"Aqif,umur berapa tahun ni?"-tanya papa dengan ramahnya..
Aku pulak dengar jelah papa tanya orang sebelah aku ni..aku duduk disebelah Aqif dan berhadapan dengan papa..
Manakala Aqif duduk berhadapan dengan uncle Megat.."Tahun ni umur 25.."-jawab Aqif sambil senyum memandangku..
Apahal dia senyum kat aku?bukan aku yang tanya punn..tapi kan,asl senyuman dia tu..macam...COMEL?ARGHHHHH!!gilalah kau Sya..
"Ooo..bila nak kawin?"tanya papa
Aku pulak yang tersedak bila papa tanya soalan macam tu...haduh malunya..
"Ehh Sya,ok tak?"tanya uncle Megat kerisauan.."Aqif,tolong tepuk belakang Sya tu..kamu ni tak kan tengok je bakal isteri kamu ni tersedak?"
Terus aku"WHAT?"(dalam hati lah)
Aqif pulak aku tengok biasa ii je..macam dah tau yang uncle akan cakap macam tu..aku pandang papa,papa senyum je..
"Uncle cakap apa ni..Sya ok je..tak pe..don't worry.."-jawabku lalu mengambil minuman didepanku..
Belum sempat aku mengambil minuman itu,Aqif telah mengambil dan memberikan padaku..aku pandang pelik,tapi aku mengmbil jugak..yelah,tekak pedih sebab tersedak tadi..
"Emm...thank you"
Lepas keadaan aku ok,papa pun bersuara untuk memberitahu sesuatu..
"Emm,Sya..papa n uncle ada benda nak bagitau..sebenarnya papa nak kawinkan kamu dengan Aqif..kamu setuju?"
Aku..aku macam tak percaya..seriuslah..ke aku mimpi..takkan lah aku nak kawin dengan mamat sengal ni..haduhhh..malang betullah harini...
"Sya,Sya..Sya dengar tak apa yang papa cakap ni?Sya setuju tak?"
"Emm..tapi Sya kan muda lagi..baru 21 tahun..takkan nak kawin kot pa.."-jawabku serba salah..
"Takpelah kalau Sya muda lagi..tak salah punn..uncle pun suka tengok Sya..apa salahnya.."
Haduh...macam mana ni...kalau boleh lari,memang aku nak lari je..tapi nanti malukan papa pulak..
"Ermm..boleh tak bagi Sya masa..biar Sya fikir masak ii.."
"Hm...yelah..tapi jangan lama sangat.."-jawab papa..
Selepas itu,semua orang meneruskan makan tengahari masing ii..aku mengerling ke sebelah,melihat mamat disebelahku ini..nampak sedih je..apahal pulak mamat ni?ahh lantaklah..bukan hal aku punn..
Hello guys,seronok tak..korang nak tak kalau Sya kawin ngn Aqif..tieha rasa...
Klu korang nak tau,korang tunggu tau chapter seterusnya..jgn lupa vote n follow..
Muah😙
YOU ARE READING
Encik Sweet Talker
Romance"Ha,ada pun parking..aku ni dah lah lambat..."-bisikku dalam hati Tiba ii semasa aku ingin memasuki parking tu,aku terlanggar sebuah kereta Audi.. "Oh my Allah!!! Haduhhh..macam mana ni..alamak kenapa ni kereta lelaki..habis kau Sya..."-bisikku dal...