Aikaisin seuraavana aamuna tytöt tapavat jälleen Hopeametsänaukiolla. Heillä on mukana karttan lisäksi eväitä.
"Lähdetään!" Huutaa Sisu riemuissaan.
"Todellakin." Muut huutavat ja lähtevät juoksemaan Sisu kannoillaan kohti Steven tallia josta saavat lainaan hevoset. Sisu saa hevosen nimeltä Megis, joka on friisiläinen, Sanna saa hevosen nimeltä Moon, joka on connemara ja Sara, sekä Stina saavat hevoset Bella ja Coco jotka molemmat ovat englannin täysiverisiä.Sanna ratsastaa jonon edessä perässään Sara ja Stina, jonon perällä tallustaa Sisu. Sanna katsoo karttaa ja pysähtyy.
"Mihin me tästä lähdetään?" Sanna kysyy.
"Lähdetään tuonne, minkä kohdalla lukee Laaksola." Stina sanoo, kun oli päässyt Sannan vierelle.
"L-laaksolaan, meitä on aina kielletty menemästä sinne, sanotaan että ihmiset siellä ovat outoja" Sanna sanoo epävarmana.
"Mennään siis sinne!" Sara ja Sisu huutaa perästä.
He nostavat hevosensa laukkaan ja laukkaavat joen yli kivistä siltaa pitkin. Hetken kuluttua he näkevät kaukaisuudessa kivisiä taloja joiden piipuista tupruttaa savua.
"Tuolla se on mennään!" Sanoo Sisu jonen hänniltä.
Tytöt nousevat alas hevosten selistä ja sitovat ne puiseen palkkiin kiinni. He katselevat ympärilleen ja näkevät oikealla kaksi heille uutta hevosrotua.
"Hhhhh... Nuo ovat kaiketi Tinkerit ja Jorvikin villihevoset" Stina toteaa haltioissan.
"Olen aina luullut niiden olevan vain unta, mutta ne ovat oikeita hevosrotuja." Sisu vastaa katsoan noita mahtavia hevosia.Kun hevosi oltiin katseltu tarpeeksi he astelivat kivisen sillan yli toiselle puolelle kylää. Kylä on hiljainen ja vaikuttaa autiolta, kunnes jokin tarttuu Sannan olkapäähän ja Tytöt kääntyvät ihmeissään ympäri.
"Hei! Keitäs te neljä olette?" Kysyy hyvin ystävällisen näköinen nainen työntäen punaisia hiuksiaan pois otsaltaan.
"O-olen Sanna ja tässä on ystäväni Sisu, Stina ja Sara. Kuka sinä olet?" Sanna vastaa tärisevällä äänellä.
"Olen Esmeralda aurinko. Mikä teidät tänne tuo ette taida olla täältä päin?" Esmeralda vastaa hymyillen.
"Löysimme tämän kartan Hopeametsäaukionlinnasta ja lähdimme tutkimaan maailmaan kotialueidemme ulkopuolelta." Sanna vastaa ojentaen kartan Esmeraldalle.
"Pyhä sylvi!" Esmeralda huudahtaa.
"Mitä?!" Sanna kysyy huolestuneena
"Ette taida tietää linna historiaa! Seuratkaa minua niin kerron teille sen." Esmeralda viittoo tytöt taloonsa sisälle.Nelikko istuutuu vanhalle sohvalle. Esmeralda kaivaa kirjahyllyjään.
"Löytyipäs! Tämä on äitini kirja se kertoo kaiken Jorvikin legendoista." Esmeralda tokaisee
Tytöt istuvat hiljaa ja katsovat tuota. Esmeralda lukee~vuonna 1997 Hopeametsäaukionlinnaan ilmestyi valot satojen vuosien jälkeen. Kukaan ei tiennyt mistä se johtuu, niinpä viisi henkilöä lähdetiin tutkimaan asiaa. Kerrotaan, että he löysivät jorvikin kartan ja lähtivät seuraamaan sitä. Monta kuukautta kestäneeltä matkalta saatiin kolme kirjettä, jossa kerrottiin tiimiin mukaan liittyneen kuusi uutta ihmistä. Kukaan heistä ei koskaan palannut takaisin lähtöpaikkaansa ja osan ruumiit on löydettiin ympäri jorvikkia, löytö hetkellä edelleen hyvässä kunnossa. Yhden ruumiin taskusta löytyi kirje, jossa luki...
"Mitä legendan loput sivut puuttuvat!" Esmeralda huutaa kauhuissaan.
"Mutta miten?" Sisu kysyy
"En tiedä." Esmeralda vastaa.
"Ehkä siinä lukee syy linnasta tulevaan valoon." Sanna ehdottaa.
"Se varmaan on niin." Esmeralda sanoo ja katselee tyttöjä. "Teidän pitäisi jo lähteä kotiin alkaa tulla myöhä" Esmeralda sanoo.
"Ei! Me lähdemme selvittämään tuon arvoituksen." Sisu huutaa.
"Niin lähdemme!" Muut toistavat perässä.
"M-mutta se on todella vaarallista ja ette te voi." Esmeralda sanoo huolestuneena
"Me lähdemme ja tuomme tämän tiedon kaikkien tietoon!" Sanna sanoo
"Jos olette varmoja... Tässä teille tämä legendan osa, kannattaa lähteä kuusilaaksoon heillä voi olla lisää osia legendasta." Esmeralda sanoo repiessään paperinpalan irti kirjasta ja ojentaessaan sen Sannalle.Tytöt astuvat ulos talosta ja palaavat hevostensa luo.
~hopeametsäaukionlinna~
YOU ARE READING
Hopeametsäaukion linna 🏰Tauolla🏰
AdventureTämä tarina pohjautuu "Star Stable Online" pelissä sijaitsevan Hopeametsäaukion laitamilla sijaitsevaan linnaan, sekä muuhun maailmaan jorvikissa ja sen ulkopuolella ~Joskus kannattaa seurata omaa vaistoa joskus ei. Sen Sanna ja hänen ystävänsä oppi...