárničku a ošetřil si ruce, které nakonec obvázal gázou, celou dobu se vyhýbal pohledu do zrcadla. Cítil že včerejší pád na beton neušetřil ani jeho obličej, ale pokud na něj ve vedlejší místnosti čeká Tony, nedovolí aby se před ním znovu ukázal zranitelně. Jeho pravou část obličeje zdobily šrámy, povzdychl si protože tohle nijak nezakryje.
Tony vstal neobvykle brzy, celou noc se mu opakoval útok na New York, samozřejmě v čele útoku stál Loki, neměl takové sny poprvé, ovšem tuto noc to bylo skoro jako živé a věděl kdo je důvodem. Když včera uviděl Lokiho měl skoro zástavu srdce, snažil se vypadat v klidu a nezavolat ihned Avengers nebo do něj vypálit ránu repulzorem. Měl to udělat, byl si jistý že by to byla správnější volba než ho tu nechat přes noc, ale něco na tom jak bídně vypadal ho donutilo změnit názor. Taky věděl, že když na něj zavolá piráta s jedním okem, tak už se k němu nedostane a nezíská odpovědi. A Tony potřeboval odpovědi. ,,Jarvisi, informace o Lokim," ,,Od doby co jste včera opustil jeho pokoj spal, probudil se před 36 minutami a od té doby je v koupelně," Tony pokývne hlavou ,,Dobře, to zní docela normálně i na muflona," nasadí si na ruku náramek na přivolání obleku a dělá míchaná vajíčka s slaninou.
Po čtvrt hodině se ve dveřích objevil Loki a nonšalantně se opřel o kuchyňskou linku ,,Snažíš se získat 5 hvězdičkové hodnocení hostitele?" zeptá se s úšklebkem, ještě před chvilkou se necítil moc dobře, ale jakmile vyšel z pokoje a zahlídl jak Tony téměř zamrzl na místě, ihned mu nálada vystřelila vzhůru.
,,Měl jsem prostě hlad, znáš to snídaně nejdůležitější jídlo dne. Jestli budeš jíst mi nemůže bejt víc ukradený, hlavně ať máš energii na vysvětlení tohohle všeho," nandá mu porci a sám se pustí do jídla ,,Takže.. Proč jsi teď v horším stavu než když se na tobě vyřádil Hulk? Byl tohle nějakej tvůj další pokus o převzetí vlády nad Zemí, který ti ale pohořel dřív než začal? Ví Thor že jsi tady? Proč jsi vůbec chtěl ovládnut Zemi? A ze všeho nejdůležitější, proč jsi se objevil u mě před domem?"
Loki se vrtal v jídle ,,Kdybych si chtěl znovu podmanit tvojí planetu věř, že by se mi to povedlo, předtím jsem jen nepočítal s otravným hmyzem, jak že si to říkáte.. Avengers? Nakonec jste nebyli takový hňupové, alespoň většina z vás," pokrčil rameny.
Tony chvíli čekal ,,Vážně mi odpovíš na tu nejmíň důležitou otázku?" jako odpověď dostal další úšklebek ,,Hele, buď odpovíš mně a nebo zavolám Furymu, pamatuješ na něj? Takovej černej chlápek, s páskou přes oko a s věčným výrazem že mu někdo zničil bábovičku. Měl jsem mu zavolat už včera, ale čekal jsem jestli nebudeš chtít spíš jednat se mnou."
Loki zvažoval své možnosti, k Furymu opravdu nechtěl, hrozila by mu další cela a byl si jistý, že tady by s ním zacházeli jinak než v Asgardských celách. Co teprve až by se dozvěděli, že je proti nim skoro bezbranný. Rozhodně lepší vyhlídky pro něj byly tady. ,,Být tady je mojím trestem od Odina za to, co jsem tu způsobil a další věci. Ocitl jsem se v ulicích New Yorku potom co mě tu vyhodil Heimdall, strážce Bifröstu. Zahlédl jsem tvojí nechutně zářící věž a rozhodl jsem se to zkusit. Buď to bys mě na místě zabil nebo pozval dál, lepší než se potloukat na ulici. Jestli o mě Thor ví - no určitě ví že jsem na Midgardu, ale ne kde přesně a doufám že to tak zůstane."
Tony to chvilku vstřebával ,,Trest na jak dlouho? A proč se nevyléčíš, viděl jsem tě po střetu s Hulkem a z toho jsi vyšel jen s pár škrábanci."
,,Nechceš si nechat taky nějaký otázky na příští kolo?" odsekne, měl dost mluvení o tom před smrtelníkem, který tomu nikdy nedokáže porozumět ,,Na jak dlouho netuším a nemůžu se uzdravit, protože.. Hele to je jedno, nehodlám ti nijak ublížit a budu ti vděčný za poskytnutí azylu."
Tony se rozhodl to akceptovat, nechtěl Lokiho pokoušet ještě víc, alespoň ne teď. Pokud tu Loki zůstane může se dozvědět víc o Asgardu, jeho rase a magii klidně i později. ,,Dobře dokud nevyvedeš nějakou hloupost tak tu můžeš zůstat, jakmile mi ale dáš důvod si jen myslet že představuješ nebezpečí tak tě hodím Furymu, ať si to s tebou vyřeší on."
,,Jak šlechetné," ozve se Loki jedovatě.
,,Pokoj předpokládám ti vyhovuje, takže se tam můžeš zabydlet," a budu tě mít na očích, domyslel si pro sebe.
,,Starku tohle není moje dovolená, takže mi sebou nesbalily kufry."
,,Jasně, takže nákupy. Můžeš se podívat jak se opravila většina města zničená Chitauri," prohlídne si ho ,,Ale rozhodně nemůžeš jít ve svém potrhaném BDSM oblečku, vydrž." Nevšímal si Lokiho nechápavého výrazu a odešel do ložnice pro džíny, triko a mikinu. Vše v černé barvě, snažil se vybrat věci které mu byly veliké, vzhledem k jejich výškovému rozdílu. Zatímco byl z Lokiho dohledu, mentálně se poplácal po zádech - zvládl na sobě nedat znát strach či nervozitu, ale uvědomil si že obojí se rychle vytrácí, když s ním komunikuje. To Tonyho trošku vyvádělo z míry. Vrátil se zpět za Lokim a podal mu oblečení, když se Loki převlékl sjeli výtahem do garáží.Tony vybral na výlet do města svojí červenou Audi R8, chtěl zapůsobit na Lokiho svou kolekcí aut, ale samozřejmě to zůstalo bez reakce, Loki vypadal nezaujatě. Když projížděli městem ve vysoké rychlosti Tonymu to přišlo skoro normální, takový běžný den, ale na jejich situaci nebylo normálního skoro nic. Měl za spolujezdce padoucha, kriminálníka a mimozemšťana co pár měsíců zpátky chtěl vládnout celé zemi. Kdyby tohle zjistil Fury, nejspíše by je zatkl oba a Starka prohlásil za mentálně narušeného. Nedivil se mu, ale když se koukl vedle sebe, Loki vypadal spokojeně? Takže Asgardské princátko má rádo rychlou jízdu, to se dalo čekat. Zastavil v Drive Thru Starbucks a když se pak rozjel už pomaleji s kafem do obchodů Loki přerušil ticho ,,Starku ty jsi do BDSM? A tenhle nápoj je velmi dobrý," zeptal se tak normálně, jako kdyby se ptal na počasí. Tony cukl s volantem, naštěstí tuhle otázku nepoložil za jeho prvotní rychlé jízdy, jinak by to mohlo dopadnout špatně, ihned kola srovnal ,,Kde jsi na tohle sakra přišel?"
,,Předtím jsi mi řekl tu zkratku a když jsi odešel zeptal jsem se Jarvise co to znamená," vysvětlil a sledoval Tonyho reakce, nesmírně ho těšilo že ho dokázal takhle vykolejit.
,,To bylo jen protože.. No.. Kvůli té kůži, hodně věcí které se přitom používají jsou kožené a tys měl na sobě celý kožený brnění. Nic jiného v tom nebylo." Loki to naštěstí nijak dál nerozebíral jen usrkával své kafe s koutky úst vzhůru.
Po příjezdu do obchodu s oblečením, Tonyho vůbec nepřekvapilo že Loki chtěl vše v černé nebo tmavě zelené barvě a když se na tom nacházela část nebo proužek zlaté, tak to bylo perfektní.
ČTEŠ
Trest nebo Osud
Short StoryLoki je nedobrovolně poslán zpět na Zem a ocitne se poblíž Stark Tower.