BaB 17

78 1 0
                                    

BaB 17:-

“Oh, jadi awak ni kena fitnah lah kan? Lepas itu, awak kena marah dengan Cikgu Piya? ” Arya memahami akan masalah yang ditimpa pelajar kegemarannya itu.

“Cantik betul muka kau kan Piya? Marah anak murid kesayangan aku ni!” bisik hati Arya kepanasan.

Tiba-tiba Piya sampai di tebing sungai itu. Piya ingin meminta maaf kepada Hunain atas kesalahannya tadi.

“Hunain! Saya nak minta maaf... ” Piya memekik.

Hunain bersembunyi di belakang Cikgu Arya. Arya mula geram.

“Saja kau marah anak murid kesayangan aku ni kan? Kau ingat kau siapa? Setakat pemain Kelantan je kot!” Arya mengejek Piya.

Piya terasa.

“Dah bagus tu aku nak minta maaf, daripada aku buat bodoh tak ambil kesah pasal dia?”.

“Minta maaf je buat apa? Dia tak mencuri, yang kau marah dia tu kenapa?”.

“Kalau dia tak mencuri, kenapa bola tu ada di dalam beg bola sepak dia?”.

“Sabotaj mungkin! Kau tak boleh terus salahkan dia, jangan nak membabi buta!”.

Aikk! Kenapa Cikgu Arya dengan Cikgu Piya bergaduh? Nanti jadi benda lain pula? Aduh! Ni semua aku punya pasal!

Arya ingin menaiki atas batu-batu lalu dia hampir terjatuh tetapi dia menarik tangan Piya lalu Piya termasuk dalam sungai.

“Ya Allah, Piya! Saya tak sengaja, saya minta maaf...”.

Piya keluar dalam keadaan yang basah kuyup. Sekali lagi, jersinya basah buat kali kedua!

Piya mendekatkan wajahnya ke wajah Arya.

“Mapaa aku tengok muka kau ni!” Piya terus beredar. Arya rasa bersalah.

Eh, Dia Jiran Aku?! (Sinopsis)Where stories live. Discover now