Pukul 6.00 pagi aku bangun mandi,solat dan bersiap seperti biasa untuk ke kerja..lepas 1 jam..aku pun turun ke meja makan untuk BREAKFAST..
"Good morning pa,ma,Fify,Mak Nab..sedapnya bau...Sya dah tengah lapar ni..huhuhu.."
"Morning.."-jawab semua yang ada disitu..
"Sya dah siapkan urusan meeting pagi ni?
"Beres pa,semua settle..tinggal nak tunggu meeting mula je..malam tadi Sya dah call PA Sya suruh settlekan awal ii pagi.."
"Haa..baguslah tu..kamu Fify macam mana?"
"Fify pun dah siapkan proposal untuk pagi ni..nanti sampai office,Fify suruh dorang susun atas meja"
"Dah,jom makan..nanti lambat pulak.."-sampuk mama yang dari tadi jadi pendengar..Al-maklumlah..takde kena mengena dengan meeting pagi ni..
Aku,papa n Fify pun teruskan makan breakfast pagi ni..
****
"Sya dan fify pergi dulu ehhh mama..bye"-kataku lalu aku dan fify menyalam tangan mama"Elok ii drive.."
"Ok auntie..bye"
****
"Sampai pun..jom,kita nak kena set up apa yang patut...kang tak pasal ii ada yang tertinggal.."
Lalu aku dan Fify pun berjalan ke Lift untuk pergi ke bilik mesyuarat..sesampai aku di bilik meeting,ramai yang sudah bersiap..papa pun dah ada sekali..malah orang daripada syarikat Megat Holding juga sudah ada..aku dan Fify pun memberi salam dan meminta izin untuk masuk..
Setelah masuk,aku pun duduk di sebuah kerusi bersebelahan dengan seorang lelaki yang berpakaian kemeja hitam..tak perasan pulak mukanya sebab dia pusing membelakangi aku..macam handsome je..ehh ii Sya..kau ni nak meeting ke nak cari jodoh..hahahaha
Apabila mesyuarat hendak bermula,semua orang memberi perhatian kepada papaku..lelaki disebelahku juga telah memusingkan badannya ke depan..tetapi aku masih tidak melihat muka lelaki itu lagi..
"Assalamualaikum semua,terima kasih saya ucapkan kerana kita semua dapat hadir ke mesyuarat kita pada pagi ini..sebelum kita memulakan mesyuarat kita,saya akan memperkenalkan wakil-wakil daripada company Megat Holding..silakan.."-kata Dato Fayyad kepada semua yang ada disitu..
Selepas beberapa orang telah mengenali diri..sampailah giliran orang disebelahku ini..kenapa dalam hati aku ni dup~dap~dup~dap..haduhh apolah aku ni...hahahah
"Assalamualaikum semua,saya Aqif Ryan bin Dato Megat CEO baru untuk Megat Holding..saya berharap syarikat saya dan syarikat Dato Fayyad dapat bekerjasama dalam projek kali ini..sekian terima kasih."
"Eeh,asl suara dia ni macam aku kenal ehh??tapi dekat mana ehh?"
Aku pun pusingkan kerusi aku lalu melihat suara lelaki di sebelahku ini..tiba ii..
****
Selepas 2 jam,habis juga meeting pagi ni...aku pun keluar dari bilik meeting itu menuju ke bilikku..semasa aku ingin keluar dari bilik itu,aku terlanggar seseorang didepan ku..
"Aduh...ehh sorry ii saya tak sengaja..saya minta maaf"
Aku pun terus tunduk ke bawah untuk mengambil fail ii yang bertaburan akibat terlanggar lelaki itu..apabila semua fail ii itu dikutip,aku pun bangun..
"Hye girl,we meet again,right??"-kata Aqif kepadaku..
Aku tidak menghiraukannya..hishh kenapalah dalam ramai ii lelaki,aku boleh jumpa dia dekat office bapak aku..ahhhhh..ni memamg malang betullah..
"Hello,kenapa kau termenung ni?kau tak percaya ke kita berjumpa untuk kali kedua"
"Dah tepi,saya busy..saya nak masuk bilik saya...:
"Buat apa masuk bilik kau,baik kau masuk bilik 'KITA'...nak tak??
"Gila ehh..tepilah..sibuk jee"
Aku terus tolak badan dia yang agak sado tu..mamat GIM ni ....lantaklah..yang penting aku tak nak layan dia..
Tiba ii aku rasa macam ada orang yang ikut aku,bila aku pusing belakang,aku nampak mamat tadi ada dekat belakang aku..hish dia ikut aku ke?
"Awak buat ape ni..kenapa awak ada dekat sini?"-tanyaku dengan nada yang sedikit marah
"A..K..U..I..K..U..T..K..A..U"-jawabnya sambil mengeja..
"Kenapa awak ikut saya?tolong jangan ganggu saya..saya busy.."
Aku terus masuk ke dalam bilikku dan menutup pintu sedikit kuat..padan muka..sibuk ikut aku kann..hahhaha
Tok~tok
Bunyi pintuku diketuk..aku pun mengizinkan orang diluar itu masuk..mesti PA aku tu...
"Hei girl, jom lunch"
"Awak buat ape dekat sini?saya dah kata saya busy..keluar sekarang dalam bilik saya.."
"TAK..NAK!!JOM..KELUAR ...LUNCH ...DENGAN ..AKU.."
"Saya tak nak...saya tak nak makan dengan mamat sengal macam awak.."
"Raisya Adriana bt Dato Fayyad,jom keluar lunch dengan aku...kalau tak..."
"Kalau tak ape...awak nak buat ape?"
"Aku bagitahu papa kau yang kau nak kawin dengan aku..aku pun ok je kalau kawin dengan kau..."
"Ooo...awak ugut saya..saya tak takut pun,kalau awak berani,awak cakap lh"-jawabku dengan sinis..
"Ok,kau tunggu"
Tiba ii papa dan uncle Megat a.k.a ayah kepada mamat sengal ni datang ke bilikku..halamak..kenapa dorang datang niiihh!!!!
"Ehh,Aqif pun ada sekali,ha baguslah,uncle nak ajak kamu dengan Sya lunch sekali dengan kami..jomlah.."-ajak papa..
"Ooo boleh je..Aqif pun nak gi lunch dengan Sya..alang ii baik lunch dengan uncle sekali..boleh kenal lebih lanjut dengan uncle.."
"Ha,baguslah..jom Sya.."
"A..a..hh jap ii,Sya kemas meja jap"
Haih,nak tak nak aku memang kena pergi..apalah nasib badan...
Hello guys..macam mana?tieha tau tak cukup sweet,sokey..ni permulaan lagi..banyak lagi tieha akan buat..jgn lupa vote n follow..bye ii muah😚😚
YOU ARE READING
Encik Sweet Talker
Romance"Ha,ada pun parking..aku ni dah lah lambat..."-bisikku dalam hati Tiba ii semasa aku ingin memasuki parking tu,aku terlanggar sebuah kereta Audi.. "Oh my Allah!!! Haduhhh..macam mana ni..alamak kenapa ni kereta lelaki..habis kau Sya..."-bisikku dal...