9

4 2 0
                                    

Selepas hampir satu jam kami makan di restoran berdepan dengan kedai emas itu,aku membuat keputusan untuk mengajak Fify pergi dari situ..yelah menyampah sebab dari tadi mamat sengal depan aku ni duk tenung ii aku macam nak tembus..

"Fi,jomlah kita gerak dulu..lagipun kita kan nak sambung shopping kita"-bisikku tak nak mamat sengal depan aku dengar..tapi belum Fify jawab,ada orang yang menyampuk..sape lagi kalau bukan mamat sengal tu..

"Boleh tak kitaorang join?lagipun aku n Farid tak buat ape ii punn.."

Tiba ii bunyi handphone milik Fify berbunyi..lalu dia minta izin kami semua untuk beredar sebentar..tinggallah aku seorang diri disini dengan Farid and mamat sengal nii..

"Farid,kau kata tadi kau ada meeting kan dengan Dato Majid?kau tak pergi ke"-tanya Aqif sambil mata melihat diriku..

"YA ALLAH!! Aku lupa..bro aku gerak dulu ehh..ermm Sya,saya balik dulu tau..saya lupa ada meeting petang ni..bye"

Aku pun melambai tangan kearah Farid sambil tersenyum melihatnya..haih lah kan best kalau dapat boyfriend macam dia...hahahah beranganlah kau  Sya..

"Huih,berangan ke"

"TAK PAYAH SIBUK.."

10 minit aku tunggu Fify,akhirnya Fify muncul jugak..lama pulak minah ni cakap dekat fon tuuu..sapalah agaknya yang call..ahhh lantaklah..jom sambung shopping..

"Guys,sorry aku kena pergi..aku ada emergency..daddy aku suruh aku balik office dia kejap..sorry Sya..ha! alang ii Aqif ada,bolehlah temankan kau shopping..aku gerak dulu.bye.."

Belum sempat aku kata apa ii,Fify dah pergi dulu..dah jauh sampai hilang dari pandangan mataku...halah ii,terpaksalah aku balik sendiri..

"HELLO..kau asal termenung ni..?"

"Sibuk je..btw,saya tak jadi nak sambung shopping,so awak bolehlah balik sebab saya pun nak balik ni..tiba ii tak de mood pulak.."

"Ehh kenapa pulak..aku excited dah nak teman kau shopping..dah ii,jom kita shopping.."

Aku pandang mamat ni kecik besar, kecik besar je...suka hati je nak paksa ii aku..

"SAYA TAK NAK SHOPPING DENGAN AWAK ..AWAK TAK FAHAM KER??"-jawabku dengan suara sesikit menjerit tetapi masih cover ...

"Kau jangan nak degil ehh..jom,aku tau kau nak beli barang ii lagikan?dah buanglah EGO kau tu..aku memang ikhlas nak temankan kau.."

Haih..nasib baiklah mood aku ni bukan mood nak marah
.tapikan,cara dia ajak aku tu memang aku TERTARIK lah...hahhaha gila ii..

"Ermm jomlah...tapi awak kena sentiasa follow mana saya pergi tanpa bantahan..boleh?"

"Ofc,boleh sunshine..anything for you.."

Aku julingkan mata ke atas sambil membuat acah ii meluat..padahal hati aku ni tiba ii boleh happy pulak..dia pulak gelakkan aku bila aku buat macam tu ..

Hello readers..apa khabar?hope korang happy je..macam mana story ni..ok x?hope korang suka..btw,jgn lupa

FOLLOW,VOTE N COMMENT TAU..

MUAH😚😚

Encik Sweet TalkerWhere stories live. Discover now