Tepat pukul 8 pagi,aku dah terpacak depan officeku.. perkara malam tadi tiba tiba terlintas di ingatanku..tanpa sedar aku tersenyum sendiri ..haih peliklah aku ni...
Tok~Tok
"Masuk"
"Morning Cik Sya..harini saya nak bagitahu jadual Cik Sya..ermm harini Cik Sya hanya perlu berjumpa dengan Encik Aqif pada pukul 10 pagi..lepas lunch pulak,Cik Sya free ..itu saja untuk harini.."-kata PA ku..
"Ok,erm meeting dengan campony KH Brand macam mana?"
"Oo..PA Encik Hafiz call pagi tadi kata yang meeting tangguh sebab Encik Hafiz ada emergency"
Aku pun hanya 'oo'kan aja..
"Thanks,you boleh keluar sekarang.."
Lalu PA ku pun keluar dari bilikku..aku pun menyambung kerja kerjaku..
~10pagi~
"Ermm Cik Sya,Encik Aqif dah sampai di bilik meeting..mari kita"
"Ok jom"
Lepas 1 jam meeting dengan Aqif a.k.a mamat sengal ni,aku minta diri untuk keluar..PA ku pun juga telah keluar..tapi belum sempat aku buka pintu Aqif telah menghalag laluanku..
"Ehh,awak ni kenapa?saya nak keluarlah"
Tiba tiba dia berjalan ke arah pintu lalu mengunci pintu itu..dia juga berjalan ke arah tingkap untuk menutup tingkap..aku pulak pandang dia dengan muka PELIK.
"Awak,awak kenapa ni..tepi,saya nak keluar"
Tiba tiba dia berjalan mendekatiku..aku pulak undurkan diri ke belakang dan akhirnya aku tersandar di dinding..dia pulak telah mengunci pergerakanku..aku dah mula cuak..
"Ermm,aw..awak ke..kenapa ni?jangan dekat lah..nanti orang tengok macam mana.."
"Hai honey,i miss you..lama tak jumpa kau..semalam kau letak fon macam tuje.."
"Awak ni kenapa?gila ehh"
"Haa,gilakan kau.."
"TEPI! saya nak keluar"
"No!"
"Awak nak ape ni?saya busylah"
Tiba tiba dia tundukkan badannya dan memandang mukaku..aku dapat rasakan hangat nafasnya..cuak aku tapi aku masih kekalkan muka cool walaupun hati dah berdegup laju..
"AKU NAK KAU KAHWIN DENGAN AKU"
Automatik aku berubah muka pelik..apahal mamat sengal ni?
"GILA!!"
Aku terus tolak badannya dan keluar dari bilik tu..ahh pelik!!
Sorry pendek je..follow n vote..muah😚
YOU ARE READING
Encik Sweet Talker
Romance"Ha,ada pun parking..aku ni dah lah lambat..."-bisikku dalam hati Tiba ii semasa aku ingin memasuki parking tu,aku terlanggar sebuah kereta Audi.. "Oh my Allah!!! Haduhhh..macam mana ni..alamak kenapa ni kereta lelaki..habis kau Sya..."-bisikku dal...